Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Kabayo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-12 13:46
.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Szan
Geplaatst: 26-10-12 13:58
Mooie foto's maken is een kunst die je moet beheersen. Een goede camera zorgt voor een betere kwaliteit, meer functies en een hogere resolutie, maar de foto wordt nog altijd door jóu gemaakt en niet door de camera. Als ik de foto's op je DeviantArt account bekijk, zie ik wel wat dingen die je kan verbeteren zonder nu al een dure camera aan te schaffen. Grootste verbeterpunt: wees kritisch op je foto's. Storende objecten op de achtergrond kun je met fotobewerking wegwerken, maar probeer bij het maken van de foto al zo min mogelijk storende elementen aanwezig te laten zijn. Voorbeeld: deze foto (http://sandybeachstables.deviantart.com ... 7750&qo=13). Als je de foto een paar meter eerder had genomen, had het huisje er niet opgestaan en had je een minder onrustige achtergrond. Neem ook je tijd om goed scherp te stellen op het object, want een heleboel foto's in je galerij zijn onscherp (of scherp gesteld op andere punten).
Dus ik zou zeggen, oefen eerst nog lekker verder en ga daarna op je gemakje kijken voor een goede camera. Waar fotografeer je nu mee?
Yvettee
Geplaatst: 26-10-12 14:03
Welke camera heb je nu? Een goede camera hoeft namelijk niet te betekenen dat je er mooie foto's mee maakt. Als ik iemand anders namelijk met mijn camera foto's laat maken zijn ze vaak onscherp. Geen goede compositie/raar afgesneden. Niet het goede moment etc.
Begin als eerst (kan ook met de camera die je nu hebt) te kijken naar compostie. Mooie achtergronden. Leuke onderwerpen etc. Kijk wat je zelf kunt instellen op je camera. Op sommige camera's kun je je sluitertijd/diafragma ook instellen kan dit niet kies dan de juiste stand bij het onderwerp dat je gebruikt. Dus bij sport foto's de sportstand etc
Als je het dan nog steeds leuk vind, kun je gaan kijken voor een instap spiegelreflex of een camera waarbij je de sluitertijd en diafragma zelf in kunt stellen. Als je een spiegelreflex koopt is het wel belangrijk dat je zin hebt om je er in te verdiepen. Dus niet op de automatische stand, maar ga je verdiepen in alle instellingen.
En die foto's met die mooie achtergrond. Die zijn normaal gesproken gewoon echt. Tenminste alle foto's die ik heb gemaakt zijn echt. Dus de achtergrond is er niet achter gephotoshopt. (Wel zijn bv afzet lijntjes, longeerlijn, halstertouw, halster weggephotoshopt)
Kabayo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-12 14:06
.
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 11-01-26 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik heb zelf een nikon COOLPIX s9100, goed compact ding. Vind ik alleen wel aardig prijskaartje namenlijk 200 euro Vooral concentreren op het scherpstellen en het licht, dat kan je bij de meeste camera's eenvoudig instellen. Bv: Overbelicht blaadje. Dan zet je het licht op bv: -0.3 zodat hij niet overbelicht is. Of nog lager indien nodig.