[FOTO] Louise & knappe KWPNer voor de lens van PhotoEnJoy

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IloveAnoukje

[FOTO] Louise & knappe KWPNer voor de lens van PhotoEnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:58

Haaai Bokkers :D

Omdat ik me steeds meer ga bezig houden met Fotograferen, open ik hier een topic van een afgelopen fotoshoot.
Een meisje van dichtbij met een leuk verzorgpaardje, wilde wel eens voor de lens :D
gelukkig viel het weer lekker mee en zijn we naar een klein strand/slikje geweest.

de fotos open ik als fotograaf, ook omdat ik graag tips wil.
Over hoe de fotos gemaakt zijn, of jullie ze mooi vinden, of dat ik iets heb waar ik me meer op moet richten

LET dus op dat ik de fotos gemaakt heb en er niet zelf opsta

De fotos zijn gemaakt met mijn trouwe vriend; nikon d5000 (55-200)

wat denk je, welke moet op canvas?
Brand maar los! :D

1 instappen
Afbeelding

2 door het water
Afbeelding

3 Bonfire koppie
Afbeelding

4 Galopje :D
Afbeelding

5 crossen :D
Afbeelding

6 Deze vind ik zelf ook wel gaaf
Afbeelding

7 Galop
Afbeelding

8 Portret foto
Afbeelding

9 Jammer van het copyrigt, en in bewerken ben ik ook nog geen held
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

14 En als afsluiter
Afbeelding

voor intresse of informatie --> http://www.photoenjoy.weebly.com
Groetjes Joy
Laatst bijgewerkt door Jitske op 24-10-12 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Summerfly

Re: Louise & knappe 19-jarige KWPNer voor de lens van PhotoEnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:01

Hele leuke foto's! Mijn vader heeft ook een Nikon D5000, en ik gebruik hem soms ook wel, geweldige camera's. Ga zo door, ze zien er super uit! :))

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:02

foto's 2,4 en 7: let erop dat de horizon ook horizontaal loopt! als het zeewater afloopt ziet het er heel raar uit. Verder best leuke foto's!

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:10

Summer2000 schreef:
Hele leuke foto's! Mijn vader heeft ook een Nikon D5000, en ik gebruik hem soms ook wel, geweldige camera's. Ga zo door, ze zien er super uit! :))

ooo leuk! misschien kunnen we nog wat van elkaar leren? wat voor lens heeft je vader?

rosalie_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:10

Mooie Foto's Joy !

amberguyt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:32

foto 8 vind iik zelf heel leuk! :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:41

Bij de portretfoto's zou ik iets meer ruimte willen zien, ze zijn nu soms vrij krap.

En let idd goed op de horizon dat deze recht is.

Verder is het moment erg belangrijk bij bewegingsfoto's.
Bij de foto waar je aan geeft dat je die mooi vind is het net een ongelukkig moment daardoor vind ik hem juist niet zo mooi.
Als deze foto uit een andere hoek was gemaakt, naast het paard dan had ie al mooier geweest.
Zoals dit: http://dzfotografie.weebly.com/uploads/ ... 8_orig.jpg

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:58

_Daniella schreef:
Bij de portretfoto's zou ik iets meer ruimte willen zien, ze zijn nu soms vrij krap.

En let idd goed op de horizon dat deze recht is.

Verder is het moment erg belangrijk bij bewegingsfoto's.
Bij de foto waar je aan geeft dat je die mooi vind is het net een ongelukkig moment daardoor vind ik hem juist niet zo mooi.
Als deze foto uit een andere hoek was gemaakt, naast het paard dan had ie al mooier geweest.
Zoals dit: http://dzfotografie.weebly.com/uploads/ ... 8_orig.jpg

Ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet helemaal met je eens ben. De foto die jij laat zien als voorbeeld vind ik nou niet bepaald een mooi moment. Vind ik haar foto toch beter, met 3 voetjes van de grond. Je hebt inderdaad gelijk dat de foto uit een aparte hoek is gemaakt, maar dat vind ik juist er mooi, is eens weer wat anders als anders..

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:02

Ieder zijn mening, ik vind de pose wel mooi maar komt nu niet tot zijn recht vanuit die hoek.
Foto is voorbeeld van de hoek die ik bedoel, vanuit die hoek had ik de foto mooier gevonden, was hij mooier uitgekomen.

Zoals de foto nu is genomen lijkt het net alsof het paard voorover valt, wat niet het geval is.
Van de zijkant genomen was dit niet zo geweest.

Sasqiua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:09

Met welke stand heb je de foto's gemaakt?
Op sommige foto's lijkt de hemel een beetje verkleurd en vind ik de andere kleuren ook niet heel diep.
Dit kun je vaak wel aanpassen door een andere stand te gebruiken.

Verder zou ik de foto's minder van uit een kikvors perspectief hebben gemaakt. Het paard is al relatief groot, zo lijkt het nog groter en het meisje kleiner!

uitgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:22

Mooie foto;s Joy!
Alleen sommige fotos zijn op een slecht moment gemaakt ;)
en ik zou je tekst iets kleiner doen want het is nu over bijna de halve foto ;)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:28

zijn erg mooie foto's waar zijn jullie op het strand weeste rijden? tholen is voor mij namelijk erg goed aan te rijden met de trailer en dan is strand rijden leuk!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:09

Leuke foto's! Mooie omgeving ook.
Foto 2 vind ik erg gaaf :j

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:21

o0eefje0o schreef:
zijn erg mooie foto's waar zijn jullie op het strand weeste rijden? tholen is voor mij namelijk erg goed aan te rijden met de trailer en dan is strand rijden leuk!

fotos zijn gemaakt op een slikje/strandje in stavenisse.
Maar als je met trailer zou komen zou ik eerder voor sint-maartensdijk gaan, dat is ook niet echt groot maar daar is het wel echt zand en geen stenen,
overigs ook nog een parkeerplaats, wat dus wel handig is met trailer,
mocht het zo zijn, wil ik altijd fotos maken natuurlijk :D

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:32

_Daniella schreef:
Ieder zijn mening, ik vind de pose wel mooi maar komt nu niet tot zijn recht vanuit die hoek.
Foto is voorbeeld van de hoek die ik bedoel, vanuit die hoek had ik de foto mooier gevonden, was hij mooier uitgekomen.

Zoals de foto nu is genomen lijkt het net alsof het paard voorover valt, wat niet het geval is.

Okeee dankje! :D dus ik moet meer richten vanuit de hoeken?
voor de rest nog tips?

en ooh ja, ik vind het gezicht van Louise net iets te flets, maar als ik me sluitertijd of iso dan aanpas dan word het paard weer donker :+

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:33

Sasje_ schreef:
Met welke stand heb je de foto's gemaakt?
Op sommige foto's lijkt de hemel een beetje verkleurd en vind ik de andere kleuren ook niet heel diep.
Dit kun je vaak wel aanpassen door een andere stand te gebruiken.

Verder zou ik de foto's minder van uit een kikvors perspectief hebben gemaakt. Het paard is al relatief groot, zo lijkt het nog groter en het meisje kleiner!

meisje is ook klein trouwens hoor :+

de fotos zijn gemaakt op M
dus met welke stand zou ik kunnen aanpassen? :D

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:34

AnnaJillSjon schreef:
Mooie foto;s Joy!
Alleen sommige fotos zijn op een slecht moment gemaakt ;)
en ik zou je tekst iets kleiner doen want het is nu over bijna de halve foto ;)

Ik heb boardermaker zijn werk laten doen :')
als ik ga copyrigten dan ben ik morgen nog niet klaar :P
ff 100 fotos :P

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:34

_Daniella schreef:

ik vond de hoek trouwens zelf ook niet zo mooi nee,
maar omdat ik vond, dat je door de foto ziet dat paardjelief echt door het water crost, en ze veel lol hebben.
had ik hem toch maar gehouden

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:36

let bij foto 4, 5 en 6 op dat als je een foto maakt op je hurken, je wel op een goede afstand gaat zitten. Nu zit je te dichtbij waardoor het paard uit verhouding raakt. Bijvoorbeeld foto 7 heb je wel goed gedaan.
En foto paard met meisje opletten dat je minstens de schouders van het meisje erop laat. Anders heb je echt zo'n zwevend hoofd :+

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 18:40

mang schreef:
let bij foto 4, 5 en 6 op dat als je een foto maakt op je hurken, je wel op een goede afstand gaat zitten. Nu zit je te dichtbij waardoor het paard uit verhouding raakt. Bijvoorbeeld foto 7 heb je wel goed gedaan.
En foto paard met meisje opletten dat je minstens de schouders van het meisje erop laat. Anders heb je echt zo'n zwevend hoofd :+

Okee dankje! ik ga het proberen :D
ik snap wat je bedoelt,
alleen kwam het paardje telkens naar me toe galoperen :P
was dus wel moeilijk :P

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:49

Ik zou gaan voor 3 of 8.

Ik vind de rij-foto's eigenlijk wat minder. Je hebt op je hurken gezeten? In principe heel goed, maar sommige foto's (neem foto 4) zijn wel erg laag genomen. Het paard moet recht op de foto staan, de foto moet ongeveer in het midden worden genomen, dus niet staand, niet zittend.

Verder vind ik de scherptediepte in je foto's wel goed en de sluitertijd is duidelijk ook goed ingesteld. Stand M is natuurlijk de lastigste, dus ik vind dat je dat goed hebt gedaan.

In stand M kun je diafragma en sluitertijd aanpassen. Alle andere instellingen moet je invoeren via het menu. Waar Sasje het over heeft, is waarschijnlijk geen andere stand, maar een wijziging ergens in het menu denk ik...

Edit: overigens is het geloof ik te adviseren om zo min mogelijk op de 55 te fotograferen, maar liever rond de 200. Anders krijg je beeldvervorming (heb ik van horen zeggen)

IloveAnoukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 19:17

Kiichi schreef:
Ik zou gaan voor 3 of 8.

Ik vind de rij-foto's eigenlijk wat minder. Je hebt op je hurken gezeten? In principe heel goed, maar sommige foto's (neem foto 4) zijn wel erg laag genomen. Het paard moet recht op de foto staan, de foto moet ongeveer in het midden worden genomen, dus niet staand, niet zittend.

Verder vind ik de scherptediepte in je foto's wel goed en de sluitertijd is duidelijk ook goed ingesteld. Stand M is natuurlijk de lastigste, dus ik vind dat je dat goed hebt gedaan.

In stand M kun je diafragma en sluitertijd aanpassen. Alle andere instellingen moet je invoeren via het menu. Waar Sasje het over heeft, is waarschijnlijk geen andere stand, maar een wijziging ergens in het menu denk ik...

Edit: overigens is het geloof ik te adviseren om zo min mogelijk op de 55 te fotograferen, maar liever rond de 200. Anders krijg je beeldvervorming (heb ik van horen zeggen)

Okee dankjewel :D wat bedoel je met dat laatste?

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 19:38

Alvorens ik me probeer te verklaren: ik ben een amateur! Ik heb van een kennis eens wat uitleg gekregen die wél de camera volledig begrijpt en wat de instellingen e.d. doen, ikzelf begrijp dit (nog) niet zo. Wellicht dat er niks van mijn uitleg klopt.

Je hebt een op je camera met brandpuntsafstanden van 55mm tot 200mm.

Als voorbeeld:
http://i7.tinypic.com/2nkooex.jpg
De foto is op een kleine afstand gemaakt waardoor er veel vervorming is opgetreden, de afbeelding is over de hele lens getrokken. Het hoofd lijkt enorm en de borst is relatief klein (en je kan je voorstellen hoe klein de kont zou zijn). De foto is totaal niet in verhouding. Als jij zo weinig mogelijk inzoomt met je lens, ( brandpuntsafstand 55mm op je camera), zal je deze vervorming krijgen, nu is dat minder erg dan deze foto, want je zit al op 55mm.

Op een grotere afstand (waarbij je je lens tot 200mm draait), wordt de foto niet over de hele lens getrokken, maar over een kleiner gedeelte, waardoor die vervorming niet optreedt.

Ik heb trouwens het Paardenfotografie boek van Hypofocus gekocht en ik heb er best wat aan gehad, misschien leuk om eens door te kijken, mocht iemand in je omgeving die hebben? Voorbeeld wat ik zojuist gegeven heb staat er namelijk ook in.

Ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad. Ik ben zelf ook nog aan het leren (heb ook het boek er weer bij gepakt :P )

Jitske

Re: [FOTO] Louise & knappe KWPNer voor de lens van PhotoEnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:09

Omdat er vooral gevraagd wordt naar tips over het fotograferen:
JITP -> UK

EvelijnS

Re: [FOTO] Louise & knappe KWPNer voor de lens van PhotoEnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:59

-> FK