Quilten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:03

patpen schreef:
Quiltatelier Vlijtig Liesje
Hanneke Kwakkenbos
Looydijk 8
3612 BG Oud-Maarsseveen

Vaste openingstijden van onze quiltwinkel:
Dinsdagochtend 9.30-13.00 uur
Donderdagochtend 9.30-13.00 uur
Vrijdagochtend 9.30-13.00 uur
en tijdens lesuren voor cursisten.

Wilt u liever op een ander tijdstip komen, bel dan eerst of ik wel thuis ben.

Dus spring in de auto: kan nog net voor ze sluiten :))


Ja maar ik moet altijd werken op die tijden -O-

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 13:19

Marius: mooie foto's! Bargello is wel heel apart. Staat ook nog op mijn :list:

Anne_mieke: gewoon bellen of je op een andere tijd mag komen. Die openingstijden zijn pas sinds kort, hiervoor was ze open op afspraak. Er is altijd wel een mogelijkheid, de eigenaresse is niet zó moeilijk hoor ;)

Tjinta: ik koop graag bij www.fatqaurtershop.com. Daar hebben ze prachtige pakketten en stoffen :9. Het is idd vaak goedkoper dan in Nederland ondanks de porto.

Mijn broer was begin dit jaar in Australië (werkreis) en die "moest" van mij typisch Australische stoffen meenemen. Echt prachtige stoffen meegenomen voor kleine prijsjes. Hij heeft gelijk voor zichzelf ook stof meegenomen om door mij een quilt te laten maken. Geef hem eens ongelijk! Als tegenprestatie zeg maar hoefde ik de stoffen niet te betalen +:)+.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 13:26

Ik zit te kijken op de site. Ze geeft ook lessen voor 25 euro in de maand :D

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:01

Goed om daar mee te beginnen! Ik heb toen ook een beginnerscursus gedaan en dat is hartstikke leuk. We hebben allemaal dezelfde quilt gemaakt, een sampler.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:03

hier staat dat ze verschillende niveau's heeft en dan persoonlijke begeleiding heeft... maar ik wil graag ook leren om met de naaimachine te werken. Ik ga haar wel even mailen om te vragen hoe zo'n les eruit ziet. ik kan eventueel de naaimachine van mijn oma meenemen :)

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:09

Super +:)+.
Het is echt heel gezellig daar. En gastvrij. Dorps zeg maar ;). Er staat Oud-Maarsseveen maar het is eigenlijk Tienhoven. Even opletten waar je moet zijn want ik ben er ook al een paar keer langsgereden :o. Zit een beetje raar met de huisnummering...

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 14:28

haha...ook met TomTom?

schijnt een wachlijst te wezen ofzo :?

agjah ik zie wel even...heb er pas in februari tijd voor eigelijk :=

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 14:57

Routebeschrijving: A27 afslag Bilthoven, rechtsaf richting Maartensdijk, rotonde linksaf richting Westbroek, die kronkelweg helemaal volgen, bij grote kerk in Westbroek (bruggetje) rechts aanhouden, alsmaar rechtdoor (Kerkdijk), eind kun je alleen naar links, weg volgen rechtsaf en dan rij je zo Tienhoven in. Dan kun je op een gegeven moment naar links richting Maarssen (maar je gaat daar rechtdoor!) en dan is het behoorlijk snel aan je rechterhand.
Heel simpel dus...

Wachttijd weet ik niets van af. Maar het is zo februari en als je dan toch pas tijd hebt, kun je je nu best inschrijven ;)

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:14

Ja klopt.
Ik zie het ook al helemaal voor me.
Ik ga even vragen aan mijn moeder misschien vind ze het wel leuk en kan ik het haar kado doen :)

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:18

Nog leuker: met zijn 2-en! Het is wel verslavend hoor <<)

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:32

dat geloof ik :D

Ik ben wel benieuwd...ik heb het eigelijk nog nooit iemand zien...misschien vind ik het wel helemaal niet leuk :P
Maar ga sowieso kijken voor die lessen :)

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:53

Vandaag een nieuw soort tussenvulling gekocht: niet meer rijgen of spelden maar strijken! Hoop dit weekend mijn regenboogster af te maken :j.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 23:25

Vorige week zaterdag een gezellige Christmas Bee gehad in Oud-Maarsseveen. En dit is het resultaat:
Afbeelding

Vanavond ben ik weer eens lekker verder gegaan met mijn mini hexagon kerstkrans. Vorig jaar heb ik er 1 voor mijn moeder gemaakt maar ik wil er zelf ook graag 1 hebben. Project eens opgezocht en lekker opgeschoten. Zo moet de krans er (ongeveer) uit komen te zien; ik heb iets andere stofjes voor mijzelf genomen:
Afbeelding

De zwarte regenboog is half doorgestikt. Een fikse verkoudheid en drukte op het werk voorkomen dat ik hem af kan maken. Misschien lekker om met de kerstdagen daar eens verder mee te gaan. Ik heb voor die quilt de nieuwe tussenvulling gebruikt en dat werkt echt ideaal! Binnenkort meer foto's????

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 13:05

Afgelopen weekend een mini quilt gemaakt voor het poppenhuis van mijn moeder. De foto's zijn in 3 stappen:

Kerstboom is klaar om geappliqueerd te worden:
Afbeelding

Daarna een sandwich gemaakt:
Afbeelding

En dit is het eindresultaat:
Afbeelding

Formaat is 11x12 cm maar een gezellig werkje om in een weekend te doen :j

solarpleure

Berichten: 2733
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:09

Oh, Pat, die kerstboom is super cute!! Die ga ik aan ons mam laten zien <3

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 16:38

Dank je solarpleure.
Ik heb er geen patroon van maar het boompje heb ik gemaakt met de kleinste maat hexagon. Zaterdag kocht ik een quilt tijdschrift waar deze boom in het groot staat, of eigenlijk 24 kerstbomen in 1 quilt. Mijn moeder is helemaal weg van de kerst en dit mini quiltje komt op één van de bedden in haar poppenhuis te liggen.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:15

gaaf hoor :)

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:05

Mijn nieuwe project:
Afbeelding

Ik heb al 4 kerstquilts gemaakt voor mijn ouders maar nog niets voor mezelf. En dit jaar ben ik aan de beurt :D. Er was uitverkoop in mijn favoriete winkel dus stoffen ingeslagen en nu eerst 1180 hexagons wikkelen voor ik hem in elkaar kan zetten. Ondertussen nog wat UFO's afmaken, daar zitten er ook 2 bij voor de kerst (kleintjes hoor). Deze wordt ongeveer 118x100 cm dus een mooie maat voor aan de muur!
En mijn broer vroeg vorige week waar zijn quilts blijven. Die is half maart jarig dus voor die tijd wil ik iig een kussen af hebben. Hij is vorig jaar januari naar Australië geweest voor zijn werk en heeft daar prachtige stoffen gekocht. Ik hoefde er niet voor te betalen op voorwaarde dat ik voor hem 3 quilts zou maken: 1 kussen, 1 muur (zelfde patroon, is een dubbel panel) en een klein panel (3x het patroon) die gesplitst "moet" worden (voor mijn broer, mijn ouders en voor mij). Binnenkort moet hij naar Amerika en omdat de stoffen daar véél goedkoper zijn, heb ik al weer wat doorgegeven. Mini charm packs die hier €5,95 kosten en daar $4,50. Bovendien hebben ze in Amerika meer keus dus ik heb wel een beetje zijn goodwill nodig :=.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-13 19:38

Oké, niet zo'n heel spannende of ingewikkelde quilt. Maar deze ligt al sinds januari 2012 klaar om gemaakt te worden. Mijn broer was voor zijn werk naar Australië en heeft zelf dit paneel uitgezocht. In ruil daarvoor kreeg ik mooie stoffen van hem :D. Ik ben nu bezig om het 2e paneel wat hij heeft meegenomen door te stikken.

Afbeelding

Ongeveer 2 weken terug heb ik van iemand een naaimachine cadeau gekregen. Zelf heb ik een hele goede naaimachine maar deze was van zijn schoonmoeder geweest en hij wilde de naaimachine weggooien. Dus de keus was aan mij: weggooien of hier heen. Geen idee om wat voor machine het ging, maar weggooien kon altijd nog! Machine had 10 jaar stil gestaan in een kast dus eerst flink in de olie gezet. Het blijkt een geweldige machine te zijn die zeer uitgebreid is en perfect voor het quilten.
Dit is mijn 2e project op deze machine. Om hem uit te proberen eerst een rag quilt gemaakt (die ook zeer geslaagd is!). Er zullen nog vele projecten volgen :j

Wisdem
Berichten: 88
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 19:46

Wauw, wat een mooie creaties. Ts die allereerste op pagina 1 heb ik ook gemaakt in december zal kijken of ik nog een foto kan vinden.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 01:22

En de 2e Australische quilt is ook af! Ik "moest" even wat frustratie afreageren en heb daardoor de quilt nu af ;). Het is niet een hele goede foto en het quiltwerk zelf is ook niet te zien. Maar ik heb ook onzichtbare garen gebruikt...

Afbeelding

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 11:29

Je maakt mooie dingen! Zelf quilt ik ook. Ik ontwerp ze ook zelf.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:12

Lughnassadh schreef:
Je maakt mooie dingen! Zelf quilt ik ook. Ik ontwerp ze ook zelf.



Gebruik je Electric quilt om te ontwerpen?

Lughnassadh

Berichten: 1809
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 12:34

Nee, ik doe het uit mijn hoofd.

patpen

Berichten: 2261
Geregistreerd: 16-08-08
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: Quilten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 16:30

Ik heb dat computerprogramma ook maar vind het toch makkelijker om óf een pakket te kopen óf een patroon uit een blad (of los gekocht) te gebruiken...

Vanmiddag heb ik de top gemaakt van een cupcake quilt. Een nicht van mij heeft een cupcake winkel dus dit is een cadeautje voor haar:
Afbeelding