Ik moet nogal wat foto's nabewerken en hierbij zit veel kloonwerk. Echter heb ik er vaak last van dat hij bij elke klik gaat laden dat je zo'n ronde zandloper krijgt. Heel vervelend want dat werkt niet snel door. Soms na opnieuw opstarten van het programma is dat over maar het begint zo spontaan ook weer. Ik geloof niet dat het aan mijn computer ligt, die heb ik net nieuw, en het is een behoorlijke goede die verder ook gewoon snel is. Dus wat zou het kunnen zijn? Ik heb het programma gewoon met een cd-rom geinstaleerd.
Hoe veel ram geheugen (werk geheugen) heeft je computer? Ik heb dit namelijk ook in photoshop, niet met kloonwerk maar raw foto's bewerken, echt heeel vervelend want moet photoshop dus na elke foto op nieuw opstarten.
Kan best dat het daar aan ligt. Ik heb in ieder geval aan 4gb te weinig. Maar ik bewerk in raw bestanden en die zijn ook extreem groot. Waar bewerk jij je bestanden in in raw of jpeg? Probeer in ieder geval zoveel mogelijk programma's die je niet gebruikt af te sluiten. Dat wil meestal al een klein beetje helpen. En bij photoshop kun je ergens instellen hoeveel ram geheugen hij mag gebruiken. Ik weet niet of dat bij paint shop pro ook kan?
Excuse me if I'm wrong, maar hoort dit niet bij HTT?
kensha
Geplaatst: 21-10-12 23:34
Zelf mijn oudere pc behandeld die programma goed, althans bij mij adobe photoshop cs5.
Druk eens op ctrl+alt+delete om je Taak Beheer te openen. Open de tab Processen en zoek de programma op, daar staat hoeveel werk geheugen er momenteel wordt gebruikt. Bij de tab prestatie daar kan je de geschiedenis er van terug bekijken. Kijk eens hoe die lijnen daar lopen. Dan kan je zien of het de programma is of dat de pc moeite heb met de programma.
Dan is er wat met je pc aan de hand, heb je nog andere zware programma's zoals paint shop pro en hoe lopen die programma's? Heb je ook veel addons erop voor gebruik?
Die computer heb ik net een week... Ik doe weleens heel veel dingen tegelijk, heb heel veel open staan en computer is gewoon snel. Ik kan weleens opnieuw installeren ja