- Jajaja...

Over het algemeen krijg ik in mijn topics minstens één keer de opmerking: "goh, die zou zo in een kinderboek kunnen!"
Hartstikke leuk en natuurlijk al tijden lang een iets wat me (stiekem) onwijs leuk leek om te doen.
Maar ja, ik ben geen schrijver en geen professioneel illustrator, dus ach, dát zou er toch wel niet van komen.
Totdat, gewoon op een doordeweekse dag... ik een mailtje kreeg van bokker Amanda.
Die bezig is met het schrijven van een kinderboek en daarvoor een illustrator zocht. Of me dat leuk leek?
**Waarheidsgetrouwe weergave van Elanor achter de computer
Inmiddels is Amanda al tien hoofdstukken op weg en is "De Schat van het Elfenvolk" echt een schitterend verhaal aan het worden.
Het boek is bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar, en als voorleesboek voor jongere kinderen.
Ook het uitgeven in eigen beheer is al helemaal uitgezocht, correctoren zijn geregeld, er zijn proeflezers aan het lezen...
Heel concreet dus allemaal!
Zelf ben ik bezig met een aquarel voor de voorkant van de kaft. Een flinke uitdaging op een (voor mijn doen) enorm formaat - maar echt supergaaf.
Alvast een voorproefje van de schets... http://fc05.deviantart.net/fs70/o/2012/266/d/1/d18301048a04b3b9351b5a31017c6fcb.jpg.
En verder ben ik ben ik mijn best aan het doen om per twee hoofdstukken een grafiettekening te maken.
Deze illustratie bij hoofdstuk 5 is zo goed als af en laat ik graag alvast even zien!
Ik ben heel benieuwd wat ervan wordt gevonden.
Voor het boek worden de tekeningen nog professioneel ingescand.

"Je zal op mijn rug moeten zitten, maar denk aan mijn vleugels."

ik zit met de Ipad te kijken, en het eerste wat mijn vriend roept bij de 2e tekening, is dat het elfje van achteren wordt genomen 

Wat een GAAF project!