[DIGI][WIP] Castiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

[DIGI][WIP] Castiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:10

Op Bokt is [UK] mijn favoriete gedeelte, wat een schitterende werken komen hier voorbij! Zelf heb ik een tijdje terug de stap gezet om zelf eens een tekening neer te zetten, namelijk [UK] [TEK] Christopher Eccleston. Ik heb intussen een hele lading tekeningen gemaakt, maar geen één vond ik echt de moeite waard te plaatsen.

Nu zit het mij ook al weer een tijdje te kriebelen om digitaal te tekenen. Ik heb 1,5 - 2 jaar geleden heel veel digitaal getekend, en na werken gezien te hebben van o.a. *euclase op Deviantart wou ik het weer eens proberen. Dus, pentablet opgezocht en... kapot! -O- Toen maar weer mijn trouwe schetsboek gepakt en verder getekend, tot gisteravond! Broerlief en ma kwamen thuis van legoworld met een cadeautje. Ik verwachtte een doos lego, maar het was een splinternieuw pentablet! Ohh, en wat héérlijk om weer eens aan de gang te zijn. Het is natuurlijk wel allemaal zoeken hoe alles werkt, maar deze is een stuk fijner dan mijn vorige maatje. :D

Dus.. nu ben ik al een hele dag bezig met tekenen.. Het is wel weer een heel stuk meer afleiding met een computer, dus het werktempo is drastisch verlaagd. :')

Het voordeel van digitaal tekenen is dat je het kunt livestreamen, mocht je geïnteresseerd zijn om even te spieken kan dat op mijn livestream!.

Dit is de voorbeeld foto: klik!

Stap 1:
Het was voor mij even zoeken waar ik moest beginnen, en om een blackout tegen te gaan alles maar één laag gegeven. Toen besloten om te beginnen met het oog, omdat ik dat met grafiet ook doe. :D
Afbeelding

Stap 2:
Beginnetje gemaakt met het andere oog, je ziet duidelijk dat ik met tekenen overal aan begin en niks direct afwerk. :')
Afbeelding

Stap 3:
Dit is waar ik nu ben.
Afbeelding

Wees niet te zacht met jullie commentaar, ik wil namelijk graag vooruit en dit is mijn eerste [WIP] topic. :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:15

Cas! *\o/*

Ziet er echt goed uit tot nu toe! Ben benieuwd als hij af is :j
Welk tablet gebruik je?

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:17

Dankje! Ik gebruik een SilverCrest SGT 10.6 A2, of althans dat staat op het plakkertje haha. Hij komt bij de Lidl weg, ik had er mijn twijfels bij maar hij werkt prima. :)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 02:00

Goed.. ik wou de laatste post dus editten met de laatste WIP voor het slapen gaan.. Kan dat niet! -O-

Ik weet niet hoe het zit met WIP-topics en dubbelposts, maar hopelijk is het vergeven. :o
Grote versie -> klik
800x600:
Afbeelding

Ik zit me er echt dood op te staren en hoe langer ik staar hoe meer dingen ik zie die niet kloppen. Nu dus even rustig een nachtje slapen en morgen weer met frisse moed verder. :D

NAIWHL

Re: [DIGI][WIP] Castiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:37

Ik herken Castiel er zeker wel in :)

Ik zit alleen heel erg naar de mond te kijken. Deze klopt voor mijn gevoel niet. En dan niet zozeer de verhouding, maar volgens mij meer dat de snor/stoppels bij jou te donker zijn. Ik weet het niet goed, maar iets daar zit niet helemaal lekker.

Wel lekker door blijven gaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:44

Ik vind m prachtig!
Zijn mond lijkt inderdaad net niet helemaal te kloppen, ik vind de onderste lip wat te 'plat'.
Ook vind ik z'n blik niet helemaal kloppen. Maar dat is meer als je het vergelijkt met de voorbeeld foto. Daar kijkt hij namelijk meer geschrokken. Maar als je het zo ziet op de tekening ziet het er prima uit!

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:24

@ NAIWHL: Dat was me eigenlijk niet opgevallen, heb het iets lichter gemaakt! :)

@ Kaus: Klopt van de mond, die had ik ook zolang mogelijk uitgesteld (qua gezicht dan.. want het haar/nek/kleding is iets wat ik altijd als laatste doe) en dus niet helemaal uitgewerkt. Je hebt helemaal gelijk qua blik, maar het lukt me echt niet dat op te lossen.. ;(

Hierbij een nieuwe (en waarschijnlijk laatste) WIP, de laatste loodjes! :D
Grote versie: Klik!
Afbeelding

Mijn mening gaat de hele tijd heen en weer tussen 'wauw, best goed gelukt' en 'gatver.. nee wat een gedrocht'. Als ik er een tijd naar kijk zie ik Cas er wel in en vind ik hem wel goed kloppen, maar als ik hem dan naast het voorbeeld hou denk ik... Hmm, nee.. Achja, ik ben nu al zo ver heen dat ik hem wel moet afmaken. :z

EDIT: ik zie nu dat het lijntje onder het rechteroog nog iets te donker is, maar verder denk ik dat ik het gezicht zo laat. :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 22:31

Z'n ogen zitten niet op dezelfde hoogte en het rechteroog staat een beetje scheef met de buitenhoek naar beneden. Mooi resultaat voor een eerste poging (ook wel een leukerd om mee te beginnen ...).

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 02:04

Wauw, dat ziet er al goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat! :j
En 100 lagen al :oo Pff, ik zou de weg kwijtraken, ik werk altijd maar op 1 laag :=