[FOTO] Blijdorp voor de lens door Eléane photo (19-10-'12)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

[FOTO] Blijdorp voor de lens door Eléane photo (19-10-'12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-12 23:05

Samen met mijn ouders heb ik eergisteren een nieuwe lens opgehaald en we zijn meteen daarna naar dierentuin Blijdorp
geweest om deze uit te testen. De leeuwen lagen te slapen ergens achterin een donker hoekje, de giraffes stonden (op één na)
binnen net als de olifanten en de tijgers konden we niet vinden -O- Maar dat kon de pret niet onderdrukken en er zijn
toch wel leuke foto's uitgerold. Ik moest nog wel even wennen aan de lens.. (ben een beginnend fotografe)
Op het begin scheen de zon maar later werd deze overschaduwd door wolken en zijn de laatste foto's een beetje
grauw. Nouja, genoeg gezegd, hier de foto's! :

http://eleane-photo.weebly.com/uploads/ ... 4_orig.jpg
De 1e foto die ik maakte, een kauw die me vanaf een boompje aanstaarde. Geen bijzondere foto maar ik vond de kleuren zo mooi :o
Afbeelding Afbeelding
prairiehondje wat op de rand van zijn verblijf zat - Bison
Afbeelding Afbeelding
Krokodil die zolang met z'n bek open zat dat je dacht dat hij nep was - Close-upje
Afbeelding Afbeelding
Deze vogel was over het hek gevlogen en stond zo'n meter van me vandaan, erg herkenbaar aan die vreselijk lange (en mooie) wimpers :+ (The Southern Ground Hornbill)
Afbeelding Afbeelding
De 1e foto heeft iets.. (is ook onbewerkt gebleven). De dode muis, het gezichtje niet scherp (raam) en zijn moordenaar er achter/naast.
Afbeelding Afbeelding
Apart vogeltje - Kraanvogel
http://www.weebly.com/uploads/1/2/8/3/1 ... 0_orig.jpg
Hertachtige waarbij het gewei is verwijderd :(:) Krijg er zo'n bambi-gevoel bij..
Afbeelding Afbeelding
De enige giraffe die zich buiten waagde - De achterkant van een neushoorn, deze mocht iets lager genomen zijn naar mijn smaak.
Afbeelding Afbeelding
De pelikaan, deze was zelf al erg grauw en het weer zat niet mee.. - Deze foto vind ik qua kleur niet mooi maar de compositie wel, daarom toch maar gedaan. (twijfelgevalletje)

Welke foto('s) zal ik gebruiken voor mijn online portfolio?
Als je nog tips of aanmerkingen hebt wil ik het graag weten! Houd het wel aardig :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 21-10-12 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

_Chip

Re: Blijdorp voor de lens door Eléane photo (19-10-'12)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 00:01

Oh wauw! Ik doe het je niet na ;)

Welke lens heb je? (en op welke body?)

Mitchall

Re: Blijdorp voor de lens door Eléane photo (19-10-'12)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 10:26

EF 70-200mm 2.8 met een 350D body :) Maar we zijn nu opzoek naar een andere, nieuwere body.
Je maakt zelf ook erg mooie foto's!

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 16:20

Mooie foto's. De foto's met vogels vind ik eruit springen. Op de pelikaan na. Dit dier is bekend om zijn vreemde bek en het is jammer dat deze er niet op staat. De ogen spreken mij niet zo aan. De 1e krokodil was nog mooier geweest als de onderbek er geheel op stond. Dat je de kleuren allemaal zo mooi vond kan ik begrijpen! Ik hoop dat jij het kan begrijpen dat de foto met de dode muis niet zo fijn is om naar te kijken. De vlek en je logo dragen hier bij. Nummer je de foto's volgende keer? Dat je vrijwel alle dieren een naam hebt gegeven vind ik heel prettig! *\o/*