ik heb me er diezelfde dag nog aan gewaagd.
a2 papier, bruin van kleur, met pastelpotloden.
ik ga er nog wat aanpassingen in doen vooral in de omgeving. maar voor de rest is hij zo goed als klaar!

De fotograaf is krfotografie.nl
Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Citaat:Ik heb toestemming van de fotografen, maar mocht iemand de foto willen gebruiken om te tekenen zouden jullie dan de foto en de naam van de fotograaf erbij willen zetten?
Duke schreef:Mooi! Ik mis nog wel wat meer schaduwwerking op het hoofd. Het wit lijkt nu wel een groot vlak. Ook de voorpluk is wat vlak door die strepen en geen speels effect erin.
lifaya schreef:Prachtig!
Wel even een tip, zag namelijk de aanvraag in het topic en je moet dus ook de foto en de naam van de fotograaf erbij doenCitaat:Ik heb toestemming van de fotografen, maar mocht iemand de foto willen gebruiken om te tekenen zouden jullie dan de foto en de naam van de fotograaf erbij willen zetten?
. Desnoods zoek je een andere foto waar je wel manen met diepte op hebt en gebruik je die als hulp als je het zelf niet kan
. Je techniek is zeker niet verkeerd, maar ook ik mis een hoop diepte. Al bij al is het wel een fijn werk om naar te kijken hoor. Ik zou alleen nog iets aan de achtergrond doen, zoals je zelf al zegt. Probeer daar dan misschien wat meer diepte in te brengen door ook wat donkerder in dat wit te brengen
Succes! marjoke schreef:Een schilderij is dan ook geen foto.. Bij een schilderij wordt het veel sneller storend als er diepte of contrast mist. En als de foto tekort doet, is het aan de tekenaar om daar zelf iets aan te doen. De opmerking van Duke is dus niet meer dan terecht. Ik heb net dezelfde. Desnoods zoek je een andere foto waar je wel manen met diepte op hebt en gebruik je die als hulp als je het zelf niet kan
. Je techniek is zeker niet verkeerd, maar ook ik mis een hoop diepte. Al bij al is het wel een fijn werk om naar te kijken hoor. Ik zou alleen nog iets aan de achtergrond doen, zoals je zelf al zegt. Probeer daar dan misschien wat meer diepte in te brengen door ook wat donkerder in dat wit te brengen
Succes!

idsie schreef:ach iedereen heeft zo zijn eigen technieken;) jij schilderd bijvoorbeeld heel anders dan menig ander persoon die schilderd. ik teken heel anders dan andere personen tekenen. en ik persoonlijk vind mijn techniek prima. mijn klanten vinden dat ook^^ en daar gaat het tenslotte om.
ik teken precies zoals mijn tekenleraar me dit geleerd heeft. en als er geen info zit in bijv de oren op de foto dan teken ik deze ook niet meteen. nu heb ik dit bij deze wel gedaan en ik vind het persoonlijk prima gelukt^^
even ter herinnering ik vind kritiek helemaal prima! maar ik vind dat iedereen qua techniek in zijn eigenwaarde gelaten moet worden tenzij je een beginnend kunstenaar bent.
maar dankje voor alle tips!

Citaat:Probeer te leren van commentaar en tips!
Wanneer je iets op de creatieve fora plaats gaan andere gebruikers er van uit dat je graag iets wilt leren. Je kunt alleen leren wanneer je open staat voor commentaar. Probeer dus naar commentaar te luisteren. Probeer in je werk te groeien!. Lees meer…

ontzettend "zacht" getekend.
zitten allemaal tinten in hier op de foto marjoke schreef:Zo jij moet dringend de regels van UK eens nalezen. Oneliners worden hier verwijderd. Je mag niet reageren als je geen bruikbare tips of onderbouwd commentaar hebt. Kan je daar niet tegen en vind je van jezelf dat je al perfect kan tekenen, plaats je dus inderdaad beter geen werk meer hier.
Emie99 schreef:marjoke schreef:Zo jij moet dringend de regels van UK eens nalezen. Oneliners worden hier verwijderd. Je mag niet reageren als je geen bruikbare tips of onderbouwd commentaar hebt. Kan je daar niet tegen en vind je van jezelf dat je al perfect kan tekenen, plaats je dus inderdaad beter geen werk meer hier.
Heb je het nu tegen mij of tegen ts?