[TEK]bont paard jenne@bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

idsie

[TEK]bont paard jenne@bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:53

in de aanvraag voor paarden topic kwam ik de foto van het bonte paard van jenne@bokt tegen.

ik heb me er diezelfde dag nog aan gewaagd.
a2 papier, bruin van kleur, met pastelpotloden.

ik ga er nog wat aanpassingen in doen vooral in de omgeving. maar voor de rest is hij zo goed als klaar!

Afbeelding
De fotograaf is krfotografie.nl
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 26-10-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotograaf toegevoegd.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:58

Prachtig!
Wel even een tip, zag namelijk de aanvraag in het topic en je moet dus ook de foto en de naam van de fotograaf erbij doen ;)
Citaat:
Ik heb toestemming van de fotografen, maar mocht iemand de foto willen gebruiken om te tekenen zouden jullie dan de foto en de naam van de fotograaf erbij willen zetten?

Duke

Re: [TEK]bont paard jenne@bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:03

Mooi! Ik mis nog wel wat meer schaduwwerking op het hoofd. Het wit lijkt nu wel een groot vlak. Ook de voorpluk is wat vlak door die strepen en geen speels effect erin.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:20

mooi! alleen dacht ik dat het paard uit verhouding is, maar later zag ik dat de verhoudingen wel kloppen, maar dat het er raar uitziet doordat het lijkt of de kaak zo over gaat in de hals. er is wel een heel klein beetje verschil, met roze, maar dat is zo minimaal dat het er raar uit ziet.
ik denk dat wat schaduw onder de kaak dat al helemaal oplost.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:38

Duke schreef:
Mooi! Ik mis nog wel wat meer schaduwwerking op het hoofd. Het wit lijkt nu wel een groot vlak. Ook de voorpluk is wat vlak door die strepen en geen speels effect erin.

ik teken altijd precies wat te zien is op de foto en helaas zit er op somigge plekken niet heel veel info. of weinig schaduw. dus dat was ook niet in te voegen.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:39

lifaya schreef:
Prachtig!
Wel even een tip, zag namelijk de aanvraag in het topic en je moet dus ook de foto en de naam van de fotograaf erbij doen ;)
Citaat:
Ik heb toestemming van de fotografen, maar mocht iemand de foto willen gebruiken om te tekenen zouden jullie dan de foto en de naam van de fotograaf erbij willen zetten?

dankje;) vergeten

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:40

de fotograaf is krfotografie.nl (kan niet meer editen)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:20

Een schilderij is dan ook geen foto.. Bij een schilderij wordt het veel sneller storend als er diepte of contrast mist. En als de foto tekort doet, is het aan de tekenaar om daar zelf iets aan te doen. De opmerking van Duke is dus niet meer dan terecht. Ik heb net dezelfde :) . Desnoods zoek je een andere foto waar je wel manen met diepte op hebt en gebruik je die als hulp als je het zelf niet kan :) . Je techniek is zeker niet verkeerd, maar ook ik mis een hoop diepte. Al bij al is het wel een fijn werk om naar te kijken hoor. Ik zou alleen nog iets aan de achtergrond doen, zoals je zelf al zegt. Probeer daar dan misschien wat meer diepte in te brengen door ook wat donkerder in dat wit te brengen :) Succes!

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 20:07

marjoke schreef:
Een schilderij is dan ook geen foto.. Bij een schilderij wordt het veel sneller storend als er diepte of contrast mist. En als de foto tekort doet, is het aan de tekenaar om daar zelf iets aan te doen. De opmerking van Duke is dus niet meer dan terecht. Ik heb net dezelfde :) . Desnoods zoek je een andere foto waar je wel manen met diepte op hebt en gebruik je die als hulp als je het zelf niet kan :) . Je techniek is zeker niet verkeerd, maar ook ik mis een hoop diepte. Al bij al is het wel een fijn werk om naar te kijken hoor. Ik zou alleen nog iets aan de achtergrond doen, zoals je zelf al zegt. Probeer daar dan misschien wat meer diepte in te brengen door ook wat donkerder in dat wit te brengen :) Succes!

ach iedereen heeft zo zijn eigen technieken;) jij schilderd bijvoorbeeld heel anders dan menig ander persoon die schilderd. ik teken heel anders dan andere personen tekenen. en ik persoonlijk vind mijn techniek prima. mijn klanten vinden dat ook^^ en daar gaat het tenslotte om.
ik teken precies zoals mijn tekenleraar me dit geleerd heeft. en als er geen info zit in bijv de oren op de foto dan teken ik deze ook niet meteen. nu heb ik dit bij deze wel gedaan en ik vind het persoonlijk prima gelukt^^

even ter herinnering ik vind kritiek helemaal prima! maar ik vind dat iedereen qua techniek in zijn eigenwaarde gelaten moet worden tenzij je een beginnend kunstenaar bent.:)

maar dankje voor alle tips!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:37

idsie schreef:
ach iedereen heeft zo zijn eigen technieken;) jij schilderd bijvoorbeeld heel anders dan menig ander persoon die schilderd. ik teken heel anders dan andere personen tekenen. en ik persoonlijk vind mijn techniek prima. mijn klanten vinden dat ook^^ en daar gaat het tenslotte om.
ik teken precies zoals mijn tekenleraar me dit geleerd heeft. en als er geen info zit in bijv de oren op de foto dan teken ik deze ook niet meteen. nu heb ik dit bij deze wel gedaan en ik vind het persoonlijk prima gelukt^^

even ter herinnering ik vind kritiek helemaal prima! maar ik vind dat iedereen qua techniek in zijn eigenwaarde gelaten moet worden tenzij je een beginnend kunstenaar bent.:)

maar dankje voor alle tips!

Goh ik vind dat je je nogal op glad ijs durft begeven. Uiteraard kiest ieder hoe men met zijn materiaal om gaat en natuurlijk heeft ieder zijn eigen techniek. Je kan volgens mij echter niet ontkennen dat elk medium een eigen algemene techniek verleent die een goed kunstenaar grotendeels toepast. Er zijn altijd kleine dingen die per kunstenaar verschillen, maar ok. Die discussie gaan we niet aan.
Ik begrijp trouwens niet dat je in de verdediging gaat wat je techniek betreft terwijl ik zei dat ik die helemaal niet slecht vond. Maar goed dat ter zijde.
Mijn opmerking ging over je contrast en diepte. En ik ben niet de enige, dus volgens mij is die wel terecht.
Maar ook dat, als jij het allemaal perfect vind zo, met alle respect, dan zullen we dat zo laten.
Alleen begrijp ik dan echt niet dat je je werk op een kritisch forum plaatst. Je vraagt op die manier toch de mening van anderen eender wat die in houdt? Als je alleen maar wil horen hoe mooi je werk is en als je niets wil leren dan zou ik dit niet meer doen in jouw plaats. :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:27

Ik denk er precies hetzelfde over als Marjoke.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 15:28

iedereen zegt hier wat ze willen zeggen;) voel je je geintimideerd meoten mensen maar niet reageren. voel ik me geintimideerd dan laat ik dat gewoon merken:)

ik ben trots op me tekening en daar gaat het uiteindelijk om;)
ik vraag mensen niet om hun mening dat staat namelijk nergens toch? geef je deze ongevraagd is helemaal prima. geef je mening over de tekening kritiek is nice. maar over technieken vind ik dat niemand kan spreken;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:13

Vind de tip van Duke en majoke zo gek nog niet, het zou je werk NOG mooier maken. :)

Zonde dat je je geïntimideerd voelt idsie, in uit de kunst is het wel de bedoeling dat je ook feedback krijgt op het werk wat je maakt. Of je nou kunstenaar bent die van een kunstacademie komt of een hobbyist die autodidact is daar wordt geen onderscheid in gemaakt.

Soms zien andere ogen dingen die je zelf niet opgevallen waren en ga je het zelf na die tip(s) ook zien, zo niet dan laat je het zoals het is, zo zie ik het in ieder geval.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:20

Je vraagt onbedoeld om kritiek aangezien je het op dit forum plaatst ;)
Citaat:
Probeer te leren van commentaar en tips!
Wanneer je iets op de creatieve fora plaats gaan andere gebruikers er van uit dat je graag iets wilt leren. Je kunt alleen leren wanneer je open staat voor commentaar. Probeer dus naar commentaar te luisteren. Probeer in je werk te groeien!. Lees meer…

Als je geen kritiek wilt moet je het voor jezelf houden :+

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 16:36

ik moet helemaal niets;) dus bij deze mijn mening is gezegt.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:38

] :+ Je moet idd niks.
Maar het is nogal raar dat je het dan hier plaatst, aangezien dit forum Juist voor op en aanmerkingen bedoeld is.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:09

Zo jij moet dringend de regels van UK eens nalezen. Oneliners worden hier verwijderd. Je mag niet reageren als je geen bruikbare tips of onderbouwd commentaar hebt. Kan je daar niet tegen en vind je van jezelf dat je al perfect kan tekenen, plaats je dus inderdaad beter geen werk meer hier.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:18

vind het witte vlak beetje raar, wat stelt dat voor ? :o
Doe het je iig niet na ;) :D

Heb je misschien voorbeeld foto ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:33

Ik zie het witte vlak trouwens niet wat jullie bedoelen? Het kan natuurlijk ook aan beeldschermkalibratie liggen, vaak ziet iets op het scherme er anders uit dan in het echt :j

Ik vind het een hele mooie plaat :j ontzettend "zacht" getekend.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:34

Jans,
het is meer het witte wat om het paard heen is getekend en dan bedoel ik niet de manen, maar hetgeen wat aan beide kanten zit ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:38

Dat is hier ook niet "wit" :n zitten allemaal tinten in hier op de foto

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 16:39

marjoke schreef:
Zo jij moet dringend de regels van UK eens nalezen. Oneliners worden hier verwijderd. Je mag niet reageren als je geen bruikbare tips of onderbouwd commentaar hebt. Kan je daar niet tegen en vind je van jezelf dat je al perfect kan tekenen, plaats je dus inderdaad beter geen werk meer hier.

Heb je het nu tegen mij of tegen ts?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:33

Emie99 schreef:
marjoke schreef:

Heb je het nu tegen mij of tegen ts?

TS ofc.