[FOTO] Western

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

[FOTO] Western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 18:04

Vanmiddag de les van een vriendin gefotografeerd. Zij rijd western met haar Quater Horse merrie Power N Pine.
Ze was op deze foto bezig met een beginsel van een spin. Ik probeerde dan ook het 'kruizen' vast te leggen.

Ik heb een bewerking gemaakt van een 'ongewone foto', naar mijn idee wel mooi gelukt. Dit was de eerste keer dat ik met
deze body, de 650D fotografeer. ;) Zit wat ruis in, ISO stond eigenlijk te hoog, heb ik later ook aangepast (in de normale foto's).

Canon EOS 650D - 75-300mm lens
Afbeelding

Origineel: https://lh4.googleusercontent.com/-AGhp ... s720/6.jpg

Opbouwende kritiek is welkom! :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 07:44

100x bekeken maar geen enkele reactie..? Niemand dan opbouwende kritiek?

Daniellejody

Re: [FOTO] Western

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:44

Vind het zo moeilijk om 1 foto te beoordelen!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:02

Ik vind het geen hele bijzondere foto..de uitsnede is niet mooi, doordat je ook een stuk hoofd ziet. Ik vind benenfoto's eigenlijk alleen mooi als je ook alleen de benen ziet..:)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-12 09:05

Stuk hoofd vond ik juist wel passend. Omdat je hierdoor ziet dat ze een bosal rijd en samen met het stukje westernzadel word het, naar mijn mening,
pas duidelijk dat het een westerncombinatie is.

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:51

En zou de foto ook niet van die kant nemen, vind het mooier als je van voren zou fotograferen.
Vind idd de uitsnede niet geweldig maarja smaken verschillen hè?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 10:38

Maar als je duidelijk wilde maken dat 't western was had je de nadruk misschien minder op de benen moeten leggen, want daar straalt dat niet vanuit voor mij. Bij een sliding stop bijvoorbeeld is ook aan de benen duidelijk te zien om welke discipline het gaat.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 19:05

ik snap je idee wel, van deze uitsnede, om zo de beweging duidelijk te maken, ik vind dat het alleen nét niet gelukt is. ik vind dat je of het paard/pony helemaal op de foto had moeten zetten, of echt alleen de benen, naar mijn idee ziet het er nu een beetje uit of je per ongeluk het fototoestel te veel naar onderen hield..
ook vin ik de bewerking niet zo fijn, het maakt het wat grauw en de kleuren kloppen niet meer, zo dacht ik bijvoorbeeld dat het een roan was, maar ik zag dat het een vos was op het origineel.

wat ik wel weer heel mooi vindt is de beweging in de foto, de bewegende staart, de gekruiste benen en de benen van de persoon naar achter. op zich vindt ik de foto niet heel erg western benadrukken, dat maakt alleen de bosal duidelijk, ook al kan je daarmee ook dressuur rijden als je wil.

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:24

Ha, da's geen vos, maar een palomino. ;) Een sooty, weliswaar. :P

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:27

Leuke foto, de bewerking heeft hem ook goed gedaan. wel had ik ook liever geen neusje gezien.

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 18:59

Ik vind m juist wel iets hebben. Creatief vind ik m. Wel gaaf eigenlijk. Ik hou hier wel van, ga zo door!