[FOTO] Paard + hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

[FOTO] Paard + hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 19:44

Hallo allemaal!

Ik heb met zonsondergang wat foto's gemaakt, omdat vaak de kleur zo mooi is (vind ik).
Echter viel het niet mee, veel onscherpe foto's en degene die scherp zijn lijken veel ruis te hebben.
Enige is dat ik nu door heb hoe je de achter grond onscherp krijgt.

Op zich ben ik wel te vrede met de foto's, maar zou toch graag tips en trics willen.
Ook hoe ik van de ruis af kan komen? Of komt dat ook door de zonsondergang? En de vele onscherpe foto's?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ismy

Re: [FOTO] Paard + hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 20:27

Hoe hoog staat je witbalans? je uitgangspunt moet 200 zijn, zit je daar boven dan krijg je inderdaad ruis!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 22:11

Ismy volgens mij haal je twee dingen door elkaar. Witbalans zegt iets over de kleur van de foto.
Wat jij bedoelt is volgens mij de iso. Die kun je inderdaad het beste zo laag mogelijk houden, hoe laag dat is verschillend per camera de ene heeft bij 400 al ruis de andere pas vanaf 1600.
Als je de onscherpe foto's + sluitertijd, iso en diafragma dat je gebruikt hebt, hier ook laat zien (eventueel in linkje) kunnen we zien waar het fout is gegaan! En dan kunnen we je ook gerichte tips geven. Onscherpte kan namelijk aan meerdere dingen liggen! Bewegingsonscherpte, fout scherpgesteld, lensflare.

De foto's hierboven vind ik trouwens wel netjes hoor! Alleen bij de eerste is het hoofdje van de hond wat donker.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 05:54

Sorry dat bedoel ik!(: