[SCH] Kamiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Kamiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-12 16:40

Opdracht is reeds afgegeven en de kopers waren er heel tevreden mee.
Ongeveer 50 x 60 cm
Aquarel

Dit is overigens de tweede hond die ik ooit heb gemaakt, dus tips daaromtrend zijn welkom.
Ik vermoed dat commentaren gaan komen zoals: zijn kop is te groot voor zijn lichaam, zijn oren zijn ongelijk en zijn achterpoot is kleiner dan de voorpoten, maar als ik mij daar aan had gestoord, had ik het heus wel veranderd. ;)

Afbeelding

Ware grootte:
http://img846.imageshack.us/img846/7551/img5927dz.jpg
Laatst bijgewerkt door marjoke op 09-10-12 16:46, in het totaal 2 keer bewerkt

LibertyHorse

Re: [SCH] Kamiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:44

Ik vind hem heel mooi!
Jouw stijl vind ik ook super <3

Tips laat ik aan de anderen over :P

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:37

Ik vind 'm ontzettend gaaf! Juist door de wat meer uitgewerkte kop vond ik het lijf wel meevallen - het viel me in eerste instantie niet eens op. Mooi dat je de ogen en neus zo sprekend hebt en de rest meer suggestief. Ook heb blauwe 'muurtje' rechts bevalt me heel erg.
Het enige waar ik nog raar tegenaan kijk is de staart, die steekt erg boven de rest uit en lijkt heel 'anders' te zijn dan het rest van het lijf, onder andere door de in een keer lange, vloeiende lijnen en het gebrek aan het blauw wat je verder overal terug laat komen. De achterpoot vind ik niet zozeer te klein, maar wel wat vreemd geplaatst. Eerst dacht ik dat deze naast het lijf doorliep, omdat het witte vlak van de achterpoot doorloopt in de onderbuik zonder scheiding (snap je 'm nog?).
Maar verder een heel mooi werkje :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 06:23

Wauw, onwijs mooi! :) Tweede keer dat je een hond schildert / tekent? Het is geweldig! :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 06:58

Heel mooi, mis wel wat meer contrast in achtergrond voor meer diepte maar ik doe het je denk ik niet na, nooit met aquarel verf gewerkt en lijkt me alles behalve makkelijk.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 10:39

mar_fay: Ik snap wat je bedoelt over het feit dat de staart heel anders is. Maar dat heb je nu eenmaal met maltezers waarvan het lijfje naar de kapper gaat en de staart niet. Heb even random plaatjes van het internet geplukt ter illustratie:
Als je het kapsel van de eerste plakt op de staart van de tweede, krijg je de hond die ik moest schilderen ;) . Hopelijk snap je dan wel dat het zo 'klopt' met de werkelijkheid.
1: http://www.kennelvanransbeeck.com/maltezerras.jpg
2: http://trimplus.nl/maltezer_geschiedeni ... et_ras.jpg
Verder heb je wel gelijk wat die achterpoot betreft. Ik zie nu ook dat dat helemaal niet zo duidelijk is. Ik weet helemaal niet wat ik aan die buik heb zitten prutsen.. Maar ja das te laat om nog te veranderen.