Fotografie naam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

Fotografie naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 11:04

Beste bokkers,

sinds een tijdje ben ik bezig met fotografie en het wordt eigenlijk een steeds grotere hobby van me.
Ik heb nu een fotografie naam: LaPhotografille maar bij nader inzien vind ik hem toch wat moeilijk om uit te spreken en vind ik hem niet echt professioneel overkomen (nou ben ik natuurlijk ook niet professioneel maar toch) Ik ben nog niet heel bekend onder deze naam dus een verandering zou wel kunnen denk ik.. Dit is mijn website btw: http://laphotografille.weebly.com/
Ik fotografeer nu vooral paarden maar wil me toch ook wat meer op mensen gaan richten dus het moet wel een beetje een algemene naam zijn.

Maarja, nu dus inspiratie voor een nieuwe naam. Mijn volledige naam is Laura van B.ellen maar dat wil ik er niet letterlijk in. LauBelle ofzo zou wel kunnen, of lijkt dat teveel op Labello?
Mijn tweede naam is Alida, wat ik ook soms als Aline gebruik. Mijn 3e naam is Helena maar dat vind ik niet echt mooi..
Ook vind ik ....Shots of ....Photographs niet zo. Ik heb liever .... Photography

Heeft iemand ideeën of suggesties voor mij?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:22

Waarom niet ... Fotografie ipv in het engels als ik vragen mag? Ik bedoel, we zitten in Nederland en ik gok dat de meeste van jouw klanten gewoon Nederlands kunnen praten (snap sowieso nooit waarom ze niet gewoon Fotografie zeggen ipv Photography).

LauBelle vind ik wel een hele mooie. Maar ik denk toch dat gewoon je eigen naam professioneler overkomt. Dus bijv. Laura Fotografie, Laura van Bell.en Fotografie (al is die aardig lang al) oid.
Laatst bijgewerkt door Nooor_ op 07-10-12 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalee_

Re: Fotografie naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 11:33

Tsja, ik weet niet, ik vind Photography gewoon mooier klinken dan Fotografie. Fotografie kan ook wel, maar dan ligt het er weer aan wat er voor staat

Maar er heten zoveel mensen Laura dus Laura fotografie liever niet (en het moet ook een beetje origineel zijn..) En zou je even een puntje bij B.ellen willen zetten want ik wil liever niet op google worden gevonden op bokt..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:41

Ik ben het ermee eens dat ik nederlandse namen mooier vind, juost omdat onze taal zo verengelst omdat mensen dat indrukwekkender cinden staan ( en dat stoort me).

Iets met Laurelle fotografie dan?

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 13:37

Oja, ik wilde mijn naam misschien ook voor fotografie en portrettekeningen gebruiken, dus dan hoeft er ook niet fotografie achter. Dus dat je dan een website hebt met een fotografie deel en een teken deel.

Laurelle vind ik teveel op kokkerellen lijken :+

Hmmm, mijn lievelingspony voor 6 jaar lang was Belle, dus LauBelle is misschien wel toepasselijk (en Belle betekent mooi natuurlijk)
Of misschien iets met Lalee

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 14:16

Grappig, zo'n topic heb ik een paar weken geleden ook geopend. :') Lastig is het he! Ik kreeg de meest creatieve namen toegegooid, maar heb uiteindelijk gekozen om toch voor iets simpels te gaan: PhotoCarmen.. :) Leuk copyright erbij en klaar!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 10:34

Ik vind LauBelle wat hebben. Klinkt mooi, lekker in de mond en heeft iets lief wat volgens mij wel mensen aantrekt. LauBelle Fotografie?

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-12 20:57

Bedankt voor jullie reacties :)
Ik heb inderdaad LauBelle gekozen