[SCH]Andalusier schimmel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca70

[SCH]Andalusier schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 19:35

Hallo Bokkers,

Wow!! Als je inspiratie nodig hebt google dan maar eens Andalusier en de prachtigste foto's komen dan tevoorschijn.

Een tijdje terug kwam ik een kleine afbeelding tegen tijdens het googelen, het was geen hele scherpe foto, beetje onscherp juist, maar een superleuke compositie, die moest geschilderd.

Een Schimmel valt echt niet mee qua kleur heb ik ontdekt := dus ik ben maar los gegaan een een beetje losgeslagen pffff. Als je een donkere schildert is het contrast tussen licht een donker eenvoudiger en sprekender vind ik. Maar ik vond deze wel leuk om te doen! Jeetje wat een manen hebben die dieren, ik werd er helmaal Penny van

De schimmel is geschilderd met acryl op een doek van 100x100 cm.
Afbeelding

Afbeelding

close-upje

LibertyHorse

Re: [SCH]Andalusier schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:41

ik vind hem erg mooi! :D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:46

Mooi Bianca! Er is alleen iets wat me stoort in de boeg van het paard, het lijkt net of ie helemaal ingedeukt is?

Enne, ik heb ook nog heel veel inspirerende foto's hoor!

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:47

kleinvosje schreef:
Mooi Bianca! Er is alleen iets wat me stoort in de boeg van het paard, het lijkt net of ie helemaal ingedeukt is?

Enne, ik heb ook nog heel veel inspirerende foto's hoor!

Mag ik vragen wat de boeg van een paard is? :o

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:52

Ja hoor, dat is wat mensen ook wel eens de borst noemen. Tussen voorbenen en onder halsaanzet.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 22:55

Oh, oke, dankjewel!
Nu je het zegt, lijkt het inderdaad wel alsof het ingedeukt lijkt, maar zo een schilderij maken lijkt me ook echt niet makkelijk :=

Annefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 23:42

Mooi, leuke stijl heb je! (ik zie ook wat het 'gedeukte' wat de anderen aanhalen, maar dat is eigen aan de foto meen ik uit de compositie af te leiden) :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 08:02

Prachtig! Je kleurgebruik en compositie spreekt me erg aan. Wat een werk moet hier in zitten! Het enige wat me opvalt, en zo te zien ook meerdere mensen, is inderdaad de boeg :j Verder een superplaat, je mag er wel trots op wezen! :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:25

Gaaf, vooral de manen, hoofd en het kleur gebruik.

Eens met de boeg, wel lastig als de foto zo klein en vaag is om dan gedetailleerd te werken.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 09:28

Ik ga ook mee met bovenstaand commentaar :j Maar als het een schilderij is, dan kan je dat stukje toch nog wel verbeteren? En als je foto daar niet scherp genoeg voor is; dan bestudeer je toch andere boegen/paarden? Zal in weze toch allemaal wel hetzelfde zijn :D
Ik "zit" ook nog een beetje met zn oog...voor mijn gevoel staat/kijkt het teveel naar voren, mij lijkt het dat dat anatomisch niet klopt.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 12:56

het concept is mooi. de uitwerking helaas iets minder,
waar ik me aan stoor is dat het paard anatomisch niet klopt: hoofd, neus, oren, ogen enz

en ook het feit dat je alles even 'dichtbij' geschilderd hebt, een groter licht/donker contrast zou beter zijn.

Ivm de anatomie: misschien kan je in het vervolg beter even een schets maken zodat je juist kan zien hoe de vormen van een paard lopen, daar kan je ook ineens het licht/donker op aanduiden :)

Als ik van jou was zou ik er nog een beetje op verder werken

succes

oja, heb je evt de voorbeeld foto bij de hand?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:25

wow wat mooi!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:27

Heel erg mooi hoor alleen de boeg en het oog vind ik wat vreemd.

Maar het is erg knap gedaan.

Bianca70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 19:04

Dank jullie wel voor de lieve complimenten en de opbouwende kritiek. Aan de boeg stoorde me ook al wel wat maar doordat je dan wat langer gaat zitten kliederen, ben je het even kwijt. Soms kijk ik dan een tijdje niet naar het schilderij en zie het na een poos wel en verander het dan, zo ben je dan wel eens maanden aan een werk kwijt :D .

Het oog ben ik zeker mee eens, verander ik meteen, viel me pas echt op bij het zien van de foto.

Het is een lastige compositie. Ik heb hiervoor ook een paard van voren geschilderd, maar bij die kleur vond ik het makkelijker (en die had ik notabene nageschilderd van een foto van een schimmel :+ ) Voor degene die dat schilderij niet gezien hebben de link [UK] [SCH] nachtmerrie en uitgestrekte draf

Killed, ik weet niet of ik die foto hier mag plaatsen of anders de link van de web-site waar ik hem vandaan heb.

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:17

Anatomisch is het commentaar al gegeven, ga ik met mee, maar ik vind die manen gaaaaaaaaaaaaaaaf! Daar heb je op een heel zachte manier in mijn optiek het juiste leven in gekregen, aan dat vermogen ontbreekt het je niet, en dan volgen die verhoudingen vanzelf. Ik zou hier zelf niet TE veel meer aan gaan doorkloten, beetje bij- en afwerken nog waar de grootste euvels zitten en dan gewoon aan de volgende beginnen, dan maar een beetje een krom paard waar wel de uistraling van klopt.

Mij helpt het vaak om "onderweg" foto's te maken, gek genoeg zie ik, omdat het dan ineens compact wordt, dan de fouten WEL.