Tijd om daar eens wat aan te doen!
1. Ik wil graag een rek wat ik kan ophangen en dat een beetje sierlijk staat.
Met wat schetsen en meten, ben ik op een ontwerp uitgekomen waar ik heel tevreden mee ben.
Ruimte voor 11 pijlen, twee bogen, en aan de onderkant komen twee hangers om pijlenkoker en beschermers aan op te hangen.

2. Om te kijken of het allemaal klopt en of het er goed uitziet, maak ik een proef met papier.
Ook handig als ik straks het ontwerp op het hout moet zetten.

3. Ziet er goed uit! Op naar de bouwmarkt, zodat ik echt aan de slag kan!

4. Het ontwerp overzetten op het hout gaat makkelijk met de mallen.

5. De laatste keer dat ik had gefiguurzaagd, is járen geleden tijdens handenarbeid op de middelbare school.

Maar meneer Kwint heeft toentertijd goed werk geleverd, ik ben het niet verleerd.

6. Lekker muziekje op de achtergrond en voilá, daar is de onderkant al. Eitje.

7. De krullen in de bovenkant zijn wat lastiger, omdat je het figuurzaagje niet zo kunt draaien dat je de hele hoek kunt maken.
De oplossing is: gaatje boren, zaagje loshalen en door het boorgaatje weer vastmaken.

8. Even de tijd een beetje doorspoelen. Alle onderdelen uitgezaagd.

9. En dan alle randen schuren… éíndeloos schuren…
Geeft dat zooi in in je huis? Ja, dat geeft zooi in je huis.

10. Om de pijlen rechtop te kunnen zetten, komt halverwege een plank met gaten.
Even proefboren op een apart stukje om te kijken of de boor breed genoeg is. Prima!

11. Gaatjes tekenen. Ze staan zo breed uit elkaar zodat de veren die achteraan de schachten zitten elkaar niet raken.

12. Het plankje met de halfgeboorde gaatjes komt onderaan het rek, daar rusten de pijlpunten in.
Ze zitten niet helemaal recht, maar… ik had nog nooit eerder geboord met de handboog!

13. Ook weer netjes rondschuren.

14. Hier ben ik nu! Morgen alles in elkaar zetten met pen-en-gat verbindingen.