zelf blingissiomo armbanden maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

zelf blingissiomo armbanden maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:04

ik denk niet dat dit goed staat maar wist niet waar ik het wel moest neerzetten.

Ik heb bij de juwelier ontzettend leuke armbandjes gezien, ik dacht dat ze niet zo heel duur waren omdat het geknoopt is maar schijn bedriegt die dingen zijn niet te betalen. Nu dacht ik dat er vast wel creative boksters zouden zijn die goed kunnen knopen en mij kunnen uitleggen hoe dit nou gemaakt is :o

Het gaat om dit soort armbandjes
Afbeelding
Afbeelding

Wie o wie kan me helpen??

Quir

Re: zelf blingissiomo armbanden maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 08:42

Zijn inderdaad niet zo heel moeilijk te maken, ik ben alleen geen ster in uit leggen vanaf de laptop. Je kan eens kijken of je op youtube tutorials kan vinden.

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 08:58

dank je wel ik zal eens op youtube gaan kijken

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:45

Toevallig heb ik gisteren net wat spullen besteld om soortgelijke armbandjes te knopen. Wordt voor mij ook de eerste keer, maar wat ik ervan gezien heb op Youtube moet het inderdaad niet al te moeilijk zijn en stukken goedkoper! Voor een paar euro heb je alle benodigdheden. Wie weet heb je wat aan dit filmpje, die vond ik best duidelijk. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:28

Ha, zo'n armbandje heb ik om! Naja, een bruin leren gevlochten zonder bedeltjes ofzo... Heb 'm altijd om, doe 'm nooit af dus ik denk dat je moet oppassen met de uiteinden dat je die aan elkaar kan knopen zonder dat de uiteindes-bedeltjes in de weg zitten/kapot gaan etc.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 20:59

Oeh, nu ik dit topic zie heb ik helemaal zin om zelf ook weer creatief bezig te zijn :) Dat filmpje is inderdaad wel handig, en als je denk ik op google nog iets als vlecht- en knooptechnieken zoekt, dat je dan een heel eind komt :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:01

lijkt dat het gemaakt is met een macramé vlecht :) google eens :)

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 21:04

De bovenste armband (grote foto) is makkelijk zelf na te maken. De knooptechniek die gebruikt word heet "Macrame" als je op google zoekt naar hoe je macrame moet knopen krijg je genoeg plaatjes waarin stap voor stap uitgelegd is waar welk touwtje (in dit geval leer) heen moet. Enige waar je hier dan rekening mee moet houden is dat je om de zoveel knopen een kraal om de twee binnenste touwtjes doet, dan kan je daarna zo weer verder knopen! Succes!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:04

Het regent buiten en ik voel een nieuwe hobby opkomen, prima combie! Ik heb nog wat gewaxed koord liggen, mooi oefenmateriaal. Als ik het een beetje heb uitgevolgeld ga ik wel eens dun leren koord bestellen en achter mooie kraaltjes aan. Leuk,leuk..

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:33

leuk dat ik mensen op ideeen heb gebracht haha ik ga eens googlen op marcame dank jullie voor de tips :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 07:11

dank je voor het filpmje :D die eerste armband kan ik nu ook maken nu nog op zoek naar manieren om hem rond te kunnen knopen

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:57

Ik heb gister een eerste armbandje gemaakt met een koordje dat ik nog had en wat leuke kinderkralen. Mijn dochter is er al helemaal wijs mee! Ik zag op internet dat er ook zilveren en vergulde kraaltjes worden verkocht. Kost natuurlijk wel iets, maar zo kun je voor een fractie van de prijs echte bellisimo armbanden namaken.

Dat rondvlechten doe je met een vlechtschijf. http://www.kumihimo.nl/