[FOTO] Rond de kastanjeboom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

KyaraMyBest

[FOTO] Rond de kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 21:03

Het is weer herfst en rond de kastanjeboom in onze tuin is dat weer overduidelijk te zien. Zeker na een paar dagen met harde wind, zoals vorige week. Ik vind het een heel mooi gezicht, al die glimmende kastanjes die net uit de bolster komen. Vanmiddag heb ik er foto's van gemaakt en die wil ik graag met jullie delen.

Ik vind foto's maken heel leuk, maar ik ben nog een beginner. Ik fotograveer met een simpele huis-tuin-keuken camera (Sony DSC-3000 met 10,1 Mega Pixels). Ik ben benieuwd naar jullie reacties en evt. tips!

1

Afbeelding

2

Afbeelding

3

Afbeelding

4

Afbeelding

5

Afbeelding

6

Afbeelding

7

Afbeelding

8

Afbeelding

9

Afbeelding

10

Afbeelding

Groetjes Annemarie

F_Orumster

Re: [FOTO] Rond de kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:18

Ik begrijp de charme die je voelt met kastanjes, alleen op deze manier zijn de foto's niet spannend, er komt niet de herfstsfeer vanaf.

Leg wat takken en bladeren op roodbruine grond, daar leg je alle kastanjes op die uit hun jasjes proberen te kruipen. Ga er op je knieen voor zitten en schiet dan een spannende foto met een mooie scherptediepte.

xSlvna

Re: [FOTO] Rond de kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:19

Wat Forumster zegt, maar dan de camera op de grond zetten kan hele leuke effecten veroorzaken, ook qua licht, en als de achtergrond redelijk licht is komt het onderwerp wat donkerder en miserieuzer over, en is er ook minder afleiding, zie zie ik op jou fotos méér dan de hefstsfeermakers (stenen, planten, hand)...