[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41710
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 13:25

xFioon schreef:
En anders eerst ergens een paar lessen volgen om te zien of het wat voor je is? Zonder dat je enige machine koopt, maar de (soms verschillende) machines van de les kan uitproberen?

Oh jaa, dat is ook wel een goeie!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 15:57

Ik bestel mijn stoffen meestal online, maar nu zijn er pas 2 van mijn favoriete webshops mee opgehouden :\
De site die nu nog overblijft is goedkopestoffen.nl...
Maar ik ben benieuwd waar jullie je stoffen halen/bestellen :)

Vorige week naar een naaidag geweest! Zo leuk... andere dames ontmoeten en ondertussen even meters maken. Heb voor mezelf de Lea jas gemaakt en de Cube bag. En vandaag heb ik man en kind weggestuurd om mijn privé naaidag te houden thuis.

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 16:08

Ik haalde bijna altijd op de lappenmarkt en soms bij Roma, een kleine winkel die vlakbij mijn huis zat. Mijn zus gaat nog steeds naar de lappenmarkt, heel handig omdat je daar ook een kraam hebt met alle verdere benodigdheden zoals boordjes en de rest.

Roihi

Berichten: 2894
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:10

ik, als beginner, vind het heel lastig om online stoffen uit te zoeken bestellen.
Heeft iemand tips hiervoor misschien.
Het fysieke shoppen voor stof is wel leuk maar ik ben nogal snel overweldigd ook, misschien dat het met online beter gaat? Geen idee

cobiie

Berichten: 7310
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:13

Ik als mega leek heb een borduur/naaimachine gekocht van brother. Dit is het eerste cadeautje die ik gemaakt hebt en 5de uitprobeersel met de machine.

Afbeelding

Als ik het borduren onder de knie hebt wil ik mij gaan richten op het leren naaien met de machine.

Roihi

Berichten: 2894
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:16

leuk gemaakt cobiie

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:48

Leuk! Ik heb een naai/borduur combi van bernette! Naaien kan ik, maar borduren is voor mij helemaal nieuw, wel enorm leuk!!

Amber_anne

Berichten: 6931
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 19:49

Wat super leuk!

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:06

Pikkepor schreef:
Ik bestel mijn stoffen meestal online, maar nu zijn er pas 2 van mijn favoriete webshops mee opgehouden :
De site die nu nog overblijft is goedkopestoffen.nl...
Maar ik ben benieuwd waar jullie je stoffen halen/bestellen :)

Vorige week naar een naaidag geweest! Zo leuk... andere dames ontmoeten en ondertussen even meters maken. Heb voor mezelf de Lea jas gemaakt en de Cube bag. En vandaag heb ik man en kind weggestuurd om mijn privé naaidag te houden thuis.


Megastoffen voor alles voor de meiden. Soms kwalitatief wat minder. Meeste is geen merk stof, maar daar is de prijs ook naar.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 20:07

Roihi schreef:
ik, als beginner, vind het heel lastig om online stoffen uit te zoeken bestellen.
Heeft iemand tips hiervoor misschien.
Het fysieke shoppen voor stof is wel leuk maar ik ben nogal snel overweldigd ook, misschien dat het met online beter gaat? Geen idee


Waar woon je en wat voor dingen maak je/wil je gaan maken?

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 21:25

Ik heb helaas afgelopen dagen niets kunnen doen achter de machine. Teveel lichamelijk ongemak. Vervelend want ik wil heel graag die softshell jas gaan proberen van dat kant en klare paneel.

Voor stof. Het liefst de lapjesmarkt op za ochtend in utrecht. Leuke prijzen, redelijk wat coupon kramen wat enorm scheelt qua kosten. En je kan stof gelijk voelen etc en kleuren vergelijken voor garen en boordstof etc want echt alles is er te vinden.

Online ligt het een beetje aan aanbod, prijs etc. Stoffen.net
Takoy.nl (heeft leuke voorbedrukte panelen voor leuke prijs)
Stoffenhemmers.nl
Fournituren.nl
Stoffensale.nl B vb
Bugetstoffennn

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:06

Mri schreef:
Freekieee schreef:
Ik ben maandag bij megastoffen in Enschede geweest en wat stofjes gekocht.

Bovenste en onderste vooral voor mn dochtertje.
Van die blauwe wil ik graag sws een rokje maken. En uiteindelijk een blazer erbij.
En van de 2de van boven daar ben ik nu een shirt van aan t maken.

En shirtje af voor dochtertje. Alleen drukknoopje plaatsen ginf heel rot. Dus die vind ik niet mooi geplaats nu…


[ [url=m/gDdOrF.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3uBjX9.jpg]Afbeelding[/url] ]


De 3e hebben ze weer eurodag!
Daar ga ik even heen. Mijn schoonouders willen wel oppassen smorgens en met de oudste naar zwemles gaan. Ideaal! Dan kan ik ff wat stofjes shoppen (want stof heb je nooit genoeg :') dat het niet meer in mn kast past denk ik maar gewoon ff niet meer aan := )



Ja had het gezien ! Even kijken of ik kan gaan. Al zou de kleine hier dan wel mee moeten haha

Freekieee

Berichten: 1762
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 22:09

Roihi schreef:
ik, als beginner, vind het heel lastig om online stoffen uit te zoeken bestellen.
Heeft iemand tips hiervoor misschien.
Het fysieke shoppen voor stof is wel leuk maar ik ben nogal snel overweldigd ook, misschien dat het met online beter gaat? Geen idee



Yup vind ik ook lastig. Weet nog niet wat alles is dus wil graag voelen.

Vorige week dus naar een winkel gegaan in Enschede. Was er bijna een uur omdat het zoooveel was :')

Maar zou gewoon naar een winkel gaan en je tijd nemen. Al loop je 10 rondjes en voel je 10 c aan t stofje. Zo kan je wel echt weten wat je wilt

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 00:21

Familyfabrics bestel ik altijd, fijne kwaliteit en ik weet hoe iets voelt.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:17

Hier bestel.ik vaak bij tststoffen.nl

Lijkt vrij prijzig maar als je regelmatig bij de sale kijkt hoef je eigenlijk bijna nooit de volle mep voor stoffen te betalen. Ben ook heel tevreden met de service mocht er wat mis zijn met de stof.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:41

Ik ben een beetje klaar met familyfabrics, kwaliteit valt de laatste tijd wat tegen, ik kom wel wat weeffoutjes en drukfoutjes tegen. Laatste bestelling miste de helft en dat kan natuurlijk gebeuren, maar het was al een lange levertijd, de nalevering duurde lang, en alles wat mis kon zijn was ook mis. Ik ben er een beetje klaar mee.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:30

Dat kan, ik heb er (nog) geen negatieve ervaringen mee gehad. Prachtige stoffen gekregen en nooit gedoe met een bestelling.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 17:47

Ik ben gisteren begonnen met het uitknippen van de softshell jas die ik op paneel heb gekocht bij Takoy.nl scheelt hoop tijd en gepruts dat ik niet zelf met een patroon bezig hoef. Vandaag begonnen met in elkaar zetten met behulp van de werkbeschrijving met foto’s en een video. Super handig. Ik moet nu de rits erin zetten maar ik ben mn klemmetjes kwijt om de rits in te korten dus koet ik morgen eerst naar de fourniturenkraam op de markt

De panelen:
Afbeelding
Afbeelding

Knippen:
Afbeelding

Zakken, schouders, capuchon en mouwen erin gezet
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het is niet echt naaiwerk maar mijn nichtjes gingen naar de Titus en Fien show, waar groen en glitters voorop staan en er was een verkleed wedstrijd. Geen tijd meer om zelf een outfit te maken maar ik heb wel een stel truien bedrukt. Ze hebben gewonnen overigens


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Dit is overigens mijn semi opgeruimde naaidomein. Meeste mensen hebben er hun woonkamer


Afbeelding

Hebben jullie een naaiplekje of gebruik je de eettafel? Ik ben wel benieuwd

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 19:42

Ik naai aan de eettafel, maar ooit hoop ik een eigen naaikamertje te kunnen creëren!

Ik ben benieuwd hoe die takoy valt!

Roihi

Berichten: 2894
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:26

Als ik het naaien volhoud dan wil ik met de tijd ook wel een meer specifieke plek ervoor.
Momenteel blijft het bij oefenen op de grote eettafel.

Ik heb eens gekeken op Takoy en er zitten mooie stoffen tussen.
Op 25 Februari zou er StoffenSpektakel in Brugge, Belgie, zijn, daar wil ik wel graag naartoe.
En in April zou het in Antwerpen zijn, ook hier wil ik wel naartoe.
Denk dat ik dan mijn ma vraag om mee te gaan, wel gezellig.

Iemand al naar StoffenSpektakel geweest? Hoe beviel dat?

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 22:46

Geen ervaring met stoffen spektakel.
Ik ga morgen ochtend naar de eurodag van Mega stoffen. Ben benieuwd waar ik mee thuis kom!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:04

Team eettafel! Ik heb op zolder eigenlijk ruimte om te naaien en al mijn stoffen liggen, maar ik vind het zo ongezellig om daar steeds te gaan zitten terwijl de rest beneden is.

Ik ben vorig jaar naar stoffenspektakel in Lommel geweest. Heb er veel leuke stoffen gekocht voor prima prijsjes! Er stond vanalles, budgetstoffen maar ook een kraam met lappen See You At Six bijvoorbeeld (die ook een goede prijs hadden!)
Lommel was niet zo mega groot, maar ik weet niet hoe Antwerpen is natuurlijk.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:11

Ik heb in de uitbouw een hoekje voor mezelf. Niet supergroot dus knippen ed doe ik op de eettafel, maar het is fijn om mijn troep te kunnen laten liggen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 08:30

Onze eettafel is 1x2.
Patronen uitleggen op de stof doe ik op de grond, en knippen dus vaak ook.

Mijn kast met stoffen staat in de woonkamer (en mijn tassen met stoffen staan ernaast :') ). Naaimachine staat achter het gordijn en de locker in die zelfde hoek maar dan op een krukje voor het raam :=

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:17

In mijn nieuwe huis is naaien echt irritant. Ik heb niet genoeg ruimte om de stof te knippen. Mijn grootste vrije vloeroppervlak (tafel aan de kant) is 1*2 en dat is best weinig voor de projecten die ik doe.