[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 20:18

Ik kreeg vandaag weer prachtige lappen binnen. Maar tjonge, ik heb al maanden een naaidip -O-

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:01

Ik wil niet meer kopen :')

Ik heb het dus doorgestuurd naar een boktdinnetje met een baby :D

In dr kraamcadeautje zat een broekje van een FF stofje, dat is een van haar favoriete broekjes.

Ik krijg dus als het goed is een paar meter stof toegestuurd om wat baby broekjes te maken ( toch echt wel een favoriet modelletje van mij om te maken) van geweldige stofjes

Afbeelding

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 19:27

Wat leuk stofje!!!

Ik ben ook weer lekker aan het knutselen geweest.

Dit x... Wederom voor paardrijden! Oorwarmers voor onder mijn cap!

Ik ben die gure wind zo beu!


Afbeelding

En ik kan er ook nog fleece in plakken!!!


Afbeelding

Nooit koude oren meer! *\o/*

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 15:08

JAAA!

Geef even een kleine tutorial hoe je dit gedaan hebt :D Toevallig dacht ik hier vanmorgen aan! Ik heb nog restjes teddy liggen van verschillende projecten. En woensdagavond heb ik les op de rijvereniging en ik was al aan het bedenken hoe ik mijn oren warm ging houden.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:39

Gewoon uit de hand.

Ff kijken of ik was passende foto's heb.

Helaas niet. Maar kan wel omschrijven.

Oren van de cap er op gelegd en twee cm stof ruimte gehouden, dit heb ik afgetekend en uit geknipt.

Al het stof, inclusief die fleece, ook zo gedaan.

Dan die twee lappen stof, als kussenslopen binnenste buiten genaaid en weer om gedraaid.

Daarna heb ik de lap stof weer gepakt en gekeken waar ik de knoop gaten moest naaien. Zodat ik daar bandje door heen kon trekken.

Met klittenband bevestigingen gemaakt.

Binnenkant de zachte gedeelte klittenband, waar je de voering op kan klitten. En de voering op dezelfde manier gemaakt.

Lekker waaaaarm!!!

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 22:35

Haha geweldig! Ik ga morgen ook eens knutselen. Ik was benieuwd hoe je het gedaan had met het kinbandje en de bevestiging.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 10:03

Pikkepor schreef:
Haha geweldig! Ik ga morgen ook eens knutselen. Ik was benieuwd hoe je het gedaan had met het kinbandje en de bevestiging.


Een lusje genaaid

Anoniem

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:34

Ik hoop dat ik hier mee mag praten :)

Enkele jaren terug een 5 avonden cursus gedaan en sinds dien op en af thuis wat aangemodderd. Ik moet nog steeds erg veel leren. Ondertussen was het toch al zeker 2 jaar geleden dat ik nog had genaaid. Vrijdag naar een kerstmarkt gegaan van de winkel waar ik de cursus had gedaan en een mooi coupon stofje gezien dat zo warm en zacht aanvoelde dat ik direct een sjaal voor mij zag. Met een klein hartje het naaimachine weer uitgehaald. De handleiding doorgenomen waarom hij niet wou stikken (mijn voetje stond nog omhoog, zo ver zit het dus _O- ) en de afgespelde, dubbelgeplooide stof gestikt. Even flink getwijfeld wat ik met de uiteinden ging doen en daar dan maar deze knopen in gelegd. Mijn man vindt die geweldig, ik twijfel nog wat ik er van moet denken, maar ze zitten er in, dus terug kan ik toch niet meer :D

Het is dus iets simpel, maar hier mijn sjaal.

De werkelijke kleur
Afbeelding

En aan

Afbeelding
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:38

Leuk hoor Moestuin, lekker warm!

Kaplaars

Berichten: 1546
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:42

Moestuin, wat een heerlijk project! Dat beeld van iets wat je krijgt bij bepaalde stofjes, dat herken ik!
Maar wat goed en leuk dat je dan ook gelijk je project hebt uitgevoerd! Dat zijn mooie dingen!
Je sjaal ziet er heerlijk zacht uit en ik vind die knoopjes er juist leuk bij staan!

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:04

Hier is het ook herkenbaar. Wat ook regelmatig gebeurd, ik zie een mooi stofje, koop de hoeveelheid die ik nodig heb voor een kledingstuk. Uiteindelijk bedenk ik me dat iets anders ook heel leuk zou zijn. Dan wordt het flink puzzelen en lang patronen zoeken zodat het alsnog past op de hoeveelheid stof die ik heb. Meestal lukt het ook wel.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:20

Herkenbaar, sindsdien koop ik altijd 0,5m extra :D

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:42

secricible schreef:
Herkenbaar, sindsdien koop ik altijd 0,5m extra :D


En daarom heb ik dus ook een berg restjes die de groot zijn om weg te gooien, maar de klein om nog wat uit te halen. :')

Ik heb vandaag een patroon voor een flared legging geknipt. En nog 3 ideeën in mijn hoofd... Maar te weinig tijd om te naaien.

Jannie79
Berichten: 307
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:33

Pikkepor schreef:
secricible schreef:
Herkenbaar, sindsdien koop ik altijd 0,5m extra :D


En daarom heb ik dus ook een berg restjes die de groot zijn om weg te gooien, maar de klein om nog wat uit te halen. :')

Ik heb vandaag een patroon voor een flared legging geknipt. En nog 3 ideeën in mijn hoofd... Maar te weinig tijd om te naaien.


Toch af en toe die bak met restjes pakken. Een patroontje wat je al eerder gemaakt hebt kan je altijd in stukken knippen of combineren met een ander stofje. Een pipingbandje ertussen doet vaak ook al heel veel extras voor je kledingstuk.

Zo heb ik nu een flared broek en een colbert van een ruiten Punta di roma voor mezelf geknipt liggen. Nog behoorlijk wat stof over maar niet genoeg qua aansluitingen van de ruit voor een rokje of jurkje. Dus besloten dat zodra ik de broek en het jasje klaar heb ik een goed patroon in stukken ga knippen en de ruit bewust schots en scheef ga knippen. Stof is toch 4-way stretch dus kan nog alle kanten op. Ga tzt gewoon kijken hoeveel ik heb en hoe groot of klein ik de stukken moet knippen om het passend te krijgen.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 23:55

Ik maak graag en veel leggings in mini maatjes.
Dan is 50 cm x sb genoeg voor 2 broekjes.
Mijn reststukjes zijn 9 van de 10 keer echt friemels.

Anoniem

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 15:28

Dank jullie wel voor de complimentjes :o Heb direct doorgepakt. Dit heerlijk stofje gaan halen voor een kerst kleedje voor dochter.

Afbeelding

Maar om er wat beter in te komen eerst nog geoefend met een stofje dat ik nog had liggen :)

Afbeelding

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 17:11

Leuk kerststofje!!!

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 20:47

De Jan Sikkens is failliet.

Tip voor wie stoffen willen kopen tegen 50%: vanaf donderdag houdt de curator faillissement uitverkoop.

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 22:49

Ik baal echt ontzettend dat Jan sokken failliet is gegaan. Hier in leeuwarden zijn ze nog geen 2 jaar geleden vanuit de binnenstad verhuist naar bij mij om de hoek. Handig om zo even binnen te lopen. Stoffen online kopen heb ik 1x gedaan, niet goed uitgepakt. Wil graag de stoffen voelen. Nu hebben we gewoon zo geen winkel meer in de buurt!

Ik had juist het idee dat handwerk weer meer in opkomst is?

Marigold

Berichten: 12582
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 23:15

Kans op een doorstart door overname is nog niet helemaal uitgesloten las ik. Fingers crossed want zou idd een gemis zijn!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:10

Tis dat ik niet kan reizen ervoor anders had ik graag heen gegaan, er zit in nieuwegein helemaal niets voor stof, dan moet ik op za ochtend vroeg naar utrecht stad wat ook niet handig is voor mij (geen vervoer)

Ik hoop dat sikkens een doorstart kan maken

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:28

Dan moet je met de tram en paar haltes met de bus naar de Breedstraat.
Staat er op de markt ook niets in Nieuwegein?

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:37

Net berichy gezien dat er 4 weken lang opheffings-uitverkoop is - kennelijk in alle winkels. 50% korting... wordt dus toch nog een ritje Apeldoorn

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:47

Toevallig vanmiddag even bij de Jan Sikkes in Drachten langs gelopen. Stonden 25 mensen buiten in de rij te wachten.
In de winkel mogen maar 5 klanten ofzo tegelijkertijd binnen zijn.
Ik had geen zin om een uur buiten te staan .

Of dit bij alle filialen zo is weet ik niet, maar dan ben je alvast voorbereid.

Winkels zijn van 12 januari t/m 11 februari nog beperkt geopend.

Donderdag en vrijdag van 10.00 - 18.00 uur
Zaterdag van 9.30 - 17.00 uur

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:44

Mijn dochter van 3.5 jaar vroeg waarom er zo'n rij stond toen we boodschappen hadden gedaan.
Dus ik uitleggen dat we straks er geen stofjes meer uit konden zoeken voor haar rokjes of jurkjes. Wou ze ook in de rij staan want ze moest nog wel wat uitkiezen. Na 40 min waren we bijna aan de beurt, was overigens erg gezellig in de rij, iedereen met elkaar aan het praten. Plast ze in haar broek, de arme schat. Dus heb de rij moeten verlaten om naar huis te gaan.. zaterdag nog maar keer een poging.