[TEK]Eurocommerce Berlin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Eurocommerce Berlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:42

Vorige topic helaas verwijderd omdat foto's niet zichtbaar waren.
Ik probeer even of ik ze nu direct zichtbaar heb!
Als ie niet meteen zichtbaar is, aub niet gelijk slotje mods, dan kijk ik er even na!

Vandaag uit verveling getekend.
Tis jaren geleden dat ik echt intensief met tekenen bezig was, dus dit is de eerste weer sinds jaren.
Ben van plan om er weer actief mee bezig te gaan, en heb ook al weer een volgend projectje in mn hoofd.
Maar eerst dit!
Ik heb geprobeerd Gerco Schroder met Berlin na te tekenen, zie onderstaande foto.
Opbouwende kritiek houd ik van, houd het wel lief!

Foto

Afbeelding

Tekening

Afbeelding

Afbeelding

Job done, tekening gedraaid!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-09-12 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThinkAgain

Re: [TEK]Eurocommerce Berlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:45

je moet proberen je foto's te draaien voordat je ze uploadt, dan kunnen wij beter oordelen hoe ze eruit zien. Hoe ik het nu zie, ik vind de lijnen wat te hard, het is wat te onrealistisch en kinderlijk. Probeer wat naar de details te kijken, schaduwen, lijnen in de nek, benen en hoofd. Door verschil in donker en licht te maken, komt een tekening meer tot leven en wordt het minder 'plat'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:46

Ow zal even kijken of ik dat zo kan doen!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:54

Hoe oud ben je?
Wat mij meteen opvalt is inderdaad de "kinderlijke" manier van tekenen. De harde buitenlijnen met enkel ingekleurde vlakken, waarbij er niet is gelet op hoe een lichaam van mens en paard in elkaar zit.
Ik zou zeggen: lekker gaan oefenen, wordt het vanzelf beter :j . Wat ik altijd er fijn vond om mee te oefenen waren van die buigzame houten poppen (ben ff de naam ervan kwijt). Die kun je in elke tekenwinkel vinden :) . Daarbij kun je lichaamsdelen plaatsen en draaien zoals bij een normale anatomie van de mens, daar leer je heel veel van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 14:23

16 :p

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:39

oefenen is altijd het beste antwoord :) Iedereen begint ooit ergens, ik ben ook van dit:
Afbeelding
naar dit gegaan:
Afbeelding
en verder, die laatste tekening is inmiddels ook alweer meer dan een jaar oud. Als je er plezier in hebt, vooral lekker door blijven gaan en je komt er wel. :)
en uiteraard zat ervoor ook nog heel veel, maar dat staat niet op mijn pc. Maar dat geeft je wel een idee waar je kunt beginnen, begin vooral niet te moeilijk, gewoon lekker hoofden schetsen, of paarden van opzij. Nog even geen moeilijke houdingen en tuig, en geen mensen. Dan kom je er wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:01

Wauw wat mooi! Ja ik ga gewoon door, wil nu een paardenhoofd gaan na tekenen. Als ik die af heb (denk eind volgende week) laat ik hem weer zien :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:02

goedzo, ik ben heel benieuwd!