[FOTO] Tips Meeting foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

XiiaaooNaa

[FOTO] Tips Meeting foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:07

Hi!

Vorige week zondag ben ik voor het eerst naar een meeting geweest!
Daarom open ik dit topic met een paar foto's van die dag, waar ik graag (opbouwende) tips op wil hebben ...
(als je me alleen maar kan afkraken, dan hoef je niet te reageren want daar heb ik niks aan)
De foto's zijn foto's waar ik het meest trots op ben....

Hou er alsjeblieft rekening mee dat dit de 2e keer pas is dat ik paarden gefotografeerd heb...

Afbeelding

Afbeelding

voor de duidelijkheid, ik weet van de groen waas bij de neus, niet zo netjes weggewerkt, maar tot nu toe geen tijd gehad om het opnieuw te doen! hoef daarop geen commentaar!
Afbeelding

Afbeelding

dat niet natuurlijke stukje achter het paard ben ik vergeten weg te werken, maar net als die andere foto nog geen tijd!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oef...dit was een staaltje wegwerk werk ... pff XD
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren de foto's! Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 25-09-12 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

XiiaaooNaa

Re: Tips Meeting foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:09

O die eerst zwart wit foto is trouwens niet van de meeting, dat was de 1e keer dat ik een paard voor mijn lens had :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:10

Ik denk dat je erg trots mag zijn als je pas voor de 2e x paarden op de foto hebt gezet!
Ik vind ze er keurig op staan, goede composities, leuke uitsnedes (2).
Ik mis wel bij sommige foto's net wat scherpte op de ogen, 1, 3 en de laatste bijvoorbeeld.
De een na laatste vind ik minder, die foto straalt weinig uit en laat niet echt iets zien.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:12

mooi hoor! probeer alleen als je een stijgerfoto maakt het van een andere hoek te maken :)

zo kan jhe er niet veel van zien

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:15

_Maureen_ schreef:
mooi hoor! probeer alleen als je een stijgerfoto maakt het van een andere hoek te maken :)

zo kan jhe er niet veel van zien

hihi weet ik ... alleen ik was met een ander paard bezig, achter me gebeurde dit ... dus toen had ik niet veel tijd om van positie te veranderen dus heb ik zo m'n kliks gemaakt :)
maar dankje jullie beiden :D

rOcky_lofz

Re: Tips Meeting foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 18:22

is foto 2 niet geknipt uit foto 5 ? zie anders weinig verschil

Verder ben ik het eens met Goof

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 18:24

rOcky_lofz schreef:
is foto 2 niet geknipt uit foto 5 ? zie anders weinig verschil

Verder ben ik het eens met Goof

Ja :D oki dankje!

Eline

Re: [FOTO] Tips Meeting foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:53

Voor de tweede keer vind ik dat je thuisgekomen bent met een hele mooie set foto's, goed gedaan! :)

Ik vind #4 het mooiste portret dat er tussenzit, maar daar staat wel veel rug op. Ik denk dat als je daar een iets krappere uitsnede van maakt, je echt een hele fijne hebt voor de eigenaar/je portfolio.
Verder valt me op dat de foto's net iets aan de donkere kant zijn. Het ziet er op sommige foto's uit als een bewolkte, wat saaie dag qua licht. Als je bijvoorbeeld 7 nog net iets oplicht en een klein beetje meer contrast geeft, denk ik dat ie er nog meer uitspringt dan nu.

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 18:04

Eline schreef:
Voor de tweede keer vind ik dat je thuisgekomen bent met een hele mooie set foto's, goed gedaan! :)

Ik vind #4 het mooiste portret dat er tussenzit, maar daar staat wel veel rug op. Ik denk dat als je daar een iets krappere uitsnede van maakt, je echt een hele fijne hebt voor de eigenaar/je portfolio.
Verder valt me op dat de foto's net iets aan de donkere kant zijn. Het ziet er op sommige foto's uit als een bewolkte, wat saaie dag qua licht. Als je bijvoorbeeld 7 nog net iets oplicht en een klein beetje meer contrast geeft, denk ik dat ie er nog meer uitspringt dan nu.

Dankje :D

Nee het was juist een hele mooie zonnige dag! Hoewel het wel steeds wisselde .... heel vervelend.
Maar als het erg zonnig was, dan moet ik ook weer overbelichting voorkomen ...