[TEK] Trickriding!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

[TEK] Trickriding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 16:53

Hee,
Ik ben ziek thuis en verveelde me dus besloot ik een paard te gaan tekenen.
Dit beeld spookte door mijn hoofd en heb hem dus zo op papier gezet, zonder voorbeeldfoto.
Ben 15jr en dit is de eerste keer dat ik serieus een paard en ruiter teken.
Afbeelding

Wees een beetje lief :p

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 17:46

Nog een 15 jarige die tekent (zie onderschrift), leuk!

Behalve dat het gedeelte van het trick riding niet helemaal klopt, zal ik tips geven voor het tekenen :D
Probeer goed op de verhoudingen te letten, met name de benen van het paard. Het hoofd is misschien iets groot, maar de rest klopt aardig :)
Om dat te oefenen kan je, naast natuurlijk veel schetsen, eens een voorbeeldfoto op zijn kop leggen en dan natekenen.
Je kunt proberen de vlekken van het paard eerst een egale kleur te geven, en daarna donkerder de schaduw aanbrengen en wat gummen voor highlights.
Probeer ook wat details aan te brengen in de witte vacht, dan weet ik zeker dat het goedkomt.
Om het nog realistischer te maken kun je de manen en staart uit nog meer kleine "haartjes" opbouwen, écht haartje voor haartje tekenen zegmaar.

MelissaV

Re: [TEK] Trickriding!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:20

Dankje! Ik ga er mee aan de slag (wel met een andere tekening :p)
Wat klopt er niet aan het trickgedeelte?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:26

opzich ben je heel goed bezig, alleen de anatomie van het paard klopt nog niet helemaal, dat is heel moeilijk hoor . wat mij altijd heel goed hielp was om met het 'skelet' van het paard te beginnen. dus je begint met de schedel, de schouder de ruggengraat, de heup en dan de benen.
dat doe je allemaal heel lichtjes zodat je het makkelijk kan uitgummen. als je het skelet hebt, teken je het paard er overheen. omdat je het skelet hebt getekend weet je ook waar je schaduwen moet doen.

dit is een hele goede tutorial, maar wel in het engels.
http://www.youtube.com/watch?v=n8hncmoniFo

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 15:27

Slimme tip! Dankjewel :)
Ga het zometeen meteen uitproberen :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 21:18

MelissaV schreef:
Dankje! Ik ga er mee aan de slag (wel met een andere tekening :p)
Wat klopt er niet aan het trickgedeelte?

Deze uitvoering van de stunt lijkt op de kozakkenuitvoering (Croix de la mort) waarbij de armen opzij (horizontaal) worden gehouden of naar beneden hangen.
Bij trick riding doen we de Cossack Drag, de naam doet verwijzen naar de kozakken, maar je houd je sowieso niet vast, de armen hangen naar beneden. Bovendien houden we ons been niet recht de lucht in maar buigen hem richting het gezicht, van vooraf gezien in een hoek van (meestal rond de) 90 graden met het paard. ;)

Ga lekker oefenen zou ik zeggen :D
De tutorial die wordt genoemd is het bekijken waard :)