Gelukkig let ik altijd heel goed op wanneer ik wat koop, thuisgekomen de spulletjes uitgepakt en bekeken. Ik kwam tot de conclusie dat ik een acryl schilderij niet met olieverf wil afwerken. Je leest het goed, ik koop olieverf in plaats van acryl
. Nou ja, ik heb wel wat met 'het lot' en heb dus besloten de verf maar eens te gebruiken, dus, ezel opgezet, doeken, terpentine, kwastenset, de verf zelf uiteraard. En lekker begonnen met kliederen. Het is voor mij al eeuwen (lees: minstens 15 jaar) geleden dat ik geverfd heb met iets anders dan aquarelverf. Olieverf is zelfs nog langer geleden, ik was drie
. Nu ben ik wel in voor een uitdaging en ik had zin om eens wat anders te doen dan het gebruikelijke grafiet, pastel of kleurpotlood. Dus gisteren avond begonnen en lekker drie uur doorgewerkt.
De eerste opzet. De tijger ligt in de sneeuw, dus de achtergrond blijft mooi wit
. Ik heb een tijdje naar de opzet gestaard want ik vond dit eigenlijk ook wel wat hebben. 
Toch maar verder gegaan.

En het laatste resultaat van gisteren avond. De een zei, laat hem zo, dit is gaaf. Weer een ander zei, ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet wanneer hij af is. En dat laatste had ik ook.

Vanmorgen nog een paar uur geschildered en dit is het resultaat tot nu toe. Ik ben toch wel blij dat ik verder ben gaan werken, iedere penseelstreek geeft toch weer een andere dimensie.
Werken met olieverf is wel heel erg wennen... Vooral omdat het gewoon niet droogt in een avond
. Maar ik vind het leuk, dus ik ga lekker rustig verder met schilderen
. Ik weet niet of ik op een logische manier een schilderij opbouw, ik heb maar gewoon gedaan wat ik zelf logisch vond met olieverf en dat is beginnen met donker en eindigen met licht
.Ik snap nu ook waarom de gemiddelde olieverf schilderijen zo duur zijn, wat een werk gaat erin zitten
. 
Dat de rechterkant iets te bol is, vind ik wel jammer. Kan je dat niet gewoon wegschilderen? 
.
. Grappig.