[Foto] Vanalles een beetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

[Foto] Vanalles een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:28

Even een overzichtje met een aantal foto's die ik afgelopen tijd heb gemaakt! :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn :)

Ojajoh

Re: [Foto] Vanalles een beetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:37

Mooi, stuk voor stuk

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:17

Vind je foto's erg mooi vooral qua kleur en scherpte. Kan ik nog wat van leren :D Vind ze alleen soms wel wat krap gekaderd, zoals nr 2 en nr 5. Doe je dat bewust? En het standpunt van nr.4 vind ik niet zo mooi (te laag/ zou de staart graag voor bepaalde lichaamsdelen zien) maar ja smaken verschillen daarin misschien. Foto 1 is mijn favoriet maar ik zou hem dan graag nog wat meer met zijn ogen naar voren willen zien. Foto 3 had ik nog mooier gevonden als beide oren strak naar voren hadden gestaan.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:28

Je zou eens een kleine HDR kunnen toepassen om grote problemen met belichting te kunnen compenseren. Foto 1, 2 en de ridgeback zijn ontzettend moeilijk om zowel voorwerp als achtergrond mooi te krijgen.
Je hebt hier vooral gekozen voor overbelichten en om te kiezen voor het voorwerp.

Je zou 3 dingen kunnen doen;
1. werken met een invulflits om het voorwerp te verlichten, overbelichten is nu niet meer nodig en zo krijg je ook nog wat achtergrond.
2. Onderbelichten en met fotoshop het voorwerp oplichten. Alle details behoud je met onderbelichten, waarentegen je met overbelichten details kwijt bent!
3. HDR: stel je camera in met bracketing en stel je camera zo in dat je met licht indrukken van de knop meerdere foto's tegelijk schiet. Kies bij bracketing de stappen onder- en overlichten en kies als middenmoot ook een middenmoot belichting in. Je krijgt nu een foto waarvan de achtergrond prachtig gedetailleerd is maar de hond te donker, een foto waar de achtergrond al wat overbelicht raakt en de hond nog wat donker en een foto waar de achtergrond alle detail verloren is maar de hond prachtig. Deze samenvoegen tot 1 foto en het is precies goed. (pas op; teveel HDR-en kan een nep effect veroorzaken. Soms kan een schilderachtig effect hebben maar het kan ook te nep).

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 09:56

Wauw bedankt voor de tips!! Zal er de volgende keer mee aan de slag gaan!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:09

Zon en zand is gewoon erg lastig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:12

Mooi hoor, mooi scherp en fijne kleuren.
Ik vind de 2e in deze serie de minste omdat het dier erg suf voor zich uit staat te kijken.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 21:34

Wauw! _O_