Dekje andere kleur geven, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dekje andere kleur geven, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:40

Ik heb nog een dekje liggen, lelijk verkleurd naar iets wat tussen geel/wit inzit.
Ik wil hem graag een ander kleurtje geven, maar waar kan ik dat mee doen?
Het moet er wel goed op blijven zitten, door zweet of water mag de kleur er niet af gaan.
Iemand een idee?

Ludique96

Re: Dekje andere kleur geven, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:41

Je hebt van dat textiel verf dat je dan in de wasmachine kan doen. Maar weet niet hoe het heet
en waar je het kan kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:42

Oei, in de wasmachine... weet niet of mn moeder dat zo'n goed idee vindt!
Liever iets wat ik er zo op kan spuiten ofzo.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:43

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:44

ja je bedoelt dylon verf.
hebben ze vaak in grotere drogisten, dus bijvoorbeeld in een grote etos in de stad ofzo.

misschien dat je het ook ergens in een webshop kan vinden.

ik heb er wel eens een broek mee geverfd en deze gaf niet tot nouwelijks af.

je kan het eventueel ook zelf in een grote tijl met water laten weken, maar dan wordt het niet zo goed uitgespoeld als de wasmachine dat doet. dus dan zou je eerst met de hand het meeste van de verf er af moeten spoelen, en hem alsnog in de wasmachine doen. als je de haren er goed afhaalt vind je moeder het vast niet erg.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:52

je moet m dan wel eerst ontkleuren, als je zegt dat ie wit geel achtig is.
als in gewoon wit is kan je de verf er zo op doen en anders moet je m ontkleuren, want anders kan de verf anders uitpakken dan op de verpakking.
ik heb een tijd geleden mijn dekje ook geverfd. ik had m van wit naar knalroze gedaan.
er is ook verschillende verf, voor hand wassen, in een emmer met koud of heet water (ligt aan de verf die je hebt) of verf die je in de wasmachine doet.
als je het met de hand doet kan je bijvoorbeeld ook meerdere kleuren doen. zoek maar is op dip-dye op youtube. bijvoorbeeld paars en roze.
dat kan in de wasmachine sowieso niet.

edit: ik las dat je het niet in de wasmachine wilde doen. dan moet je echt de handwas nemen, dan meng je eerst de verf met water, dat doe je in een grote emmer of pan. en dan kan je het dekje er in doen. helemaal of voor de helft ofzo. je moet eerst goed roeren en ik denk dat het er ongeveer een uur in moet. maar dat staat allemaal op de verpakking van de verf.
dan moet het daarna wel alsnog in de wasmachine, dat moet zodat je de kleur echt vastzet (snap je het) in de stof.
oh ja nog 1 ding: het moet wel een katoenen dekje zijn, of een andere organische stof. dus geen nylon of nep suede ofzo, want dan gebeurt er niks als je het verft.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:57

Zou ook wel opletten of je dekje van katoen is, anders pakt de verf niet.
Je hebt ook wel is kans dat de verf je stiksels niet pakt, dus dan heb je straks bijvoorbeeld een rose dekje met gele stiksels :=
Heb laatst de mijn gordijnen zwart geverfd in de wasmachine, gaat super goed. Programma draaien om te verven, daarna op een gewoon programma het gene wat geverfd is wassen. Als je daarmee klaar bent nog even een spoelprogrammaatje draaien en de wasmachine is weer verf vrij :D succes