[FOTO] Lensbaby: Liefde is..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

[FOTO] Lensbaby: Liefde is..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:32

.. Alles door een roze bril bekijken <3

-
--
---
----
Afbeelding
----
---
--
-

Gemaakt met mijn nieuwe lensbaby composer pro + double glass optic + Macrofilter + creative aperture kit.
Een van mn eerste uitprobeerseltjes. Geen boeiende compositie, want ik heb mn handen al vol aan t scherpstellen, dat gaat me nog niet zo goed af namelijk.

Wat vinden jullie er van?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 07-09-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Goof

Re: Lensbaby: Liefde is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:24

Erg gave plaat!
Het grote verschil tussen scherpte en onscherpte komt dus niet door een nabewerking?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:44

dankje :D
nee dat is de lensababy, effect kan nog veel extremer maar dan vervorm je ook de hartjes op de achtergrond (of tenminste, dat heb ik, ik weet niet of t ook anders kan) en ik heb zo'n moeite met scherpstellen!! pff.. dit was een van de weinige foto's die nog wel acceptabel waren, als ik nog meer die lens ga buigen etc (waardoor dat effect sterker wordt) dan krijg ik de scherpte helemaal niet meer op de goede plek haha. daar moet ik echt nog even voor oefenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:55

Wow, gaaf hoor. Ik ken dat helemaal niet. Wat doet dat precies dan, wat kan je ermee?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 17:20

Beetje een speeltje is t, moet je ffe op de lensbaby site kijken!
maar je kan de lens dus buigen en daardoor krijg je dat wazige/ vervormde effect. Op deze foto heb ik t lensje gewoon recht gehouden want ik moet t allemaal nog onder de knie krijgen. Maar op de lensbaby site staan ook allemaal hele gave voorbeeld foto's. Wel van veel betere fotografen dan ik haha maar er zijn wel hele gave dingen mogelijk.

Je kan dus ook je optic wisselen, naar bijv een plastic optic/ lensje en dan krijg je zo'n dromerig effect. En je hebt allemaal voorzet dingen zoals fisheye ebn groothoek enz waarmee je nog meer effecten kan maken.

Heel leuk, maar ik heb dus nog wel flink moeite om dat ding te laten doen wat ik wil haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:51

Nou leuk, ik ga het zeker even opzoeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:52

wauw,mooie plaat!
Zoiets heb ik nog nooit gezien,echt supervet!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:49

MerelxG_R

Re: [FOTO] Lensbaby: Liefde is..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:31

Supergaaf! Ben meteen even aan het google'n gegaan, maar is alleen een composer pro + double glass optic niet mogelijk/goed genoeg? Moet er persee nog een macrofilter + creative aperture kit op voor gewenst effect of..?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:30

Nee hoor met composer en een optic kun je ook aan de slag! Macro kit is nu gebruikt voor t bloemetje (t is in werkelijkheid echt een heel klein bloemetje haha) en die creative aperture disks daar krijg je bijv die hartjes op de achtergrond mee. Als je gewone aperture (= diafragma) disks gebruikt krijg je ipv hartje gewoon bolletjes, dus net als bij elke andere normalelens zeg maar. Weet alleen niet zeker of die gewone aperture disks bij je optic of composer geleverd worden of dat je die los moet bestellen.
Ik heb trouwens een hele set besteld. Wilde oorspronkelijk ook alleen de composer en een optic en het groothoek opzet stuk. Maar samen was dat bijna net zo duur als een hele combi set waar je dus nog allemaal dingen erbij krijgt. (Er was zelfs een set die precies even duur was maar die was tijdelijk niet leverbaar dus ik heb dan een iets duurdere gekozen).
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 08-09-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:32

Mag ik vragen waar je die besteld hebt? Lijkt me wel heel gaaf om een beetje mee te oefenen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:37

Wauw, ontzettend gaaf zeg! :D Ik snap alleen nog niet hoe het werkt met die hartjes op de achtergrond, kan je dan misschien nog uitleggen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 16:43

Ik heb m uiteindelijk gekocht bij een coolblue winkel (digicamshop geloof ik) maar zat oorspronkelijk te kijken bij cameraland.nl maar daar was die combiset dus even niet leverbaar. ( maar die site vond ik wat overzichtelijker en daar koop ik altijd mncamera spullen)
Heb voor de hele set (composer pro, 3 optics, macro kit, telelens en groothoek kit, en de aperture disks) 350 euro betaald geloof ik. Wel een duur speeltje dus maar ik vind m echt super leuk!

Wel rekening mee houden dat t welwat oefening vergt hoor, ik vind bijv het scherpstellen (wat manueel dmv een ring moet) nog erg lastig en dat je je diafragma niet op de camera kan instellen maar van die disks in je lens moet leggen, das ook wel een tikje onhandig. Je hebt wel 2 optics waarbij je niets met die disks werkt (de sweet 35 oid en de 80 nogwat) maar die zijn helemaal peperduur.

@sodeletuut: je stelt het diafragma dus in dmv disks die je in je lens legt (dus bijv f2.8, f4.0 enz), in plaats van die gewone diafragma disks (wat gewoon rondjes zijn) kun je ook disks gebruikendie ipv een rondje een hartje (of sterretje, of vogeltjeoid) hebben. Lichstraaltjes die dan je camera binnen komen (moet je dus een tikje tegen t licht in fotograferen, die normaal de ` bokeh` zouden worden, worden dan dus nu hartjes/sterretjes enz. Jebhebt geloof ik zelfs blanko disks waarbij je zelfeenvormpje kan uit snijden.

(Sorry trouwens voor de tikfouten en missende spaties ed, toetsenbord werkt niet echt mee)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:44

Oh wat gaaf zeg! Dat klinkt wel super leuk. Dankjewel voor de duidelijke uitleg! Ik ben benieuwd naar meer foto's van je!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:55

Maar aan alleen die composer pro en de 3 optics heb je dus in principe genoeg?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 17:16

Alleen een composer (de pro is nog wat duurder) en 1 optic heb je inprincipe genoeg ja (en die gewone aperture disks, maar ik gok dat dat die welbij een van de 2 inbegrepen zitten)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:01

Jeetje wat creatief! :) Onwijs gave foto zo!

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:22

En voor de luie mensen met een iPhone heb je hier "Big Lens" voor. :')

Vind het wel onwijs leuk gedaan! Zo zou ik me paard wel eens op de foto willen hebben, met kerst oid. :))

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 19:31

Wat een tof effect geeft dat zeg! Mooie foto.