[FOTO] Fotoshoots of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

[FOTO] Fotoshoots of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 18:10

Hoihoi,
ik heb de camera van mijn vader overkocht, een Canon EOS 1000D. Aangezien hij hem niet gebruikt en ik graag wat in de fotografie wil gaan doen.
Afgelopen zaterdag heb ik een shoot gedaan met een meisje dat graag foto's wilde van haar pony's. Ik vraag hier nog geen geld voor, omdat ik het alleen maar fijn vind om te oefenen maar heb er toch wel een redelijk groot bedrag voor gekregen (wilde het niet aannemen maar ze bleef maar aandringen := ) vinden jullie dat ik hier wel geld voor zou moeten vragen?
Dan heb ik nog een vraag: Is mijn logo'tje zo goed? Of te groot/opvallend/iets anders?
De meeste portretfoto's heb ik op de AV stand gemaakt en een beetje gerommeld met scherptediepte (wat ik nog steeds niet helemaal snap en erg graag tips voor heb! :) ) De weifoto's heb ik met mijn telelens gemaakt aangezien de wei echt enorm was.

Oja, de kwaliteit is iets verminderd, daar ik hem eerst even verkleind heb en daarna nog een keer op hyves up moest loaden :') (mijnalbum weigert)

Tips zijn heeeel erg welkom! Qua compositie, belichting, ben echt nog een beginner namelijk.
Oja, ik heb zaterdag op horse-event een workshop paardenfotografie :j Van Arnd Bronkhorst

1. Portretfoto
Afbeelding

2. Gezicht iets overbelicht
Afbeelding

3. Scherptediepte _/-\o_
Afbeelding

4. Jammer dat de arm er niet helemaal opstaat
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Familiefoto
Afbeelding

7. Even met je buik in het gras gaan liggen om met je telelens een mooi beeld te krijgen, helaas iets bewolkt toen
Afbeelding

8. Again, jammer van de achtergrond hier
Afbeelding

9. Dan komt ponylief ineens op je afgelopen
Afbeelding

10. Jieha! Niet helemaal scherp, was bewolkt
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Muurp

Re: [FOTO] Fotoshoots of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 18:37

Hiervoor is een centraal topic. Ik TeM. :)
[FK] [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Toch nog even een paar tips;
- Probeer de camera zelf in te stellen, dit is toch wel een vereiste om fatsoenlijke foto's te kunnen maken. De standen van de camera voldoen niet genoeg.
- Over foto 10; scherpte hoort niet ten koste te gaan van bewolking. Probeer meer op sluitertijden te letten.
- Ook heb je vaak foto's waar het paard uit verhouding is of dat het moment niet goed is (foto 2,3,4,5,6,12,14), probeer hier echt op te letten. Wat meer afstand nemen wil ook nog weleens helpen om de verhoudingen beter te krijgen. Wat betreft de momenten; zet de camera op sportstand, dan schiet je meerdere foto's in korte tijd in plaats van 1 foto.
- Nabewerking is een must. Voor bijvoorbeeld wat extra scherpte/contrast, of bijvoorbeeld om de foto wat bij te snijden. Hierdoor kun je je foto flink laten opleven.

Ik zou hier nog geen geld voor vragen. Je hebt nog geen constante kwaliteit, en je mag je nog wat meer gaan verdiepen.

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

Julia

Re: [FOTO] Fotoshoots of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 19:46

Zoals Muurp hierboven al aanhaalt, hier is een centraal topic voor waar jouw vraag prima past. Om het overzichtelijk te houden, plaats ik daarom op dit topic een slotje. Succes met de fotoshoots! :)