Vraagje over shoot?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

arabcarla

Vraagje over shoot?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 17:32

Hai,

Ik heb vandaag een shoot laten doen, nu heb ik de foto's meegekregen met lage resolutie en het logo van hun erop.
Nu is de resolutie natuurlijk te laag om foto's te vergroten en ook dat stomme logo zit erop :P

Weet iemand of je toch de resolutie kan verhogen?
Oh en me laatste vraag, ik wil er ook een paar bewerkt hebben, mijn love handles :o weg werken bijv, kan iemand dat hier doen?

Bedankt alvast.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:34

Het is heel logisch om foto's bij een fotograaf na te bestellen :=
Foto's krijg je niet mooi bewerkt in lage resolutie, je kan aan de fotograaf werken of zij dat weg wilt werken als je de foto's toch na besteld.
Succes!
Laatst bijgewerkt door _Carien op 02-09-12 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:35

Een fotograaf heeft zijn copyright niet voor niets op de foto gezet, en ook niet voor niets de foto verkleind, dit zul je moeten respecteren, het is ook strafbaar om het copyright van de foto af te halen.

Wil je de grote formaten, zul je die gewoon na moeten bestellen, zo gaat dat nu eenmaal ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:36

Doen ze expres. Daarom kun je nabestellen :j

arabcarla

Re: Vraagje over shoot?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 17:39

Ik heb ze al nabesteld dus dat is het probleem niet maar ik dacht misschien dat iemand een oplossing of een tip had om die resolutie toch omhoog te krijgen, ik heb er de ballen verstand van.... Aankomende zaterdag mag ik de originele zonder logo ophalen

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 17:46

Als je ze al besteld hebt is het toch een simpele zaak om te wachten tot zaterdag tot je ze zaterdag lijkt me?
Je kan de foto's met logo toch prima gebruiken voor internetgebruik zoals bokt, facebook, e.d
De tip om de resolutie omhoog te krijgen heb ik niet voor je.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 17:48

Ja maar sommige zijn ongeduldig zoals ik ;-) ze worden in hogere resolutie en zonder logo + ook de foto's in zwart-wit en/of sepia. Ze worden niet bewerkt verder dus daar moet ik nog voor op zoek, als hun dat zouden doen ben ik bakken met geld kwijt en dat vind ik erg zonde

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:31

Een fotograaf verkleind zijn foto's niet voor niks en het logo staat er ook met een reden op. Als je die foto's groter wilt en zonder logo, zit er maar een ding op. Namelijk nabestellen.
En over dat bewerken. Als ik erachter zou komen dat iemand mijn foto's gaat bewerken zou ik daar niet blij mee zijn. (sowieso staat in mijn voorwaarden dat dat niet mag) Dus dit zou ik ook gewoon aan de fotograaf overlaten.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:39

Ik heb ze al nabesteld! Dus dat is t probleem niet meer.... En het gebeurd vaak dat mensen hun foto bewerken, daarbij krijg ik ze nu zonder logo dus mag ze gewoon overal gebruiken. Even een halster wegwerken of dat soort dingen.... t is een vraag en hoop iemand te vinden... en anders ga ik zelf eens prutsen kijken of dat lukt

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:48

Nou dat bewerken mag dus vaak niet eens.
Dus ik zou als ik jou was dat eerst maar eens goed nakijken bij je fotograaf.

Het is de foto van de fotograaf, stel jij bewerkt dit hardstikke lelijk, dan is de fotograaf hier absoluut niet blij mee, want dat is geen goede reclame voor de fotograaf.

Dan zul je dit door de fotograaf zelf moeten laten doen.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 18:52

Ik heb geen contract met die studio, ik krijg ze zonder logo en hoge resolutie zodat ik er mee kan doen wat ik wil... Dus ook bewerken en alles, daar hebben we het mondeling ook over gehad en dat het mag. Dus ik zie t probleem eigenlijk niet, ja iemand vinden die dit tegen een veel lager tarief wilt doen

Rhyddid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:12

Ja je hebt dan wel geen contract met die studio, maar die studio heeft vast en zeker een Algemene Voorwaarden waar je automatisch mee in stemt als je foto's laat maken.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 19:16

Heb net even de algemene voorwaarden gelezen maar ik kan daar echt niets over terug vinden, dus het lijkt me gewoon te mogen!?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:22

Ik als fotograaf zou het je niet in dank afnemen. Ik moet er niet achter komen dat een copyright eraf is gehaald en door derden is bewerkt. Gewoon wachten tot zarerdag dus.