): zijn Lomax. Een kitcar op basis van een 2CV, voor wie het interesseert.
Een flinke uitdaging, ik werk normaal altijd in zwart-wit en heb nog nooit iets getekend met meer dan 1PK. Eerst maar eens papier gehaald, heb een vel wat steviger lichtgrijs A4-papier gehaald en nog een paar velletjes om op te oefenen. Ook wat kleurpotloden (Derwent Studio) want ja, zonde om een auto die zo van de foto afspat, in zwart-wit te doen.
Ben begonnen met een schetsje om het materiaal wat te leren kennen en ik loop tegen een hoop blokkades en problemen aan. Verhoudingsgewijs klopt er in ieder geval nog niks van, maar dit is puur oefenen. Mijn vriend gaat hem vast prachtig vinden (het is hem geraden
) maar ik wil er ook nog enigszins eer van hebben en gelijk ook een mooi projectje om iets anders te proberen! Vandaar dit topic, hoop dat er hier mensen mij tips kunnen geven over hoe ik dit aan kan pakken. - Ik heb gemerkt dat ik beter eerst kan beginnen met de donkerste kleur geel (Deep Cadmium 6) en dan langzaam aan licht (Lemon Cadmium 2, Primrose Yellow 4) toevoegen (bovenkant waar de spiegeltjes op staan, neus v.d. auto) dan andersom (bovenop de motorkap).
- De schaduwen loop ik nogal op vast. Heb het zowel met grijs geprobeerd (mwah) als met blauw (dat wordt groen, goh
) en ben over allebei niet tevreden. Misschien een andere kleur blauw proberen? Heb nu Oriental Blue 37 en die is toch wel vrij fel.. - En dan nog een struikelblok: de verchroomde delen. Ook vrij aanwezig op de foto, maar ik krijg ze niet van het papier af. Ben aan het knoeien met diverse hardheden tekenpotlood in combinatie met wit, stukjes gummen (kneedgum is op, zou dat werken?) maar het wordt hem niet. En de spaakwielen is helemaal een drama

Nogmaals: dit is echt nog een schets. Niet af, verhoudingsgewijs klopt er niks van en ik ben verschillende technieken aan het uitproberen. Maar heb toch echt wel tips nodig om verder te komen. Wees een beetje lief
Maar misschien vind jij het zo wel fijner werken, kan natuurlijk ook! Het perspectief van de band klopt nu niet helemaal volgens mij, maar voor de rest netjes. Zeker als je straks de contrasten en overgangen wat duidelijker en scherper krijgt.