Tijdens een workshop bij de motorclub kregen we doek en acrylverf en het was 'kliederen maar voor de komende 2 uur'. Eenmaal een tijdje bezig baalde dat ik mijn doek niet netjes had uitgemeten en de schets goed had uitgewerkt, want ik denk dat ik dan een stuk minder lang bezig was met het herberekenen van verhoudingen en dergelijke. Achteraf gezien is nog steeds de neus en zijn neusbrug ietwat uit proportie.
Thuis aangekomen goedkope verf gekocht, van de Xenos, en toch verder gegaan. Nog steeds kan ik er slecht mee overweg, dus tips zijn van harte welkom. Ik denk dat ik voornamelijk te weinig verf gebruik, want mengen ging mij voor geen meter af. Op enkele plekken kreeg ik echter weer een verfophoping. Het groffe van het doek blijf je ook zien en dat vind ik zelf jammer. Nu weet ik niet of het komt doordat het doek grof van zichzelf is, of omdat ik wederom, te weinig verf gebruik. Ook reflecteert de verf in het licht veel. Ik vind het schilderij er beter uitzien als het donker is, omdat de donkere delen dan ook echt donker uitkomen. Iemand een idee hoe dit werkt en hoe ik dit kan oplossen?

Overigens ga ik zijn aftekening nog een paar mm omhoog plaatsen.
Ik ben heel benieuwd naar opmerkingen en tips!