[FOTO] Paardenfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

fro

[FOTO] Paardenfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:31

Ik vind zelf fotograveren heel erg leuk, ben ook aan het sparen voor een spiegelreflex maar oefen nu met een Canon powershot a550. En een paar met telefoon maar dit zal ik erbij zetten.
Graag zou ik meningen en tips willen over de foto's en hoe ik het beter had kunnen doen.

Zelf let ik veel op de achtergrond dat deze niet rommelig is en niet te veel op staat maar dit is niet in alle foto's te zien.

De 2 die komen zijn met telefoon gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Met de Camera.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

fro

Re: [FOTO] Paardenfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 06:55

Heeft niemand tips?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 06:59

vrolijke foto's! blije paardjes en mooi gepoetst :)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:55

Dit zijn meer huis-tuin-keuken kiekjes, vind het geen FK waardig. Maar dat is mijn mening..

fro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 11:57

Omdat jij ze te simpel vind? Dat kan. Wil gewoon tips. Het is niet zo van ik knip maar wat raak. Ik wil echt proberen de goede hoek te vinden, dingen uitproberen. Kleuren erin hebben.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:49

Ik denk dat je geen kritiek krijgt doordat de foto's zo klein zijn, nu zijn ze lastig te beoordelen. :)
Plaats ze eens op 600-800 pixels.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:06

Ik ben het geheel met Sasalover eens, dit hoort meer ITP. Totaal geen FK vergeleken met de rest. Ook geen bijzondere uitsnedes of lichtsituaties of wat dan ook.

Daarbij zijn ze met de telefoon gemaakt... De meeste FK wat hier getoond worden zijn met Spiegelreflex gemaakt. Dit wordt er meestal bij vermeld plus welke lens je gebruikt hebt. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:16

KBTP: Waarom vergelijken met 'de rest'?! Alleen de eerste 2 zijn met de tel gemaakt de rest met camera.
Als zij verder wil met fotografie, dan zijn tips alleen maar handig om verder te komen. Je moet toch ergens beginnen? Het maakt ook niks uit of je een spiegelreflex hebt of niet... Beter goed overweg kunnen met een simpele compactcamera dan alleen op auto foto's maken met een spiegelreflex.... ;)

fro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 08:48

KBTP: Ik weet dat de meesten met spiegelreflex gemaakt zijn. Ik ben ook druk aan het sparen voor zo'n camera maar heb helaas geen miljoenen. Zoals erbij stond zijn de eerste 2 met de telefoon gemaakt. Omdat ik op dat moment geen camera bij mij had en ik de lucht en licht wel mooi vond passen bij dit paard. Anders krijg je (in mijn ogen) een beetje een donker geheel.
Maar jou tips zijn dus eigenlijk dat ik betere uitsnedes moet maken en toch andere lichtinval moet kiezen?

saskiakefie: Dankje, ik probeer absoluut geen foto's te maken op de auto stand. Maar Iso waardes en alles zelf te bepalen.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:10

Is dit niet een deel van het forum om fotografie met elkaar te delen en daarvan te leren?

TS, ik vind het hartstikke leuk dat je zo met fotografie bezig bent en graag wat meer wilt leren. Zoals gezegd zijn het nu nog niet zo bijzondere foto's, maar daarvoor kun je leren. Probeer eens wat met scherptediepte te werken. Je foto's hebben nu vrij weinig diepte, omdat de achtergrond net zo scherp (of soms zelfs wat onscherp) is als de voorgrond. Met je diafragma instelling kun je dit veranderen. Let dan goed op dat het paard goed scherp is, dan wordt je foto al direct interessanter.

Je close-up foto van de Haflinger vind ik al een goed voorbeeld van hoe je aan het proberen bent de foto's interessant te maken. In dit geval had ik de foto waarschijnlijk wat lager en wat meer naar voren genomen, zodat het oog wat meer het middelpunt van de foto vormt.

Hopelijk kun je iets met deze tips en een fotocursus kan ik je ook zeker aanraden, dat heeft mij ook enorm geholpen om betere en interessantere foto's te kunnen maken. Blijf in ieder geval lekker fotograferen, want dat jij er plezier in hebt is het allerbelangrijkst! :D