[SCH] 'The Land of Mushrooms'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

[SCH] 'The Land of Mushrooms'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 21:24

Zo besloot ik gisteren te beginnen aan mijn 1e werk voor de verkoop... Tja, als je langzaam 'n beetje die kant op wilt; nooit een slecht voornemen. :) Natuurlijk altijd nog maar zien of er iets geschikts uitrolt, en misschien was een landschap niet het beste idee geweest? Nja er moest blijkbaar een uitdaging in. := Tot dusver is hij bijna af, maar voor mijn eigen gevoel klopt er iets niet helemaal. Iets mist nog in het beeld, maar wat...? Is het de samenhang, de kleuren? Of ligt het aan mij dat ik er niet helemaal lekker tegenaan kan kijken? Ik kom er even niet uit, maar het lijkt in de details te liggen.
Waarschijnlijk ga ik er toch nog weer aan sleutelen! Tips zijn altijd welkom. :j Hoe zouden jullie hem veranderen? Uiteindelijk was het de bedoeling om het 'verkoopwaardig' te krijgen.

Hij is gemaakt met acrylverf, de witte strepen zijn echt heeel spijtig. ;( Puur voor het werk zelf moet je er maar even doorheen kijken... Ik ga echt mijn gloeiende best doen om het weg te krijgen, anders lukt het natuurlijk sowieso niet om het op een redelijke manier aan te bieden!

Gisteren, na 2 uur werk:

Afbeelding

Vandaag, na 1,5 uur / in totaal 3,5 uur werk:

Afbeelding

Dichterbij:

Afbeelding

Fnanne

Re: [SCH] 'The Land of Mushrooms'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:32

Volgens mij geef je zelf al aan wat er misschien mist; een stuk samenhang in het totaal. Ik las de titel en dacht: wat origineel, maar het voldoet niet geheel aan mijn verwachtingen hoewel ik de intentie wel snap :)
Wat bedoel je met 'verkoopwaardig?' Dat is een breed begrip. Uiteindelijk zal je iemand 'moeten' vinden die je werk aansprekend vindt en het aan de muur wil hebben. Dat is een kwestie van smaak; en waar de één dit misschien geweldig vindt, kan de ander het misschien niet waarderen.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 21:26

Nou, vandaag dan eindelijk een gaatje gevonden om hem echt af te krijgen. :)ddd

Dit is de eindversie:

Afbeelding

Afbeelding

Nu moet ik er echt niks meer aan doen vind ik! Te riskant, en hij is voor het oog ook compleet. Toch wel een aparte stijl; veel kleur, diepte, er zit echt roering in... Maar dat vind die drukte, wat jij (Fnanne) zegt, vind ik dus ook ja. :j Ik heb de neiging om naar alle details 'los' te kijken in dit schilderij; niet dat ik het als 'een plaat' zie. Het is een beetje 'n mystieke stijl geworden... Dat vind ik er leuk aan, terwijl het niet surrealistisch is.
Al met al ben ik blij dat ik mezelf in ieder geval vooruit zie gaan... Dit had ik een jaar geleden niet kunnen maken. Eigenlijk ben ik pas heel kort met kunst bezig nu. Ik heb iets van 3 werkjes gemaakt op dit formaat.

(De strepen zijn trouwens toch erger geworden... Hmm! :\)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 10:37

Helemaal niemand? :) (Was een tijdje niet aanwezig zelf.)

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:05

Ik vind hem wel wat hebben <3

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 01:44

Gaaaaf :D
Misschien dat de rode boom in het midden net iets te 'massief' is zeg maar of te ondoorzichtig om het een geheel te maken... Maar mooie kleuren en zo :)
Ik ging kijken op je website voor de rest, maar die is under construction :( ben benieuwd :D

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 21:07

Thanks voor de reacties! :) :D Het blijft idd wel een apart soort werk, ja... Het kwam echt zo uit de losse pols, want ik was eigenlijk van plan om iets heel anders te maken (wel ook een landschap, maar totaal andere sfeer). Gebeurt eigenlijk altijd als ik vanuit mijn verbeelding werk. :=

Ja mijn website is helaas onder constructie. ): Sinds ik in Paisley zit, hebben we alleen een USB-kabeltje met een beperkte hoeveelheid GB... Het gaat veel sneller op dan we hoopten. := De 'echte' internetverbinding wordt helaas pas rond 6 november aangelegd... Ben bang dat het daarom misschien nog wel iets van een maand duurt. Mijn telefoon sucks ass, dus dat werkt ook al niet mee, helaas. Wel ff balen dat ik nu niet echt 'normaal' actief kan zijn op internet.