Hoihoi!
Ik heb dringend hulp nodig.. Ik krijg al 11 jaar les van mijn instructriece.. Bij haar kwam ik 11 jaar geleden als kleind meisje van 6 aan en ze heeft me gebracht tot waar ik nu ben.. Maar al een paar jaar was ik bang. Bang dat er aan dit begin en al die jaren een eind zouden komen.. En gister drong dan ook het bericht dat ze voorlopig uit de paarden zou gaan en zou stoppen hard tot mij door. Haar paard die inmiddels is overleden kende ik ook al 11 jaar, en ik wil haar een mooi afscheidscadeau geven. Als meisje van 6 kwam ik altijd wel aan met een tekening.. Ze zag mijn tekenen verbeteren en verbeteren. (Er hangt een portret dat ik aan haar gaf en zelf had gemaakt met aquarell potloden op de manege in de kantine. Onwijs gaaf om dan een vreemd iemand aan de bar te horen zeggen dat ie t portret zo gaaf vind!) Ik wil haar dus een portret geven van haar paard. Maar ik krijg vrijdag pas mijn pastelpotloden en ik wil de kans niet laten liggen om daar wat mee te maken.. Alleen zou ik wel onwijs hard aan de slag moeten en snel moeten leren...
Wie kan mij vertellen wat de belangrijkste dingen zijn met pastelpotloden? Kan je dit ook doen op stevig A3 papier? Hierop heb ik al een schets staan. Of moet ik er echt speciaal papier voor hebben? Hoe kan je het mooiste bijv de botjes van de neus van het paard laten zien? Wie kan mij handige tips en trics geven..?
Ik weet dat er een apart vragentopic hiervoor is.. Maar ik heb dinsdag mijn laatste les (het liefst heb ik hem dan af dus deadline 1) en donderdag is er een afscheidsfeestje voor haar. Dus mijn uiterlijke deadline... Ik hoop dat jullie mij zoveelmogenlijk willen helpen..!! Want voor mij is het heel belangrijk. Ik heb niet alleen paard leren rijden, ik heb ook geleerd ze te begrijpen, en het belangrijkste... Dankzij haar ben ik erachter gekomen wie ik echt ben....