[VER] I trust you..

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wat vind je ervan?

Leuk
Geen stemmen
SUPER
Geen stemmen
Kan beter
Geen stemmen
Stom
Geen stemmen
OMG. Wat een raar verhaal...
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Anoniem

[VER] I trust you..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:19

Lang geleden was ik vrij, nouja.. vrij? Vrij was het niet, want in ons dierentuinverblijf stonden we achter hekken. Toen ik geboren werd, voelde ik me zo geweldig. De wereld lachte me toe en ik lachte terug. Maar dat veranderde al vrij gauw..

“ ‘Ik hoop maar dat Rosé gebaard heeft. Het duurt wel erg lang’ De verzorgsters Daim en Emma praten vrolijk met elkaar, terwijl mijn mama kreunend op de grond ligt. Daim is bezig met de zebra’s eten te geven wanneer Emma roept: “Daim! Rosé is aan het baren, Rosé is aan het baren!”
Daim zet de emmer voer neer en rent naar Emma toe, daar ligt mama haar best te doen om mij levend ter wereld te brengen. Ze probeert te persen. Floep! Daar lig ik, in het natte gras.
Beide meisjes kijken me met open mond aan. “Wow… die heeft een raar kleurtje” zegt Emma verbijsterd. Daim haalt haar schouders op: “Misschien verkleurt ze nog wel?” oppert ze.
Raar?! Waar hebben die meiden het nou weer over? Boos schraap ik met mijn hoefje over de grond. Ik heb geen rare kleur, ik zie er vast net zo mooi uit als de andere zebra’s! Gelukkig lopen ze weg, nu heb ik tijd om deze rare plek eens te verkennen. Moeizaam krabbel ik omhoog, dat is nog best wel lastig op die stelten. Mama Rosé roept dat ik voorzichtig moet doen, ze wilt me nog een likje geven maar dat wil ik niet. Een stoere jongen krijgt geen kusjes van hun mama. Vrolijk waggel ik door het gras, ik zie een veulentje met dezelfde kleuren als mama. ‘Hallo! Ik ben mama’s zoontje!” roep ik uitgelaten naar hem. Het veulentje kijkt me gniffelend aan en zegt: “Ik ben Lyon, heb jij nog geen naam?”
Verbaasd hou ik mijn hoofd schuin, een naam? Wat is vredesnaam een naam? “Naam?” zeg ik dus maar. “Een naam is hoe je word genoemd. Ik wordt Lyon genoemd, en die rare daar heet Burn en die naast de boom heet Brooke. Wat heb jij een apart kleurtje trouwens” zegt Lyon vriendelijk. Waarom begint hij nou ook al over mijn kleur, ik zie er toch precies hetzelfde uit als hij? Voorderest lijkt hij me wel aardig, dus ik bedank hem vriendelijk en zeg verlegen dat ik mijn naam nog even aan mama moet vragen. Ik groet en ren weg, naar mama.
“MAMA, MAMA!” roep ik vrolijk in haar oor. De lekker slapende Rosé schrikt wakker, wanneer ze haar zoon ziet haalt ze opgelucht adem. “Wat is er jochie?” zegt ze nieuwsgierig. Ik hijg even, want ik ben flink uitgeput van dat rennen, dan vraag ik: “Wat is mijn naam eigenlijk? En heb ik een rare kleur?”
Mama denkt even na over haar antwoord. “Jouw naam.. dat is een lastige vraag. Vind je Doerak mooi? Want je bent wel een echte Doerak”
Ik knik enthousiast, dat is een mooie naam! “En mijn kleur dan?” vraag ik. Ook nu denkt mama na over het antwoord. “Nou.. dat is een lang verhaal. Een tijdje geleden is er een groepje paarden ontsnapt. Twee merries en een hengstje. Je weet dat ons verblijf aan het bos ligt met een brede sloot eromheen. Dit is goed genoeg voor ons, omdat wij niet kunnen zwemmen, maar die hengst kon dat wel! Hij kwam even bij mij kijken en we vonden elkaar erg lief. Toen gingen we samen naar de babyboom en plukte jou. De verzorgers hebben hier nooit iets van gemerkt. Maar weet je waardoor jou kleur komt? De hengst was een ander kleurtje dan wij en had geen strepen. Dus je hebt de kleur van jou papa en de strepen van mij”

Amado7

Re: [VER] I trust you..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:22

Erg leuk geschreven! Je zit er echt al ' in ' :)

Be kind to yourself
Ik hou nu al van Wakkerdam

EvelijnS
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Re: [VER] I trust you..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:22

Op UK dienen verhalen in delen uit minimaal 1500 woorden per deel te bestaan. Aangezien dat hier niet het geval is plaats ik hier een slotje.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten