[TEK] pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

[TEK] pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 09:32

heej, ik ben sinds een halfjaar wat aan het tekenen, het wil alleen nog niet zo goed lukken dus ik ben opzoek naar tips en opbouwende kritiek.
ik teken met HB potloden
ik heb geprobeerd de pony van myxlea te tekenen
dit is de foto : http://i185.photobucket.com/albums/x42/ ... topic7.jpg
en dit is de tekening :)
Afbeelding

groetjes rosanne

EDIT: sorry voor de slechte kwaliteit :Y)

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: [TEK] pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 07:36

niemand? :oo

rhanasasja

Berichten: 931
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Ergens in Brabant

Re: [TEK] pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 09:47

Niet slecht, als je het nog maar een half jaar doet! Het is misschien wel mooi om nog meer met schaduwen te werken, maar het kan zijn dat de foto dit erg vertekend. Ik heb verder het idee dat zijn neusje wat te scherp is, te spits als het ware. En het is mooi als je het oog niet helemaal donker maakt maar wat verschillende kleurschakeringen gebruikt, dus lichter, donkerder. Maar wel super begin hoor, ga zo door! :)

Rosannee_

Berichten: 3713
Geregistreerd: 15-10-06

Re: [TEK] pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 13:55

dankjewel! ja het oog wou maar niet lukken en was toen verpest dus kon weinig anders als het zwart maken. bedankt voor je tips :)

licorne

Berichten: 1882
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Gilze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 06:56

Je verhoudingen zijn al vrij redelijk, je weet er ook al wat eigenheid aan te geven (dit paardje heeft ondanks het zwarte oog toch al een leuk bekkie, dat lipje :') )maar je invulling is nog wat vlak. De manen heb je al wel wat diepte in zitten, maar bijvoorbeeld zo'n halster is nooit echt HELEMAAL wit en zo'n kaak is ook nooit helemaal egaal. Het komt meestal neer op verschrikkelijk goed leren kijken! Ook de houding van je potlood maakt uit, met kleine streepjes in de juiste haarrichting kun je bijvoorbeeld wat vachtstructuur aanbrengen. Zoals de manen, maar dan in het klein. Of je ronddraait met je potloodpunt, de punt op z'n kant legt en een streep zet, pal op de punt streepjes zet, hard of zacht drukt, harde of zachte potloden gebruikt, het maakt allemaal uit.
Oog zeg je zelf al, dat is in dit geval gewoon niet gelukt en dat probeer je dan gewoon nog een keer toch? Dat is juist leuk aan tekenen, je kunt eindeloos oefenen en het gewoon weer opnieuw proberen, leren van je vorige foutjes! So keep up the good work :)