[FOTO] Antwerpen Zoo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

[FOTO] Antwerpen Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 18:21

Afgelopen dagen zijn mijn vriend en ik lekker naar Antwerpen geweest. Onderdeel van het programma was een bezoekje aan de dierentuin, waar ik eindelijk mijn droom heb verwezenlijkt, Okapi's zien. Wat een fantastisch mooie dieren! Uiteraard ook foto's gemaakt. Een selectie:

Afbeelding

Afbeelding

De okapi.

Afbeelding

Afbeelding

Bongo's.

Afbeelding

Olifanten.

De foto's zijn gemaakt met een digitale spiegelreflex camera met een AF-S NIKKOR 55-200 mm 1:4-5.6G lens. De composities zijn niet heel boeiend, mijn doel was om zo scherp mogelijke foto's te maken van dieren die bewegen (wat best lastig is :+ ), met mooie kleuren en uitstraling.

Volgens mij is dat wel gelukt :). Ik ben benieuwd naar commentaar.

Goof

Re: [FOTO] Antwerpen Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 20:30

Ik vind de olifanten erg leuk, vooral omdat je de interactie tussen die twee goed hebt vastgelegd.
De overige foto's vind ik helaas minder. Ze zijn net niet lekker scherp en ik vind de onderwerpen niet interessant vast gelegd.

_San87_

Re: [FOTO] Antwerpen Zoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 12:02

Ik denk dat het door het uploaden komt. Op mijn laptop (en de computer van mijn vriend) zijn de foto's haarscherp :).

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 23:27

Ik zie vooral bewegingsonscherpte, dat komt niet door het uploaden. Dit wordt bevestigd door naar je sluitertijd te kijken in de EXIF-data bij bijvoorbeeld foto 2. Probeer deze flink kort te houden als je met bewegende objecten bezig bent. Bij de eerste en laatste foto heb je wel een korte sluitertijd, maar staat je ISO erg hoog. Dat veroorzaakt extra ruis.
Probeer veel te oefenen met instellen, komt helemaal goed! En okapi's zijn inderdaad hartstikke leuk. :D