[Foto] Eerste keer met de camera op pad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

[Foto] Eerste keer met de camera op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 00:03

Hallo Bokkers,

Vanmorgen was het heerlijk weer dus heb ik besloten om samen met Jackyyb foto's te maken van de paardjes. Dit was de eerste keer dat ik met de spiegelreflex camera van mijn broer op pad ging, ik heb 1 keer eerder foto's gemaakt van Margoooo ([WN-ITP] Toch al een beetje afscheidfoto's van Piket...) Hierna vond ik het eigenlijk wel leuk om te doen dus heb ik besloten om mijn broer zijn camera (canon eos 350D) te lenen en proberen wat vaker foto's te gaan maken en misschien binnen kort zelf een camera aan te schaffen.
Het was vandaag eigenlijk wat experimenteren dus de foto's zijn niet 100% goed, maar ik vond het leuk om te doen! :D
Hopelijk krijg ik van jullie tips en lukt het de volgende keer wat beter ( aanraders van workshops of boeken mag altijd!)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. ( jammer dat de achterkant van het paard er niet helemaal op staat..)
Afbeelding

6. ( jammer van mijn fiets, volgende keer maar in de bosjes gooien, haha)
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. (jammer van het gras voor het gezicht van Jacky)
Afbeelding

9. Hoefjes in het zand =)
Afbeelding

10. De eigenaar nog even aan het mennen
Afbeelding

En nog een foto van gister toen ik wat in de tuin doelloos liep te fotograferen
11. ( beetje onscherp op de kat)
Afbeelding

En helaas ging niet alles zonder slag of stoten:
Afbeelding auu!!

Bedankt voor het kijken, hou het commentaar een beetje lief dit is de eerste keer fotograferen met z'n camera!

groetjes,
Fiona

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 08:08

Leuke foto's om naar te kijken! Je opmerkingen over je fiets bijvoorbeeld snap ik niet zo goed. Ik maak veel te veel foto's en heb dan geen zin/tijd om deze allemaal te bewerken , maar van tijd tot tot snijd ik de foto wel zo dat storende elementen fiets, teveel lucht, teveel gras eraf gaat. Voor dit snijden heb je geen duur fotoprogramma nodig. Picasa kan dit al heel goed. Maar als op je pc photoshop staat, zou ik zo zeggen, probeer het eens bij een foto. Terwijl je zelf in de breedte denkt, vind ik het als kijker storend dat voeten er niet altijd op staan. (foto 6 en 11) De laatste foto vind ik persoonlijk niet leuk/mooi. :o De foto dat het paard de lippen omhoog doet juist weer wel :j , maar oh wat jammer dat je er 2 hebt neergezet. Daardoor neem je de illusie weg dat dit een uniek moment is ! Voetsporen in het zand kan je beter aan een echte fotograaf overlaten. Omdat dit een saai onderwerp is, mag er dan verder niets aan de foto mankeren. Superscherp, interessant om naar te kijken, vanaf de juiste hoogte genomen....dat kan niet iedereen. Als het onderwerp leuk is, zoals een paard, dan worden dit soort zaken eerder door de vingers gezien. Fotograferen is heel leuk, maar maak het je nog niet te moeilijk!
P.S. Vergeten te zeggen...ik vind dat het paard(en) er zo verzorgd en lief uitziet !

Appeltje00

Re: [Foto] Eerste keer met de camera op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 08:25

Heey bedankt voor de tips! Hier heb ik zeker wat aan! Ik had zelf het idee dat als ik de fiets bijvoorbeeld weg zou snijden dat de foto een rare grote zou krijgen, maar ik ga het eens proberen!
De voeten missen inderdaad eigenlijk wel, daar ga ik ook op letten dat die er in de toekomst wel opkomen.
De laatse foto was meer voor de grap dat hij op mijn voet ging staan.