[TEK] Capaill Uisce Skata

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

[TEK] Capaill Uisce Skata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 19:51

Hoi Bokkers :wave:

Gisteren heb ik het boek 'Dodenrit' (= The Scorpio Race) van Maggie Stiefvater gekocht en vond het boek zo gaaf, dat ik moest tekenen. Als je de titel hebt gelezen moet je denk ik een raar gezicht getrokken hebben :P Maar dit is de naam van het soort paarden waarom het hier gaat. Op de tekening zie je dat het paard ook scherpe tanden heeft een een stuk vlees vast heeft. Het stuk vlees moet de achterpoot van een hond voorstellen (je ziet ook de staart). Het is gebaseerd op een scene uit het boek.

Ik heb een referentiepunt gebruikt bij de positie van het paard.. Er staat copyright op, maar ik probeer niets uit deze tekening te halen en het was pure oefening :) Persoonlijk ben ik wel trots op het resultaat, aangezien ik meestal grote fouten qua exterieur bega. (Foto; http://browse.deviantart.com/?qh=&secti ... s#/d4s4plt )

Op deze foto's was de tekening eigenlijk niet compleet af. Ik heb achteraf de schaduwen wat verbeterd en her en der wat details toegevoegd (o.a. de kieuwen)

Afbeelding
Afbeelding

Ik zal morgen nog foto's maken van de meer afgewerkte tekening. De bedoeling dat ik dit op bokt plaats is puur om wat opbouwende kritiek te krijgen en zo netjes te kunnen opbouwen bij het tekenen.

Ohja, dat hartje staat er met opzet.. Het paard (Skata) heeft in het boek namelijk ook een hartje op die plaats.

Kaatastrof

Re: [TEK] Capaill Uisce Skata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 09:05

Geen woordje kritiek? :?