[FOTO] Wauw ik ben een Pauw!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] Wauw ik ben een Pauw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-12 19:33

Weer aan het oefenen met mn camera en nu geen bloem, maar een bezoekje aan de dierenweide met dochterlief :). Pauw was bereid om even model te staan en zodoende deze foto's. Tips zijn welkom! Ik ben nu erg aan het puzzelen met de juiste ISO-waarde en het vinden van de goede plek in mijn onderwerp vwt scherpstellen. (ik heb overigens geen spiegelreflex maar een compactcamera, de olympus VR340)

1) meneer pauw
Afbeelding

2) meneer pauw
Afbeelding

3) de dames pauw
Afbeelding

4)
een plaatje van de omgeving. Op de één of andere manier vond ik hem wel leuk qua compositie, maar de kenners zullen daar vast anders over denken. Toch graag tips/commentaar hierop :)
Afbeelding

Muronia

Re: [FOTO] Wauw ik ben een Pauw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 17:55

Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar gezien het feit dat iedereen met de stomheid is geslagen, zal ik wel volleerd fotograaf zijn. Menn wat ga ik rijk worden zo :P

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:03

Hoi, ik vind je foto's wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder. Ik doe het zelf niet beter hoor, ben ook amateur, maar jammer dat die pauw niet even zijn veren spreidde, misschien had je er wat langer (paar uur of paar dagen :D ) bij moeten gaan zitten om te wachten tot die dat deed. Je omgevingfoto is wel leuk, maar ook een beetke saai.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 13:08

Ik mis scherpte, en kleur in je pauwen-foto's. Scherpte hoef ik denk ik niet verder uit te leggen, maar wat kleur betreft; pauwenveren hebben een heel mooie blauw-groene schittering. Dit komt totaal niet terug in je foto's, wat ik jammer vind.
Wachten tot meneer de veren spreidt kan nogal een uitdaging zijn, maar de koppen had je veel mooier op de foto kunnen krijgen

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 14:43

Dank je voor je reactie. Is het allemaal bagger of zit er ook nog iets in wat wel goed is? Ik had de foto gemaakt met ISO 800, maar hoe krijg ik die kleur er meer in dan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 15:01

Ik ben ook geen fotografisch genie, maar eerlijk gezegd vind ik bij alle vier foto's hetzelfde probleem :o

Maar goed, compactcamera...kan je op de jouwe diafragma aanpassen? En kleurinstelling? Kleurfunctie kan je dan V kiezen (levendig), daarmee worden kleuren al wat meer naar voren gehaald. Met diafragma kies je de afstand waarop scherpgesteld wordt; kies je bijv bij je eerste foto de kop van de pauw als scherp punt, dan komen die kleuren meer naar voren als de rest van de foto. Is heel veel testen en kijken wat er gebeurt.
ISO zou volgende keer met dezelfde weersomstandigheden hoger mogen, maar ook dat is testen. Met helder weer heb je een lagere ISO nodig als bij bewolking.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:07

Ik sluit mij bij Juut aan inderdaad. Ik mis zelf heel erg de scherpte en de levendigheid. Maar ook de composities spreken mij niet aan, nu lijkt het net alsof het 'maar' foto's zijn terwijl je er een heel verhaal in vast kunt leggen. Probeer de foto's dus spannend maken. :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-12 23:52

scherpte en levendigheid, oke, ik ga het onderzoeken. Ik heb de camera nog maar net en het is nog een grote puzzel, maar daar leren we van! Urenlang voor de pauw gaan zitten en wachten tot ie zn veren opzet ging een beetje lastig met een peuter van 3 aan je zij die mee was naar de dierenweide hihi. Maar ik begrijp het wel, al was ik zelf al erg blij met de pauw.

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 21:02

ik vind ze wel wat hebben vooral de eerste maar,
waar is de scherpte? das jammer
maar vinden vind ik het wle wat hebben :)