Heel erg bedankt allemaal!!
highwaykind schreef:Mooi! Huidskleur gaat ook erg goed.
Hier en daar zou ik de lijnen iets verzachten, maar dat harde/strakke kan ook juist bij je stijl horen (dus dan zou ik het zo laten).
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik heb nogal de neiging om lijnen die ik 'mooi' vind op de foto te versterken in een tekening/schilderij. Om het realistisch te krijgen moet ik dat inderdaad afleren! De vraag is inderdaad of dat mijn uiteindelijke doel ook is
. Dat weet ik niet zo goed..
NAIWHL schreef:erg mooi!
Alleen krijg ik bij de neus van de 1e een beetje een raar effect. Of mijn ogen zijn niet goed ingesteld

Het lijkt heel erg of de neusvleugels te lang doorlopen tov het puntje van de neus en het tussenschot. Snap je een beetje wat ik bedoel?
verder echt wel goed gelukt

Ik snap denk ik wat je bedoelt! Waarschijnlijk heb ik de schaduwen niet allemaal goed overgenomen op de neusvleugels. Je ziet de neus een beetje van onderaf en de basis komt wel gewoon overeen met de referentiefoto. Doordat ik schaduwen verkeerd heb geschilderd kan het inderdaad vertekenen!
Sneeuwmaan schreef:Die eerste lijkt op Doutzen kroes

Mooi zeg!
Goed gezien! Het is inderdaad Doutzen. Omdat ik haar zelf niet echt herkende op de referentiefoto heb ik het er niet bij gezet. Leuk dat je het toch ziet!
joey_lover schreef:Wauw, ik vind die eerste echt heel gaaf

Je had van mij alleen de vingers wel iets beter uit mogen werken.
De tweede vind ik ook goed gelukt, maar heeft voor mij niet het wauw effect, wat de eerste wel heeft.
Klopt helemaal! Dit was inderdaad ook een punt waarover ik nog twijfelde. Als ik ze verder uit zou werken kwam er voor mijn gevoel weer te veel detail in ten opzichte van de rest. Maar ik ben het met je eens, ze zijn nu wel heel simpel.