[SCH][WIP] Strandproject: groot!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

[SCH][WIP] Strandproject: groot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 17:30

Mijn opa en oma wonen in Enter, en hier vieren ze eens in de 4 jaar een dorpsfeest, de 'Enterse dagen', deze dagen hebben elke 4 jaar een eigen thema, en elke straat krijgt een onderwerp binnen dit thema en zij moeten vervolgens hun straat versieren volgens dit onderwerp. Mijn opa en oma hebben dit jaar het onderwerp 'Zomer' gekregen, en hiervoor waren ze op zoek naar een grote wand of doek met een strandtafereel erop, om in hun voortuin te zetten. Ik heb toen een tijdje voor ze gezocht maar het huren of kopen van zo'n wand was toch prijziger dan verwacht en omdat het vooral voor de leuk is werd dat te duur. Ik heb toen gezegd dat ik ook eventueel wel wat kon maken, en had toen eigenlijk niet echt verwacht dat ze hier op in zouden gaan :') maar dat deden ze wel, en de volgende dag al had ik twee wanden van 1,20 bij 1,20 in huis waar ik een strand op mocht gaan schilderen! Het is een hele opgave, vooral omdat ik eigenlijk nog amper schilder (mijn eerste en laatste schilderij van een hele lange tijd was deze), maar het is wel ontzettend leuk om te doen!

Ik wilde eerst een realistische plaat maken, met niet al teveel poespas, maar uiteindelijk mochten mijn opa en oma kiezen uit een aantal voorbeeldjes en het is een hele drukke, 'kinderlijke' plaat geworden. Met behulp van mijn eigen fantasie maak ik het nu passend op de twee vierkante wanden. :)

Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ben zeker op zoek naar tips!

Het voorbeeldplaatje:
Afbeelding

De wanden met een grove schets erop:
Afbeelding

Grondlaag lucht + zee:
Afbeelding

Met de grondlaag van het strand erbij:
Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Ik ben dus nog niet erg ver, al zit hier al de nodige tijd in. Wat ik vooral lastig vind is dat ik nu al 3 lagen geel op het strand-gedeelte heb, maar de verf niet erg goed dekt en er dus een aantal plekken goed te zien blijven. Iemand een idee hoe ik dit handig kan oplossen?

xxrossiexx

Re: [SCH][WIP] Strandproject: groot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:41

Heel stoer, ik doe het je niet na!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:43

ik volg, gaaf idee ook :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:17

Voor school heb ik ooit groot doek moeten schilderen, elke keer als ik iets had gemaakt moest dat weer bedekt worden met een andere laag . Ik deed dan bijvoorbeeld grijze laag ertussen en dan wit erover, dat ging een stuk sneller egaal bedeken dan als ik steeds een lichte kleur deed zoals wit of licht roze.
Een gaaf project! Lijkt me echt gaaf om ooit eens zo mega doek te schilderen :D

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:25

Gaaf! ik woon in Nijverdal, vlak bij Enter dus. En dit hele jaar hebben de jongens uit mijn klas (die uit Enter komen) zich verheugd op dat feest. (en ervoor gespaard :') ) elke week hadden ze het er wel over :P

Wordt heel gaaf hoor! Knap

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-12 13:21

Dank jullie :D ja de Enterse dagen is echt zeker een happening daar. Wij gingen er ook altijd heen en de optocht kijken, allemaal praalwagens en mensen in kostuum enzo, echt heel tof.

Ik ben vandaag weer richting opa en oma geweest en heb even een goedkeuring gekregen over de huidige stand van zaken, vandaag kan ik er helaas niet meer mee verder maar morgen ga ik weer aan de slag dus dan hopelijk weer een update!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 21:48

Even een kleine update, maar beter dan niks gelukkig. :) Ik kom er helaas toch minder dan gehoopt aan toe en het is ook niet echt iets waar je 'even snel tussendoor' mee bezig gaat.

Zoals je kunt zien was de groene verf halverwege het handdoekje op :') dan maar met een andere kleur verder of zelf mengen!

Afbeelding

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:03

Heel tof - ik weet hoe moeilijk grote-vlakken-werk is, heb dus ook respect voor je doorzettingsvermogen! Ik blijf volgen :D

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 18:45

Heel mooi! :D ik ga het volgen :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 14:56

Dank jullie! :D Hier weer een kleine update, de kwaliteit is helaas door het uploaden niet echt om over naar huis te schrijven. Iemand een betere uploadsite?

Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien houd ik me alleen in de grote lijnen aan het voorbeeldplaatje, de verdere invulling doe ik lekker zelf. Daarom maakt het ook allemaal niet zoveel uit als een kleur een keer wat anders is. :) Ik vind het wel leuk om het allemaal in een ietwat kinderlijke stijl te mogen doen, lekker felle kleuren, niet te veel details, en fouten maken mag. Ook wel eens fijn!

Tips en opmerkingen blijven uiteraard welkom!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 14:24

Bij deze weer een update! Nu met beide platen verder gegaan. Helaas zat er nogal wat tijd tussen ivm vakantie.

Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:44

En nog een!

Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:49

Heerlijk zo'n blije zomerplaat :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 13:53

Ik ben blij dat je dat vindt want dat is nou precies de bedoeling haha! Vooral dat 'ie echt zomer uitstraalt!

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 14:48

Gaaf! :j
Ik ga het volgen!

Alleen kijk ik nog wat raar naar de parasol. Het mist nog wat diepte.
Of ga je hier nog wat aan doen? :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:55

Ja die is inderdaad nog niet af hoor! Sowieso moet er nog heeel erg veel aan de plaat gebeuren maar ik vind het wel lastig om het tegelijkertijd wat kinderlijk en simpel te houden, maar het zoals bij die parasol weer wel te laten kloppen. Ik wil eigenlijk een simpele oplossing om er wat diepte in te krijgen dus ik denk dat ik gewoon een schaduw aan de binnenkant aanbreng, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vooral omdat er in de rest van de plaat weinig schaduwen enzo zijn en ik ook niet van plan ben om die te gaan gebruiken.

Als je nog een goede tip hebt hiervoor hoor ik het graag haha! :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 15:44

Wie o wie heeft er de gouden tip voor de parasol? Ik wil er wat diepte inbrengen maar het moet wel bij de rest van de plaat passen, dus simpel en kinderlijk. Ik heb eigenlijk nergens schaduwen gebruikt en ik wil dat bij de parasol dus ook niet doen, maar hij is nu gewoon te plat en ik weet niet goed hoe ik dit kan oplossen.

Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 16:44

Misschien twee tinten rood/wit gebruiken?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 12:39

Bedankt voor de tip :) ik heb een druppeltje zwart bij het rood en wit gedaan om iets een donkerdere tint te creëeren, en ik vind hem nu al wat beter.

Afbeelding

Echter hoor ik wel dat hij eigenlijk nu zo'n beetje af moet zijn, ze willen hem toch graag eerder hebben dan September dus ik denk dat ik het hier wel ongeveer bij moet laten helaas. Nog tips over dingen die écht nog moeten worden aangepast?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:02

Ze zijn er blij mee! :D

Afbeelding

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:04

Kan ik me voorstellen, hij is echt ontzettend leuk geworden! En gigantisch groot!!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:07

Hij is gaaf geworden zeg! :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:39

Wat een reusachtig ding :) Heb je toch maar even neergezet! Het is misschien niet zo precies en realistisch, maar ik denk voor zo'n 'festival' wel een ontzettend leuk iets :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:24

Ja daarom! Ik vond het ook wel errrg leuk om een keer zo te schilderen, lekker kinderlijk en 'buiten de lijntjes'. Maar ik ben ook wel erg blij dat ik ermee klaar ben haha. De afwerking laat zeker nog te wensen over maar ze wilden hem liever nu hebben, en je kan hem toch pas vanaf een bepaalde afstand zien want hij komt in de tuin te hangen dus dan zien mensen hem ongeveer zoals jullie hem op de foto zien. En dan zie je die kleine foutjes toch niet echt. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 13:20

Gaaf! :j
Die kleine foutjes, zoals jij het beschrijft, zijn hier helemaal niet storend.
Het is allemaal heel erg kinderlijk, en versimpeld. Maar het straalt wel plezier uit. Daar gaat het om!