Ik wil graag een halster maken, maar heb geen touw of van die riemen [voor een echt halster] tot me beschikking. Zou je een halstertouw kunnen vingerhaken? maar dan niet met 1 draad wol, maar meerdere naast elkaar. Of is wol niet stevig?
Weten jullie hoe je met materialen die haast iedereen in huis heeft een halster kan makrn? Naja.. niet echt iedereen hoor, maar geen dingen waar je veel naar hoeft te zoeken. ik zal foto's plaatsen van vooruitgang wanneer ik begonnen ben.
Het halster zal trouwens niet echt gebruikt worden, maar moet wel zo realistisch mogelijk worden.
Ik ben bezig met een halstertje, en daar zal ik jullie van op de hoogte houden! nu ben ik bezig met de neusriem. Daarvoor heb je nodig een touw van ongeveer 120 cm groot en wol, heel veel wol. Je vouwt het touw dubbel en wikkelt de wol eromheen. Als het goed is, is er aan een kant een lusje en aan de andere kant 2 losse strengen. De losse strengen stop je door het lusje. de strengen leg je op het touw dat al door wol omwikkeld is. Om die strengen wikkel je weer wol, zodat hij op het touw vast komt te zitten. Dit moet flink strak, anders schiet die los.
Dit is de neusriem, het gele wat je ziet is de sluiting en de bobbel daarnaast zijn de strengen.
Leuk dat.je dit wilt doen, maar onthoud dat het touw wel scherp en sterk is en dat.je je paard.er nooit aan vast mag zetten want als je paard schrikt en hij gaat hangen dan gaat het niet kapot. Ik Ben benieuwd naar.het resultaat
dankje. Ik rij geen paard dus echt gebruiken zal ik hem niet. Het is meer voor de sier op me kamer xd Maar voor als het paard in paniek raakt en daarbij gaat hangen, dan schiet denk ik de sluiting los.