Nu het vakantie is en ik me vreeeselijk verveel, had ik wel weer eens zin om met Sketch Up een stal te maken. Nu doe ik dit wel vaker, maar die zet ik nooit op Bokt. Had er een tijdje geleden één op Bokt gezet, maar nu heb ik een nieuwe laptop dus SU doet het veel beter

Hoe dan ook, normaal probeer ik een zo paardvriendelijke stalling te maken; Duostallen, groepstallen, grote paddock, veel weide etc. Nu heb ik besloten eens wat anders te maken
Een traditionele 'zielige' ophok-stal! Stalletjes van 3 bij 3, met veel tralie en metselwerk. Hoe toepasselijk ook dat ik hem heb opgeslagen als 'Horse-Prison'
Wat ik echter wél wil, is een luxe uitstraling, echt zoals het 'vroeger' was. Luxe voor de mens, niet voor het paard. En praktische toevoegingen wat alles handiger maakt voor de mens. Dus bij deze, gelieve dus géén commentaar op de paardvriendelijkheid!Begin van de box. De achterste (buiten)muur is 4 meter hoog. De zijwand is 3,5 meter hoog. De voorwand is tot de tralies 1,40 meter en met tralies 3 meter.

De binnenkant. In de stal voerbak, liksteen en automatische drinkbak. Ook zie je nu goed het traliewerk in de zijwand voor wat sociaal contact. In de deur komt waarschijnlijk een ander soort/kleur/vorm hout, daar ben ik nog niet helemaal uit.

De voerbak, dit is één van die 'praktische toevoegingen'. Je kunt via buiten voer in de bak doen. Door de inkeping aan de voorkant kan het paard er makkelijk bij en een achterrand van 10cm voorkomt dat het voer naar achter (buiten bereik v/h paard) schuift.

Zo kom je er dus bij via de buitenkant. Er zit een metalen klep voor die heel simpel te openen is, met een simpel schuifje. Dan doe je het voer er in en voila

Nog even de hoek van de stal, met liksteen. Hier kun je ook nog even goed de muur/traliewerk zien.

Bedankt voor het kijken en er komt gauw een update! Een reactie zou leuk zijn, ben benieuwd wat julle van het zwarte metaal vinden, had eigenlijk gewoon licht/zilver metaal maar vond 'm zo zwart ook wel wat hebben. En hebben jullie eventueel nog praktische/luxe toevoegingen
?
Zat ik ook al naar te kijken maar om het nu nog allemaal te gaan veranderen
Hihi. De zijwand is nu 3,1 meter hoog.

Omdat je al zegt dat het alleen luxe voor mens is!
Nogmaals, staat ook in de OP, dit is dus ook niet het beeld dat ik graag zie 
Nu is 'ie 3x4. Het is ook niet de bedoeling dat het zoals vroeger bij de boeren wordt