[TEK][DIGI] Wat werkjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

EmmaVZ

[TEK][DIGI] Wat werkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 12:13

Een poosje geleden heb ik een nieuwe tekening op papier gemaakt + een nieuwe digitale tekening, dus wilde ik die even laten zien. :D

A4, grafiet, weet-niet-hoeveel-uur-werk
Afbeelding

800 x 1000 pixels, 6 uur werk
Afbeelding

Ik zou graag tips/kritiek willen, zodat ik natuurlijk beter kan worden :D
Vooral bij het tekenen op papier, want dit was mijn 5e serieuze tekening op papier, digitaal werk doe ik nog al 2 jaar.

susupluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:54

wouw, die digitale is echt mooi _/-\o_ daar heb ik geen tips voor, want daar werk ik zelf niet mee.
de tekening in grafiet vind ik ook al een mooi begin!
tips: hij lijkt een beetje uit verhouding te zijn. volgens mij is het oog wat te groot en de oren wat te lang. heb je daar de voorbeeld foto ook van? ik zou met de de haar richting mee tekenen zie bijv. bij de kaak. maar mijn 5e werkje zag er echt niet al zo uit!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:55

Wauw beide zien er erg goed uit! Mijn tip is dat ik even zou kijken naar de manen. Bij de tekening heb je het goed voor elkaar met schaduw en diepte, maar het ziet er toch een beetje plat uit. Misschien omdat het maar 1 rij haren is. Bij de digi vind ik de uiteinden een beetje te scherp. Maar verder zijn het prachtige werken!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 14:21

Dankjullie voor de tips :)
De manen van het paard op papier zijn idd wat minder, omdat ik nog niet helemaal erachter ben hoe je nou highlights in donkere haren maakt. Iemand tips daarvoor? :) Bij de digi zijn de uiteinden idd niet zo mooi,. maar het is erg moeilijk om met de muis die mooi af te laten lopen. ( :)* Owjah, vegeten te zeggen dat ik digitaal dus met de muis werk, ik heb geen tablet, dus geen drukgevoeligheid)

Over de verhoudingen, de foto is zelf geloof ik ook niet goed gemaakt, want de neus is veel ronder en de kin is groter op de tekening in real. Het oog had ik al kleiner gemaakt, want hij was eerst 2x zo groot :') Maar hij is blijkbaar nog te groot? :P

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 14:37

Ik vind je grafiettekening prachtig, een elfenpaard, hele mooie sfeer <3 De manen zijn inderdaad het minste. Vaak zijn de manen geen doorgetrokken zwarte strepen als je ECHT goed kijkt. Het zijn bijna altijd splitsende lijnen. Momentje, ik ga even wat opzoeken van mijn eigen werk in kleurpotlood, kun je het zien...

(eentje gevonden waar ik halverwege de tekening was en waarvan de manenpartij echt a HELL of a job was :') )

Afbeelding

Zie je wat ik bedoel? Geen doorgetrokken zwarte strepen, maar zich splitsende lijnen, lijnen onderbroken met lichtval (naast een zwart stuk komt vrijwel altijd een lichter stuk), enzovoort. VEEL meer werk, maar wel mooier resultaat! In je digiwerk doe je dat al anders, maar is het ook nog net een beetje streperig.

EmmaVZ

Re: [TEK][DIGI] Wat werkjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 16:52

Ik snap wat je bedoeld ja, ik heb ook naar verschillende foto's gekeken voor de manen, maar op de 1 of andere manier lukt het me maar niet. :') Digitaal beter, omdat je daar bij de lichtval gewoon lichtere strepen kunt strekken, en bij grafiet moet gummer wat behoorlijk moetlijk gaat bij donkere manen :')

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:02

Nee, juist NIET gummen. Beginnen met omgekeerde vorkjes tekenen ipv streepjes, en omgekeerde V-tjes. Kijk eens HEEL goed naar mijn geplaatste foto, naar de zwarte lijnen. Allemaal V-tjes. Grote, kleine, lange dunne golvende V-tjes. Dat had ook met grafietpotlood gekund, zonder een gum aan te raken, doe ik met kleurpotlood ook niet, want dat zwart gum je toch niet uit.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 17:50

Voor je digi werkje heb ik de grootste bewonderingen! ik kan dan zelf echt niet :')
Je tekening, heb ik al gezegd, een mooi sober werkje, ben er verliefd op <3

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 21:32

@licorne: Dat ga ik eens oefenen bij de volgende tekening!

@xTitanic: Hoe bedoel je sober? :P

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:52

Volgens mij bengrijp ik jou niet goed, doe je die digi tekening met een muis!? :oo
En btw: prachtige tekeningen! Ik heb geen tips voor je :o

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:52

Bij die grafiet tekening was ik al weg en toen kwam die digitale en zat ik echt Wauw.
Ik kijk alleen een beetje raar tegen het voor ons linker neusgat aan.. Het lijkt iets groter dan de rechter, maar dat kan ook aan mij liggen.

Erg knap gedaan in ieder geval!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 19:52

@lilydj: Ja, ik maak de digi tekeningen met de muis :P

@Eva_Jamesson: Klopt, dat neusgat is idd wat raar xd maar op de voorbeeld foto was dat neusgat ook groter, dus ik dacht, dat zal wel goed zijn xd ik teken namelijk niet vaak neusjes zo, dus wist niet hoe het hoorde :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:44

Wow, emma!
Fantastisch.
Is die 2de Sofian?
XD

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:48

Je DA is weer prachtig geworden!
Fan meld zich :)