[FOTO] Div Fotoshoots

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

courtjuh

[FOTO] Div Fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:49

Ik ben bezig met het opstarten van fotoshoots op locatie.
Daarvoor heb ik in eerste instantie een portfolio opgebouwd.

Ik zou graag jullie kijk willen hebben op de foto's.
Daarnaast zou ik willen weten wat jullie een fotoshoot van mij waard vinden.
Deze prijs is dan inclusief 30-50 foto's op webformaat met copyright en 2 afdrukken 10x15 en 1 afdruk van 13x18 naar keuze.

Hierbij de foto's:
( tips mogen altijd )

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding
( jaar geleden )

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

Omdat het uploaden elders niet wilde lukken heb ik het via plaatjesdump.nl gedaan.

Echter is mijn eigen website www.cvfotografie.nl

Alvast bedankt :-)

ps. Site is nog in de maak.

Voor een fotoshoot kun je mailen naar info@cvfotografie.nl
Laatst bijgewerkt door courtjuh op 16-07-12 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Peer_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:12

Foto 1: vind de compositie niet zo mooi, had iets meer van de borst van het paard willen zien. Hoofd van eigenaar is ook overbelicht.
Foto 2: Volgens mij is ie scherp gestelt op een boom? Paard en ruiter zijn in ieder geval niet scherp
Foto 3: Jammer dat de knie van de amazone er niet op staat, maar verder prima foto
Foto 4: Het stoort dat de mond van het paard er niet helemaal op staat en het hoofd van het meisje ook als het ware eraf geknipt is. Daarnaast zou het meisje hetzelf denk ik ook fijner gevonden als zij ook scherp was ipv alleen het paard.
Foto 5: Mis weer wat scherpte op haar gezicht, verder prima foto
Foto 6: mens en touw stoort, als je dat weggewerkt zou hebben zou het mooie foto zijn geweest.
Foto 7: Je kan beter paard en ruiter meenemen dan de ruiter afhakken, paard is wel mooi scherp en goed belicht
De rest laat ik over aan anderen :)

Ik zelf vind je foto't niet constant genoeg om ervoor te betalen, zou nou even verder oefenen, doe ik ook :)

Edit en nog een laatje tip, upload je foto's voortaan waar geen © bij komt te staan, als je dit bij je klanten zou doen zullen ze dit niet op prijs stellen :+

courtjuh

Re: [FOTO] Div Fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:15

Gelukkig is niet alles van de laatste tijd maar ook van langer geleden. Bij foto 7 wilde de ruiter er eigenlijk niet op want is voor de verkoop. Dingen wegwerken is niet mijn ding.

Bedankt voor je commentaar.

Ik wordt al regelmatig betaald voor mijn shoots en mensen zijn zeer tevreden :)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 06:09

Toch ben ik het met Peer eens, qua scherpte kan ik op dit scherm weinig zien, maar ik zie overbelichte delen en halve ledematen op de fotos. Er zitten ook goede stukken tussen en sommige zijn heel creatief, dus slecht is het zeker niet,maar ik zou er geen geld voor geven.

Als je een goed oordeel wilt moet je recente fotos plaatsen, aangezien je aangeeft shoots te doen zou je daar wel wat uit moeten kunnen verzamelen toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:14

Ik mis in de meeste foto's ook wat scherpte, jammer. Verder vind ik veel foto's erg flets en zijn er een paar overbelicht.
Zoals peer-hvj zegt; je bent nog niet constant genoeg met je foto's.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:31

Foto 1: meisje is behoorlijk overbelicht. Paard is ook niet op haar gefocust maar op iets in de verte. Deze 2 punten maken dat de foto zonder het meisje erop een stuk mooier was geweest. Ook zou ik hier het drukke, aanwezige touw wegwerken.

Dat is dan ook direct een tip voor shoots: zorg dat de spullen die mensen gebruiken 'mooi' zijn op de foto, eventueel kun je erover denken ervoor te zorgen dat je zelf een zwart touw en een zwarte longeerlijn in je auto hebt liggen.

Foto 2: ongelukkig moment. Ruiter staat net, kijkt heel moeilijk en lijkt ontzettend voorover te duiken. Ook zijn zowel paard als ruiter niet scherp. Geen foto die je thuis trots aan de muur hangt.

Foto 3: Ruiter kijkt moeilijk, wat erg jammer is. Haar rechterknie staat er niet helemaal op, wat ook weer jammer is. Verder: leuke foto, paardje kijkt lekker attent.

En dat is dan direct de volgende tip voor shoots: mensen willen vooral foto's van zichzelf en hun paard waar ze zelf ook op hun aller aller voordeligst opstaan. Kijk of je wat ervaring kunt opdoen met modelfotografie en geef mensen tips.

Foto 4: hier heb je weer 1 van de problemen van de eerste foto: paard is niet gefocust op het meisje, maar op iets anders (hier de camera). Dat is jammer, want het verpest het idee van dit soort foto's (het vastleggen van een intiem moment tussen paard en eigenaar). Verder is het paard overbelicht, net als het voorhoofd en het haar van het meisje. Ook hier zou ik het drukke touw even wegwerken, net als het rare 'dingsigheidje' boven het hoofd van het meisje.

Foto 5: ongelukkig moment. Het paard ziet er door de gespannen houding en de oren naar achteren uit alsof het zich absoluut niet prettig voelt. Het heeft zelfs de mond open. De amazone is niet scherp, erg jammer. Verder zou ik kijken of je volgende keer de horizon recht kunt krijgen.

Foto 6: heel erg jammer. Wat een leuk plaatje tussene eigenaar en paard had kunnen zijn, is een beetje een half-half shot geworden. Weer dat drukke afleidende touw, maar deze keer ook maar een halve eigenaar, die veel meer aandacht vraagt dan het (mooie) paard. Als de eigenaar er niet op wil, zorg dan dat ze afstand nemen.

Foto 7: Het paard staat er leuk op, maar ik vind het jammer dat de ruiter er maar half op staat.

Foto 8: horizon mooi recht, net zit moment, ruiter kijkt niet al te moeilijk, en het paard kijkt lekker geconcentreerd: mooi plaatje. Probeer de volgende keer wel een wat mooiere achtergrond te kiezen. Ook zou ik de bandages nog weer even helemaal wit 'shoppen'.

Foto 9: de oren van het paard staan er niet op, dat is jammer. Doordat het hoofd van de ruiter er niet op staat gaat mijn blik onmiddelijk naar het bovenbeen van de ruiter, en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling. Dit soort plaatjes zijn mooier zonder een mens erop.

Foto 10: En toen verraste je me aangenaam. Deze vind ik echt leuk. Mooi momentje, mooi licht.

Foto 11: Zelfde verhaal.

Foto 12: Leuk. Eigenaar staat er leuk op, paard staat er leuk op.

Foto 13: Nou dit is een foto die ik graag zou willen hebben van mijn veulen. Super leuk gedaan!

Foto 14: 'overleg' helemaal super. Eventueel de witte draad op de achtergrond nog eventjes wegwerken

Foto 15: Geeft een beetje een raar plaatje door dat je wel het hoofd en de benen op de foto hebt, maar niet de rest van de pony.

Al met al zou ik nog een poosje door oefenen. Als je er echt voor betaald wilt krijgen zou ik €25 en reiskosten vragen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:10

:wave:

Foto 1: Mooie compositie, het gezicht is alleen wel wat overbelicht en de kleuren vindt ik vrij flets. Door de sluitertijd te verhogen en door middel van bijvoorbeeld de witbalans kun je er meer kleur in krijgen.
Foto 2: Hoewel het een mooie momentopname is, vindt ik de foto wel onderbelicht.
Foto 3: An sich een mooie foto, maar jammer dat het gezicht van de amazone niet scherp is en een tikkeltje onderbelicht is.
Foto 4: Leuke compositie, maar helaas niet scherp en overbelicht.
Foto 5: Leuke compositie an sich, maar je hebt aan de onderzijde veel zand en krap gekaderd aan de bovenkant. De amazone is ook hierbij niet scherp.
Foto 6: Die is wel leuk zo.
Foto 7: Die was mooier als de ruiter er helemaal op had gestaan.
Foto 8: Jammer van de achtergrond en dat je hem van onder hebt genomen, deze is niet zo mijn smaak.
Foto 9: Wederom jammer dat de ruiter er niet helemaal op staat.
Foto 10: Leuk zo.
Foto 11: An sich leuk, maar wel wat onderbelicht.
Foto 12: Jammer van de overbelichting, verder wel mooi.
Foto 13, 14 en 15: Wel leuk zo.

Het valt mij op dat je veel al last hebt van over- of onderbelichting met de daarbij horende onscherpte. Probeer dus echt een goede combinatie van sluitertijd en diafragma te hebben.

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 15:25

Iedereen bedankt voor alle tips!! Ik ga zo ook eens mijn kittens op de foto zetten en letten op jullie tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 14:31

Qua actiemomenten gaat 't op zich al best goed bij je, zo te zien! :j
Maar voor de algemene fotografie mis je nog wat technische vaardigheden om de belichting in ieder shot goed te doen. En dat is wel een minimum eis als je reportages tegen betaling gaat doen.
Je moet dan echt een technisch correcte foto kunnen leveren.
Hier en daar heb je nog wat moeite met je uitsnedes. Oren die er af vallen, ruiters die er maar half op staan, armen die het paard nog net vasthouden... Let daar ook goed op. Maak pas een foto als alles in de foto klopt. Zo niet, zorg dan dat je de voorbrenger aanwijzingen geeft zodat deze niet meer in de weg staat.

Zorg dat je als fotograaf je belichting, compositie, momenten en kleuren goed voor elkaar hebt.
Daarna kun je je gaan focussen op het "mooi" in beeld brengen van het paard. Zodat exterieurfoutjes van het paard wat minder opvallen. En je zelf ook geen fouten in de foto laat zien, die het paard eigenlijk niet heeft (bijv. gespannen/uitgedrukte rug op de foto of onderhals).

Als je dat onder controle hebt, kun je gaan denken om vergoedingen te vragen voor je fotoshoots :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 16:46

Mag ik vragen wat je er voor vraagt?

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:49

ik vind het allemaal wel mooie foto's, ook leuke composities en niet zo standaard.
wel vind ik dat sommige foto;s een beetje grauw zijn, misschien dat dat nog bewerkt kan worden?
verder wel echt mooie foto's!

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 20:46

Ik ben inderdaad ook van mening dat alle foto's verschillen in kwaliteit.
Ik had ook alleen de perfecte foto's kunnen laten zien maar ik wil ervan leren.
Ik ben creatief dus vind sommige opmerkingen niet helemaal juist geplaatst over bepaalde compostities.
Verder is er niks, maar dan ook echt niets bewerkt aan 1 van de foto's en bij alle fotograven is dit wel het geval!!!

Bedankt voor alle tips en complimenten.
Gelukkig krijg ik voldoende positief comentaar.
Maar ik weet wel dat ik in het vervolg zal bewerken als ik iets plaats :') :D

De belichting is inderdaad nog mijn zwakke punt en ben daar veel mee aan het oefenen....
Prijsopgave ga ik niet in het topic doen daarvoor kun je een pb sturen als je echt interesse hebt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 21:13

courtjuh schreef:
Verder is er niks, maar dan ook echt niets bewerkt aan 1 van de foto's en bij alle fotograven is dit wel het geval!!!

Nabewerken is geen slecht iets ;)
Je zou er jouw foto's namelijk minder flets mee kunnen laten zijn, je kunt het overbelichte wat verminderen, je kunt bijsnijden waar nodig.
Bewerken is geen ramp, het kan een foto ook ten goede komen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:19

Oei nabewerken is toch wel een basisdingetje.. := Die al veel aan foto kan verbeteren.
En dat bewerken niet jouw ding is dat kan, maar je zult toch wel wat weg moeten kunnen werken in een foto, zoals soms een halstertouw oid...

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 22:20

Wie heeft gezegd dat bewerken niet mijn ding is????
Ik heb btw ook nooit gezegd dat bewerken een slecht iets is

Daarbij wil ik gewoon laten zien wat ik met de camera kan en daar feedback op hebben.
Ik kan namelijk prima bewerken en doe het al jaren :-) Was alleen niet mijn eerse gedachten op dit moment

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:40

Misschien heb ik wat gegeneraliseerd, maar dit schreef je:
Dingen wegwerken is niet mijn ding

Dus heb ik het net omgedraaid, maar dat is ook wel een belangrijk iets in het bewerken.