De structuur in een verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De structuur in een verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 07:31

Vorige week zat ik in de trein en zag ik ineens een beeld voor me. Dat beeld werd een moment en dat moment werd een scène die ik beschrijven moest.

In die scène komen twee personages voor die daar natuurlijk zijn met een reden die ik graag met de lezer wil delen.

De scène kreeg een flashback en toen namen de personages plotseling mijn verhaal over. Ze kregen huisdieren, broers, zussen, partners, collega's. Ze vertelden me hoe ze hun haar graag droegen, hadden ineens herinneringen aan vroeger die ze ook graag wilden delen. Ze hadden een motivatie en een doel.

Het liefst geef ik ze de ruimte om hun hele verhaal te vertellen maar als ik dat doe neemt het het mysterieuze van die scène weg.

Al met al vind ik het best lastig. Wat een one-shot had moeten worden is inmiddels een stuk van ruim 3500 woorden en voorlopig is er nog genoeg te vertellen.

Puzzelen dus hoe ik dat doe zonder recht af te doen aan het verhaal of de personages.

Hoe doen jullie dat als je verhaal gekaapt wordt op die manier?

Ik ga maar eens beginnen met een tijdsbalk en woordwebben en diagrammen...

EvelijnS

Re: De structuur in een verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:16

Op UK geldt de regel dat een je maar één keer per week een topic mag openen. Aangezien je 10 juli ook al een topic hebt geopend, plaats ik hier een slotje. :)