[FOTO] Fotoshoot paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

[FOTO] Fotoshoot paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:26

Ik heb afgelopen week een fotoshoot gedaan van 2 paarden. We moesten de foto's maken tussen de regenbuien door, dus helaas was er een erg donkere, grijze lucht. Ben benieuwd wat jullie van de foto's vinden, dit was mijn eerste 'echte' paardenshoot. Tips zijn welkom :j

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

Ook voor het eerst geprobeerd om een paardenoog op de foto te zetten. Vond het lastig, maar vinden jullie het zo geslaagd?
7.
http://img196.imageshack.us/img196/2672/45290442.jpg

8.
http://img687.imageshack.us/img687/5918/30749840.jpg

EquiPhoto

Re: [FOTO] Fotoshoot paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:35

Voor een eerste paardenshoot vindt ik ze goed geslaagd. Mis alleen bij elke foto wat scherpte..
Foto 5 heeft een mooi moment, bij de ogen zou ik wat meer ingezoomt hebben :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:41

Foto 3 en 6 vallen een beetje uit de toon qua belichting, die vind ik ook minder mooi. De rest lijkt me heel geslaagd, knap dat je dat er nog uit hebt weten te halen met dit weer hoor!

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:50

Erg leuk! :) Ik ga mee met Redhorse, en misschien kun je proberen wat meer met verschillende composities te spelen? :)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 21:15

Bedankt voor jullie tips! Bij mij lijken de foto's wel goed scherp, waar mis jij de scherpte EquiPhoto?
Bij de foto's hierboven kwam er een klein zonnetje door, behalve bij foto's 3 en 6.. Vandaar het belichtingsverschil denk ik!
Met verschillende composities ben ik aan het oefenen als ik voor mezelf fotografeer, maar bij shoots voor andere vind ik dat nog lastig..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:17

Ik mis ook bij iedere foto net dat beetje scherpte.

Vind het verder nette foto's, prima momenten.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:40

Ik sluit me aan bij de anderen. Vind het voor de eerste keer wel echt goed! Je gaat vanzelf meer op lichtinval letten én wat de beste poses zijn. Gewoon oefenen oefenen oefenen!

Ik zie dat hier een paar fotografen reageren: zie in het onderschrift een nieuw topic over het beoordelen van elkaars website op een positieve manier. Mss ook iets voor jullie!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:42

Als je naar een foto kijkt, kijk je automatisch als eerste naar het oog. Jouw foto's zijn daar niet 100% scherp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:45

Redhorse schreef:
Foto 3 en 6 vallen een beetje uit de toon qua belichting, die vind ik ook minder mooi.

Als je goed kijkt naar de kleuren en de vacht van het paard, zie je dat 3 en 6 tijdens bewolking gemaakt zijn en de rest met zon ;)
Kun je als fotograaf dus niets aan veranderen...

@TS: knappe eerste shoot!
De eerste twee lijken onscherp te zijn...
Zorg dat je het scherpstelpunt goed op het hoofd van het paard richt als je portretfoto's maakt. Zodat het hoofd scherp is.

Ook nette actie foto's. Zeker voor een eerste keer.
Foto 4 zou ik niet kiezen qua moment. Je wil het liefst de benen aan de andere kant open zien, zoals bijv. bij foto 3.
En als je in draf wil afwisselen, kun je ook het afzet moment kiezen ipv het zweefmoment.

Foto 5 heb je mooi geschoten. Denk dat hij net ergens wat hoger overheen sprong? Tof :)

Let er bij het paarden oog heel goed op dat zijn oog zo goed mogelijk open is en dat het paard oplettend kijkt.
Ik vind 'm bij foto 7 een beetje suf/moe kijken. Niet helemaal wakker.
Foto 8 is hij wel wat mee wakker, maar er lijkt iets in het oog te zitten ofzo..

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:46

Femke schreef:
Redhorse schreef:
Foto 3 en 6 vallen een beetje uit de toon qua belichting, die vind ik ook minder mooi.

Als je goed kijkt naar de kleuren en de vacht van het paard, zie je dat 3 en 6 tijdens bewolking gemaakt zijn en de rest met zon ;)
Kun je als fotograaf dus niets aan veranderen...

Daar heb je gelijk in hoor, maar de keuze is alsnog aan de fotograaf wat je gebruikt/plaatst of niet, lijkt me :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:53

Klopt, je kunt ze wel of niet in de serie plaatsen.
Maar als je een hele wisselvallige dag hebt, ontkom je er eigenlijk niet aan om ze toch te gebruiken.
Soms krijg je niet meer van het weer aangeboden dan een paar seconde zon en verder alleen bewolking.

Laat je dan die paar zonnige foto's maar zitten, omdat de hele serie al bewolkt is?
Ik niet... Ik pak ze er dan wel bij. Gewoon omdat ik het zonlicht veel mooier vindt (jij ook, aan je bericht te lezen).
Het is zuur als er vrijwel geen zonlicht was tijdens de actiefoto's. Al zou dat voor mij niet een reden zijn om dan maar al die bewolkte actiefoto's weg te laten.

Als je ze moet insturen voor een fotowedstrijd als "serie"... dán zou ik dat niet doen inderdaad...
Maar om gewoon de resultaten van je shoot te laten zien, is er niets mis mee om foto's van verschillende soorten belichting te tonen... Ja, ze zullen er wat anders uit zien dan de rest...
Maar opmerkingen over belichting krijg ik ook niet als ik een serie laat zien met zonlicht én een paar silhouetten. Dan kunnen mensen ook voorkeur hebben voor juist de normale foto's of juist de silhouetten. Maar omdat er verschillende meningen zijn, hoef je toch niet alleen maar foto's te laten zien met exact dezelfde belichting? :)

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:21

Dat is waar, ik ben ook geen professioneel fotografe dus ik mis die ervaring := Waar ik op doelde was meer dat ik die foto's wat minder vond, of de fotograaf er nou wat aan kon doen of niet. En een silhouet lijkt me toch wel iets anders trouwens, dan doe je dat expres...
Maar goed, laten we hierover ophouden, ik vind het sowieso een geslaagde shoot :D

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 18:13

Dankjulliewel :D