[TEK] Laura's Tabby

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

[TEK] Laura's Tabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:59

Hoi Bokkers!

Een hele tijd geleden was het de verjaardag van mijn vriendin en aangezien haar pony Tabby al zoveel heeft meegemaakt, vond ik het toch een leuke gelegenheid om hem na te tekenen. Persoonlijk ben ik er tevreden over, alhoewel ik het héél moeilijk vind qua meer contrast geven. (Stiekem ook een beetje lui :+ ) Waardoor de tekeningen nooit echt 'af' lijken.. Dus tips hiervoor zijn zeker welkom! Graag ook tips op de anatomie (Dit is en blijft toch ook een struikelblok) De oren zijn gigantisch mislukt, maar ik kan gewoon geen oren tekenen :')

Foto is een foto van de tekening, kan dus beetje afwijken van de realiteit.
Afbeelding
Originele foto (wijkt af van tekening, like always :') )
Afbeelding

wilmatj

Re: [TEK] Laura's Tabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:19

wat me opvalt is dat het halster niet klopt:P
verder vind ik hem wel netjes hoor.. al ben ik daar geen exper in!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:26

wilmatj schreef:
wat me opvalt is dat het halster niet klopt:P
verder vind ik hem wel netjes hoor.. al ben ik daar geen exper in!

Zie dat idd net ook :+ Achja, ik ben niet erg netjes in overtekenen, ik gebruik een foto meestal voor de schets en referenties. Ook voor schaduwen en het is gewoon een handig hulpmiddel. Maar meestal lijken men tekeningen er niet op :P

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:24

Wat heeft bewust "natekenen" van deze specifieke pony dan voor zin als het eindresultaat echt totaal niet op de foto lijkt? Ik vind het wel een leuke tekening, daar niet van, er zit beslist nog veel meer in jou als je blijft oefenen. Maar ik verwachtte na de tekening te hebben gezien een foto van een lusitano of lippizaner ofzo, niet van een voskleurig kruisingarabierachtig ponykoppie :P

Misschien een goede tip om veel meer oog voor de verhoudingen te krijgen door een raster te gaan gebruiken, dan krijg je er sneller slag van om ook echt lijkend werk te maken!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:53

hij is wel mooi, maar ik dacht eerlijk gezegd wel dat het de schets was, tot ik de tekst las...
maar je moet dan idd meer contrast gaan doen, ook gewoon de schaduwen en de lichtinval. en proberen om de tekening echter te laten lijken, het zijn nu vooral nog de buitenlijnen.

en ik vind ook dat als je voor iemand haar paard na tekent je wel zo goed mogelijk moet proberen het paard na te tekenen, en niet voor de vorm de foto er bij houden en een compleet ander paard tekenen. zo leer je ook niet goed te kijken naar de foto en dan leer je dus ook niet de goede verhoudingen te tekenen.

wel gewoon lekker door gaan met tekenen, maar ga dan écht goed kijken naar een foto!

Kaatastrof

Re: [TEK] Laura's Tabby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 20:42

Ik probeer altijd erg goed naar de foto's te kijken, maar eens op papier ziet het er anders uit. Jammer genoeg zie ik dat pas achteraf. Mijn vriendin was anders zeer tevreden met de tekening :)

Ik heb al een tijd niet meer getekend, maar idd wil ik het wel nog eens met raster proberen. Heb deze techniek ooit al eens toegepast tijdens de les P.O. (was een opdracht) en dit ging redelijk goed.

De pony zelf is een New forest, maar heeft een deuk in de neus door 2 operaties. De eigenaars noemen het vaak 'Tabby's voordeur' :P Daarom lijkt het meer arabierachtig enzo.

Maar het is zeker een feit dat ik me echt beter moet focusen op de foto. Deze foto was al redelijk moeilijk en ik heb het meeste werk in het halster gestoken. Terwijl ik beter zou moeten opletten op het paard zelf.

Wel erg bedankt met de tips! Hier ben ik zeker wat mee :)