[TEK] Christopher Eccleston

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

[TEK] Christopher Eccleston

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 00:23

De eerste keer dat ik een afgerond werk op UK zet, en poeeh... het hart zit me in de keel. Om mijn eigen tekening op een fora tussen allemaal steengoede tekenaars te zetten is behoorlijk spannend, maar toch ga ik er voor. :D Ik wil namelijk graag advies/tips die ik in de volgende tekening kan stoppen, ik heb nu namelijk héérlijk vakantie en dat betekent veel tekenen! :D

Anyway, ik heb Christopher Eccleston getekend, een acteur die ik oa van Doctor Who en Blackout ken. Hij heeft imo best mooie ogen en daarom heb ik geprobeerd die zo sprekend mogelijk te tekenen, ik hoop dat het gelukt is.

Het is grafiet (3B en HB) op een A4
Afbeelding
Grote versie is hier te vinden.

Nightingale

Re: [TEK] Christopher Eccleston

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 08:58

Je hoeft niet zo onzeker te zijn hoor, hij is supermooi! +:)+ Echt respect, zeker op jouw leeftijd (ik ben net zo oud en ik zou dit dus NOOIT kunnen :D ). Ik kijk alleen een beetje gek tegen de mond aan, misschien door dat scherpe zwarte lijntje bovenop..?

Dax

Re: [TEK] Christopher Eccleston

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 09:55

Hij is mooi, de ogen zijn goed gelukt!
Wel vind ik het haar wat 'plat', het is eigenlijk één zwarte veeg. Misschien kan je daar nog wat licht/donker-plekken aanbrengen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:26

Ik vind het enorm mooi!!

Zat wel even te kijken naar het haar ook maar dat vind ik eigenlijk helemaal in je stijl passen. Je maakt weinig gebruik van schaduwen maar toch vind ik het niet plat ogen!

licorneJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:46

Ik vind hem heel mooi in z'n eenvoud! Het oor lijkt er een beetje aan te hangen en z'n haar had van mij net iets meer detail mogen hebben, maar de manier waarop je het gezicht zelf hebt neergezet vind ik bijzonder goed, inderdaad prachtige ogen!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:55

Gaaf hoor :j Echt héél duidelijk herkenbaar en mooi neergezet :)
Nou is 't een tijdje geleden dat ik nog afleveringen met 9 er in heb gezien, dus correct me if I'm wrong, maar volgens mij is zijn kin iets aan de hoekige kant, of niet? En is z'n oorlel iets aan de grote kant? Daar twijfel ik een beetje aan, voor mijn gevoel klopt daar iets niet helemaal. Hoewel, hoe langer ik daar naar kijk, hoe minder storend ik dat vind. En als laatste nog één klein dingetje, namelijk zijn haar. Het lijkt zo wel erg zwart. Volgens mij heeft Eccleston helemaal niet zulk in en in zwart haar, of wel?
Desondanks echt een hele gave tekening, heb bewondering voor de herkenbaarheid waarmee je z'n gezicht en vorm van z'n hoofd op papier hebt gezet. De dingen die ik nu noem zijn echt maar kleinigheden.

(O, en yay *\o/* DW :)))

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 14:06

Redhorse: Heel erg bedankt, ik ben nogal onzeker over mijn tekeningen en hier posten geeft me gelijk wat zelfvertrouwen. :D De mond zat ik inderdaad een tijd mee te stoeien, helaas kan ik 't niet goed uitgummen als ik te enthousiast ben geweest. :o

Proudhore, Lente & licorne: Dankje! Haar is bij mij een moeilijk punt, vooral als het zwart is.. -O- Als ik dan naar andere mensen kijk en zie hoe zij haar tekenen zit ik met open mond te kijken. Heb wel een wat tutorials gelezen en geprobeerd, maar ik eindig toch altijd met een zwart vlak. :') Als ze wat lichter haar hebben teken ik ook wat minder 'zwart', dus dan gaat het al beter. :D Maar er op letten zou ik zeker in het vervolg. :)

TE5: Iemand die Doctor Who kijkt! Dat had ik niet verwacht aan te treffen op bokt! :D Zijn kin weet ik niet, misschien zou die iets ronder moeten zijn inderdaad.
Over het oor zaten mijn moeder en ik ook te twijfelen, maar toen ik de voorbeeldfoto er nog eens goed bij hield zei ze: 'Ja ja.. nouja.. ze zijn ook wel groot ja'. Ik heb wel wat moeite met de oren, laten we zeggen dat de mond, oren en haar mijn drie slechtste punten zijn. :Y)

Het enige wat ik nog kan doen is er een quote in gooien van 'The Empty Child':
Nancy: How'd you follow me here?
The Doctor: I'm good at followin', me. Got the nose for it!
Nancy: People can't usually follow me if I don't want 'em too.
The Doctor: My nose has special powers.
Nancy: Yeah? That why it's... ah.
The Doctor: What?
Nancy: Nothing.
The Doctor: What?
Nancy: [Smiles] Nothing. Do your ears have special powers too?
The Doctor: What are you tryin' to say?

Heel erg bedankt allemaal, ik had niet zulke positieve reacties verwacht en ga zeker binnenkort weer wat posten. :D