[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

My_Little_P

[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:00

Eerder deze week had ik een topic geopend om elkaars websites te beoordelen. Deze werd helaas afgesloten, omdat dat niet mocht zonder toestemming. Vandaag heeft EvelijnS me gemaild dat we alsnog door mogen gaan in een nieuw topic (dank daarvoor EvelijnS).

Hieronder de openingspost:

Veel mensen hier op Bokt fotograferen voor de hobby en enkele professioneel. Daar hoort natuurlijk een website bij om je portfolio uit te stallen! Regelmatig kijk ik dan ook op deze sites om te zien hoe andere hun website hebben ingericht. Vaak heb ik bij anderen wel een idee wat ik anders / niet zou doen en ik weet wel zeker dat anderen dat ook bij mij hebben.

Dit topic is dan ook bedoeld om elkaars website (opbouwend) te beoordelen. Aangezien ik het topic start, ga ik wel als eerste met de billen bloot... De link staat in mijn onderschrift.

Waar ik graag iets over zou horen is:
Hoe is je eerste indruk?
Wat vind je van mijn portfolio?
Is het stukje "Over mij" persoonlijk en helder?
Etc.

Zal zelf nog even aangeven wat ik nog wil veranderen:
Homepagina: ik wil iets anders, maar ben er nog niet uit wat. Dat moet dus aangepast worden. Voor de rest ben ik redelijk tevreden, alhoewel het een gratis website is en dat dus beperkingen met zich meebrengt.

Maargoed, genoeg gekletst: SHOOT! :+
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 12-07-12 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Nooor_

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:04

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:12

Moet dit dan niet bij [FK]? O:)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:19

Lente schreef:
Moet dit dan niet bij [FK]? O:)

Dat dacht ik ook, maar kennelijk niet.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:26

Nou Noor, daar ga je }>

Nette strakke site. Ik kan ook geen spelfouten ontdekken, altijd fijn! De foto op de Home pagina is schitterend!!

Twee opmerkingen:

De foto bij Over mij vind ik niet mooi. Ik snap dat je die zelf niet hebt genomen, maar toch.

En overall vind ik 'm (maar da's mijn smaak) een beetje te plat, te saai, zeg maar.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:29

Bedankt (:
Zou deze foto bij over mij beter zijn? Vind m een beetje... Nouja niet zo geschikt ofzo
Foto

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:31

Je zou eens kunnen vragen of iemand foto's van jou kan maken, terwijl je aan het fotograferen bent? Ik vind deze er ook niet bij passen eerlijk gezegd (snap je twijfel :D )

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:41

Leef jullie uit, ben benieuwd! Wilde deze vakantie er al voor gaan zitten dus alle tips zijn welkom. :)
www.LunaVerhoog.nl

Zal zo even op jullie sites kijken! :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:51

Ik vind het een mooie site maar ik vind het irritant (sorry klinkt misschien bot, maar ik zeg gewoon zoals ik het vind, dan heb je er ook het meest aan :)) dat je zo'n smal kadertje hebt voor de tekst. Je zou het beter om kunnen draaien. Dit vind ik vervelend lezen.
Ook vind ik het niet 100% fijn overkomen dat je bij "fotoreportage" gelijk begint over wat je verwacht van het model, ik zou eerst een beschrijving geven en dan wat je verwacht. Is een miniem detail maar dit viel mij een beetje op.
Ik vind zo gauw geen spel- of taalfouten :)

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:05

@Plonie: Eerste indruk: simpel, vind het logo niet zo aansprekend, verder wel heel clean en duidelijk. Bij je portfolio zou ik persoonlijk alle tumbnails dezelfde afmetingen geven. Ook zou ik je foto's van "voor 2010" eruit halen. Je "Over-mij" is goed en duidelijk, niets aan veranderen.

@Nooor: Eerste indruk vind ik erg goed. Mooi, duidelijk, niet te veel foefjes. Bij je portfolio zou ik, zoals ik ook zei bij Plonie, je tumbnails allemaal dezelfde grootte doen.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:07

Nooor_ schreef:
Ik vind het een mooie site maar ik vind het irritant (sorry klinkt misschien bot, maar ik zeg gewoon zoals ik het vind, dan heb je er ook het meest aan :)) dat je zo'n smal kadertje hebt voor de tekst. Je zou het beter om kunnen draaien. Dit vind ik vervelend lezen.
Ook vind ik het niet 100% fijn overkomen dat je bij "fotoreportage" gelijk begint over wat je verwacht van het model, ik zou eerst een beschrijving geven en dan wat je verwacht. Is een miniem detail maar dit viel mij een beetje op.
Ik vind zo gauw geen spel- of taalfouten :)

Dankjewel, daar heb ik wat aan. Ga ik aan werken! :D

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:22

Oh wat leuk.. best handg om eens een ander naar je site te laten kijken :j

Plonie, Ik vind je hollands tegeltje en (later het papiertje) persoonlijk niet mooi. Je hebt een vrij strak en modern bovenstuk en dan komt dat ouwbollige er onderaan.
De site over jezelf zou ik dus gelijk over jezelf beginnen en niet met foto's. Je portfolio is mooi, en scherpe foto's, als zou ik Peggy niet appart doen. Weet niet of het iets persoonlijk voor je is maar maak dan een blog aan met allerdaagse dingen.
De kleuren combinatie van groenig met het blauw zou ik anders doen.

Persoonlijk zou ik hem dus meer richting je portfolio aanpassen :j

Nooor, Ik zou een andere foto nemen op je home page. Je heb mooie(re) foto's in je portfolio staan.
De lay out vind ik erg netjes... rustig. De portfolio zou ik misschien onder verdelen in paarden en honden.
Stukje over je shoots zou ik directer in zijn.
Citaat:
Voor de duidelijkheid alles op een rijtje:
- Elke soort foto's die u wilt en binnen mijn mogelijkheden liggen Wat kan je dan wel of niet?
- €15 voor huisdieren en mensen of €20 voor paarden, plus eventuele reiskosten
- Elk tweede dier/persoon op locatie kost maar €10 Paarden dus de helft en honden niet?
- Tussen de 20 en 40 foto's op klein formaat met logo
- Foto's uitgeprint op verschillende formaten, voor prijzen en meer info: zie 'contact' Print je zezelf of laat je ze professioneel afdrukken? Waarom geen afdruk prijzen erbij?

Ik denk dat de foto die je in een link liet zien leuker is dan deze :j

Luna, Netjes, strak maar wat klein vind ik. Het leeskader had wat breder gemogen voor mij.
Op elke pagina staat dezelfde foto en je hebt zulke mooie!
Portfolio is netjes. Ga mee met Noor wat betreft verwachtingen van het model. Zou dat omdraaien :j
Ik zou je reiskosten bij je tarieven pagina zetten.

Dit is hoe ik het zie, als je er niet mee eens bent of je vind het zelf wel mooi/beter wat dan ook... vooral doen. Een site geeft ook je eigen stijl aan :D

Mijn site is vrij uitgebreid. Ik wil graag dat mensen alle antwoorden op hun vragen op mijn site kunnen vinden. Op enkele dingen uitgezonderd als varierende tarieven.
Mijn gallery is bagger... heb wel een nieuwe gevonden (scherper beeld bv maar even kijken hoe ik die kan inbouwen :') )

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:23

Ik ben op dit moment mijn site (http://www.atelierbrigitte.nl) nog aan het bewerken -ik ga overstappen naar Joomla, dus nu draait mijn 'oude' site nog... Maar de nieuwe zal grotendeels hetzelfde gaan worden dus opmerkingen mogen ;)

En dan is het natuurlijk wel zo fijn om ook opbouwende kritiek te geven op de andere sites. Misschien wel handig om ook even mijn achtergrond te vermelden van waaruit ik mijn opmerkingen plaats: ik ben grafisch ontwerper, niet alleen van drukwerk maar ook websites (bouw ik niet altijd zelf qua technologie, maar denk wel mee in het design - hoe communiceer ik met mijn publiek).

Komt het:

My_little_P:
De banner ziet er mooi uit, met een mooie verscheidenheid aan foto's - geeft een goed beeld van wat je maakt.

De opmaak van het blok er onder ('welkom op mijn vernieuwde site') vind ik qua stijl niet passen bij het strakke karakter van de banner.

De gekozen lettertypes zijn net een beetje teveel van het goede: het men is in verdana (zoals ik het zie), de tekst van welkom is in een non-proportioneel lettertype en je logo is weer in een frivool lettertype. Soms is eenvoud net wat mooier (maar dat is natuurlijk persoonlijk!!). Op de andere pagina's is het lettertype Papyrus gebruikt - het geeft een onrustig beeld.

Om je site nog meer één geheel te laten lijken, zou je kunnen kijken of je de kleuren meer op elkaar kunt afstemmen. Nu is de balk helemaal bovenaan groenig en de rest meer blauw. Als het kan bij Weebly zou je er wat mee kunnen spelen om te zien wat het effect is op het totaal beeld - als dat tenminste kan binnen Weebly (geen idee hoe dat werkt).

Noooor_:
Mooie site, eenvoudig, strak waardoor het rustig overkomt. De afbeeldingen in je portfolio laadde niet (grotere afbeelding) maar dan kan aan mijn internetverbinding liggen ;)

Qua interpunctie, zou ik de tekst op de pagina 'fotoshoots' nog even nakijken.

Ik ben het eens met de opmerking over de foto op de pagina 'over mezelf', de andere foto (in je gele shirt) zou leuk zijn, maar dan wel bijsnijden tot 'pasfoto' (zodat het hempje onder je gele shirt niet zichtbaar is - vindt jij misschien wel leuk om te zien, maar is niet geschikt voor een algemeen publiek ;) )

Blanket:
Waarschijnlijk bedoelt Noor dit ook, maar als je moet scrollen met zo'n balkje aan de zijkant om de rest van de tekst te lezen, kan voor veel bezoekers vervelend overkomen met het resultaat dat mensen snel afhaken - je wilt je bezoekers vasthouden!

Om het 'spannend' te houden voor je bezoeker, is het een idee om de foto op alle andere pagina's voor een andere. Ik dacht eerst namelijk dat ik terug was op de startpagina - dat geeft dus verwarring. En daarnaast laat je meteen wat uit je portfolio zien als mensen 'wandelen' tussen de verschillende pagina's - of ze nu willen of niet. Niet iedereen zal misschien aandachtig je hele portfolio bekijken.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:23

Ik mis bij sommige (of alle) (algemene) voorwaarden. Niet geheel onbelangrijk mocht je een twist krijgen ;)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:11

Plonie, ik heb al commentaar gegeven op jouw website in het andere topic :)

Noor, Ik vind hem mooi en overzichtelijk, alleen een beetje 'saai' met al dat zwart, ook zou ik een andere foto op de homepage zetten

Luna, ook hier vind ik de foto op de homepage tegenvallen in vergelijking met de foto's in je portfolio. Verder vind ik het een beetje onoverzichtelijk worden omdat je moet scrollen bij sommige kopjes. De tarieven pagina is wel heel duidelijk :j maar kan bijv een hond ook buiten gefotografeerd worden, niet ind e studio? En hoeveel foto's krijg je bij een studioreportage? Ook mag het geheel mat meer 'ingezoomd' als je begrijpt wat ik bedoel :)

Ivonka, ik vind hel erg mooi dat je op de homepage al nieuws en aanbiedingen heb staan met verwijzingen naar 'fotoreportage'. De foto's in je gallery lijken te worden 'geblurt' maar dat gaf je zelf al aan. En ik vind het handiger om alle foto's bij elkaar te hebben ipv dat je steeds op het pijltje moet klikken om verder te gaan. Ook vind ik de bewerking niet zo mooi die reportage staat maar dat is persoonlijke smaak denk ik. :)

AtelierB, Er is meteen heel veel om naar te kijken op de homepage. Misschien kan je het zo maken dat je een gallerij hebt waardoor je door je werk kan scrollen ipv dat hij steeds in een nieuw tabblad opent. Ook zou ik graag de prijzen zien op de website. Verder vind ik het goed dat je een foto-tekening laat zien. :)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:23

Lalee, was jij niet ook op "mijn" honden meeting? :D
Zie hele bekende foto's/modellen hihi

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:27

Ja klopt haha! Dat was mn eerste meeting :P

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:30

Ik ga even bijlezen, bedankt voor de tips tot zover! Ga ook eens wat sites bekijken! Leuk!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:39

AtelierB, Ik vind je site wat rommelig. Op de home page zijn meerdere koppen maar doordat het allemaal wit is oogt het rommelig. Ik zou daar een kadertje omheen maken.
Je voorbeelden zou ik in een album plaatsen en niet zo in een tabblad laten open (of het moet een heel album zijn)
Je voorwaarden staan bij je opdrachten gepropt. Maak daar een aparte pagina of link voor aan.

Ik zou dus je site duidelijker ordenen, hetzij met subpagina's. Ook je grafisch/drukwerk zou meer en beter aandacht kunnen hebben.

Lalee, Nette frisse site. Mooie kleuren combie. Home page is wat leeg. Kijk of je misschien een "nieuws" rubriekje erin kan zetten. Laatste update of toegevoegde foto ofzo.
Helaas ook bij elke pagina dezelfde foto. Kun je niet wisselen bij Weebly?
Volgens mij sta je achter de camera en niet de lens :=
Portfolio is zeer netjes en duidelijk gescheiden.
Tarieven: Jammer dat je geen afdrukken doet. Hier laat je veel geld mee liggen ;)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:41

Lalee_ schreef:
Ivonka, ik vind hel erg mooi dat je op de homepage al nieuws en aanbiedingen heb staan met verwijzingen naar 'fotoreportage'. De foto's in je gallery lijken te worden 'geblurt' maar dat gaf je zelf al aan. En ik vind het handiger om alle foto's bij elkaar te hebben ipv dat je steeds op het pijltje moet klikken om verder te gaan. Ook vind ik de bewerking niet zo mooi die reportage staat maar dat is persoonlijke smaak denk ik. :)

Thanx voor je feedback. Ja die gallery is echt een drama... maar ben er mee bezig :)
Die foto bewerking wissel ik steeds met als ik een nieuwe heb gemaakt. Ook een kwestie van smaak denk ik idd :j

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:46

Ik zet even een stipje..
Mijn website is nog niet online, maar ik hoop spoedig

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:47

@ Luna: Ik vind je site echt mooi. Eerste indruk is dus goed.
Natuuuuurlijk heb ik wel een paar kleine opmerkinkjes haha

Je portfolio is wat karig wat mij betreft, dat mag wel wat meer zijn. Verder vind ik de foto op je eerste pagina een mooie foto, alleen is ie wat 'winters' door die dikke vacht. Die zou ik door een zonniger foto vervangen (maar wie ben ik :D)

Ivonka: Je hebt helemaal gelijk en daar wil ik ook zeker mee aan de slag (over tegeltjes en papiertjes). Ik vind Photoshoppen zo leuk, vandaar allerlei probeersels op mijn site :P
Peggy had ik even tijdelijk geparkeerd nav fotoshoot, dus die foto's gaan eraf.

AtelierB: Ik wil er inderdaad meer 1 geheel (en rust) in aanbrengen (overigens nav dit topic haha). Bij mij is de bovenbalk donkergrijs, maar mss eens een andere 'mal' gebruiken.

Die lettertype was mij nog niet opgevallen: top dus!

Dank jullie voor de tips!

Door met de volgende site!

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 23:15

Brigitte: Ik ga mee met Ivonka over de kaders, dat zou de beginpagina wat overzichtelijker maken. Verder kun jij wel mooi schilderen/tekenen zeg! Daar neem ik mijn westernhoedje :D voor af!

Muggezifterij: Je hebt op je opdrachtenpagina staan: 'Dan kan: ik neem ....', dat moet denk ik 'Dat kan' zijn.

Ivonka: Ik vind je thuispagina heel mooi en ook je portfolio vind ik heel gaaf! Mooi hoor de PRE's (die heb ik nog niet in mijn portfolio en kan het echt niet uitstaan haha)!

Wat ik mis is je studiowerk (dat doe jij toch ook?)?

Vind je website wel echt heel mooi, heb er verder niks op op te merken eigenlijk...

En ja, die algemene voorwaarden.. Je hebt helemaal gelijk, die zouden er eigenlijk wel op moeten staan.. Wordt nog een agendapuntje!

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:18

Dank je Plonie. Ja studio is een andere site. Die staat op een laag pitje, weinig tijd voor.
www.idmoments.nl :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 06:44

Ik heb helaas komende dagen geen tijd om andermans sites te bekijken en beoordelen, ga een zeeeer druk weekend tegemoet :D

mijn website is www.reneefotografie.nl

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :D